עקץ נשים – ונעלם: הבן של הרב מבני ברק משגע את אירופה

שמעון חיות, רק בן 28, וחי חיי הוללות של מיליונר. הוא הונה עשרות נשים לאחר שהוא התחזה במשך שנים לבנו של אייל היהלומים לב לבייב. הוא ריצה מאסור ונמלט מכתב אישום

שמעון חיות, רק בן 28, וחי חיי הוללות של מיליונר. הוא הונה עשרות נשים לאחר שהוא התחזה במשך שנים לבנו של אייל היהלומים לב לבייב. חיות גדל במשפחה דתית בבני ברק ובצעירותו למד בתלמוד תורה הסמוך לבית הוריו. אביו, יוחנן חיות, הוא רבה הראשי של אל על.
על פי כתב האישום שהוגש נגדו בבית משפט השלום בתל אביב, חיות החל את מעשי ההונאה שלו כבר כבחור צעיר. בגיל 20 הוא גנב צ'קים ממשפחה בקריית אונו שעל בנה בן הארבע שמר כבייביסיטר.

בדה מרקר פורסם כי עיתונאי VG גילו כי Simon Leviv, כי מדובר בבחור ישראלי שישב בכלא בפינלנד, הוסגר לישראל – הועמד לדין – נעלם בטרם נשפט, וצץ בבירות אירופאיות שונות כמיליונר מסתורי עם עוזר צמוד, מזכירה ושומר ראש. ססיל,בחורה שטסה עם חיות במטוסים פרטיים ונחשפה לאורך חייו בטרם הלוותה לו כספים, סיפרה לעיתון כי התנהלותו היתה אמינה ולא חשדה לרגע בבחור.

חיות שינה את שם משפחתו ללבייב, ולב לבייב אמנם הגיש תלונה במשטרה נגד האדם שמתחזה לבנו, אך מרבית הסובבים את חיות לא יודעים כי הבחור מבני ברק הוא נוכל שנמלט ממשפט בישראל, ישב בכלא בפינלנד ומבוקש על מעשי הונאה בכמה מדינות, ובכללן נורבגיה ואנגליה.

לאחר עבודת תחקיר מאומצת בת חצי שנה איתרו עיתונאי העיתון הנורבגי VG את חיות במינכן שבגרמניה. צוות העיתון החל להתעניין בחיות לאחר שהתברר כי בחורה נורבגית צעירה נפלה ברשתו והלוותה לו מאות אלפי דולרים שמעולם לא הוחזרו לה

חיות חשוד בכך שניצל נשים צעירות שהלוו לו כספים. אנשי VG איתרו אותו במינכן בזכות בחורה שוודית שנפלה ברשתו ושיתפה עם העיתון פעולה ביצירת קשר ופגישה עמו. כשהתעמתה עימו, בשיחה שתועדה על ידי העיתון, הכחיש חיות שהונה אותה.

בעבר ריצה עונש מאסר של שלוש שנים בעוון הונאה של שלוש נשים בפינלנד. בשנת 2017 הוגש נגדו כתב אישום מחודש, אך הוא שוחרר בערבות ששולמה על ידי אחיו וחבר שלו – ומאז שוב נעלמו עקבותיו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *