פארנויה: נתניהו יחתים את ח"כי הליכוד שלא יחליפו אותו

אחרי שליברמן דיבר על כך שאם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה ימליץ על מועמד אחר ממפלגתו, בסביבת רה"מ יזמו הצהרה שעליה יאלצו לחתום 40 חברי ליכוד המועמדים בבחירות שלא יחליפו את נתניהו כמועמד לראשות הממשלה

בעקבות אמירותיו האחרונות של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על דרישה להחלפת נתניהו לטובת הקמת ממשלה בראשות הליכוד, בסביבתו של ראש הממשלה מתכוונים להחתים את כל מועמדי הרשימה, 40 במספר, על הצהרה מיוחדת שלפיה הם מאוחדים מאחורי נתניהו במרוץ לראשות הממשלה – וכי אין בכוונתם להחליף אותו. כך פרסמה הבוקר מורן אזולאי בווינט.

לפי הפרסום באתר, את היוזמה החלו לבדוק אמש בסביבת רה"מ, זאת לאחר שליברמן אמר בשידור כי אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה – הוא יפנה אל "חבריו בליכוד" על-מנת שיבחרו נציג אחר, ואף נקב בשמו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כמועמד אפשרי ומוסכם לממשלת אחדות עם ישראל ביתנו וכחול לבן.

לדברי אזולאי, ההצהרה נוסחה כבר אתמול בלילה ואת החתמת חברי הרשימה יוביל יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן. החתמת חברי הכנסת והשרים צפויה להתקיים לאורך היום על-מנת להבטיח שאף אחד מהם לא יבקש להחליף את נתניהו במקרה שיתקשה להרכיב את הממשלה.

כזכור, אמש האשים בטוויטר בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, את יו"ר הכנסת בתכנון פוטש יחד עם ליברמן שנועד להדיח את אביו מראשות הליכוד. דקות אחר כך נמחק הציוץ. בתגובה לדברים שאמר ליברמן בשידור כתב נתניהו הבן: "אוקיי, אז ליברמן חשף הרגע בטעות בשידור חי את הפוטש שתכנן עם יולי אדלשטיין. ואומרים שאני לא יודע לשמור על הפה שלי".

אדלשטיין הגיב על הדברים שאמר ליברמן ואמר: "נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה הבאה. שרבוב שמותיהם של בכירים בליכוד כמחליפים לנתניהו, אינו אלא נסיון נוסף ובלתי פוסק לעשות דה לגיטימציה למנהיג הליכוד הנבחר. לא ניתן לאיש לפגוע באחדות הליכוד".

במקביל, שר התקשורת דודי אמסלם תקף הבוקר בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו. "ליברמן לוקח כמעט 30 אחוז מהציבור היהודי ופוסל אותם", אמר אמסלם ל"כאן רשת ב'". "אני אומר לך שאם אני לא הייתי שומע את זה ומכיר אותו ונמצא בארץ ישראל הייתי בטוח שמדובר בבן אדם אנטישמי. הרי את מי הוא פוסל? את החרדים ואת הדתיים הלאומיים, על מה הוא פוסל אותם? למה בגלל שהם יהודים? לא הבנתי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *