עשרות אלפים בהילולת שמואל הנביא בירושלים

שישים אלף איש השתתפו בהילולת שמואל הנביא בירושלים שנערכה על ידי המרכז הארצי למקומות הקדושים. הציבור הרב שהשתתף השנה בהילולה נהנה ממתחם ששופץ בסיוע המשרד לשירותי דת. החידוש השנה כלל הוספת גרמי מדרגות חדשים ושטחי התקהלות נוספים לטובת המוני העולים. "זכינו וב"ה אירועי הילולת שמואל הנביא ול"ג בעומר במירון עברו בהצלחה ללא שום תקלה או קריסה. וכאן המקום להודות לעובדים המסורים של המרכז הארצי למקומות קודשים" אמר השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין.

"זכינו לסייעתא דשמיא באירועי ל"ג בעומר במירון והילולת שמואל הנביא שנחתמו בהצלחה רבה למעלה מן המשוער. הצלחת האירוע היא תוצאה של היערכות מקדימה עם צוותי החירום והלוגיסטיקה במקום ואנשי המרכז הארצי למקומות קדושים שעובדים סביב השעון למען הציבור". אומר הרב יוסף שוינגר מנכ"ל המרכז הארצי למקומות קודשים.

בכל הדורות פקדו יהודים רבים את קברו של שמואל הנביא בירושלים וכ"ח באייר הוא יום הילולת שמואל הנביא. הציון משמש כאחד מאתרי התפילה השואב אליו יהודים רבים בכל ימות השנה. כזכור בשנה שעברה הוקמו 3 סככות על ידי המינהל האזרחי בשיתוף המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים המשרתות את ציבור המתפללים הפוקדים את המקום לקיום סעודות מצווה וטקסי חלאקה. כמו כן המינהל האזרחי הוסיף תאורה וכביש גישה למקום בכדי לשרת את ההמונים הפוקדים את המקום.

בשל מיקומו הייחודי של מתחם הציון צוותי החירום בשילוב מלא של כיבוי האש, משמר הגבול עוטף ירושלים, משטרת מרחב ירושלים וארגוני חסד והסעדה, פעלו שעות רבות כדי לאבטח את המקום באופן הרמטי לטובת הבאים למקום. צוותים מיוחדים שמונו על ידי המשרדים השונים לפקד על האירוע ההמוני, ישבו בדיוני היערכות ממושכים בעת האחרונה כדי להבטיח את שלומם של המתפללים.

במשרד לשירותי דת מציינים כי מדובר באירוע משמעותי שצובר תאוצה משנה לשנה. "מדובר באירוע המוני שצובר תאוצה משנה לשנה", אומר מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס. "שבועות של היערכות מקדימה עם כלל הצוותים המיומנים, מאפשרים להמונים לחגוג את ההילולה בצורה בטוחה ונוחה. אנו מברכים על שיתוף הפעולה ועל כך שהאירוע מסתמן כהצלחה גדולה. וכאן המקום להודות למרכז הארצי למקומות קדושים ולמנכ"ל הרב יוסף שוינגר על עבודתו המסורה להצלחת אירועי מירון והילולת שמואל הנביא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *