פטרוב מודה: "אין גיוס -אף בחור ישיבה לא יתגייס" (הקלטה)

מקרובו של הגר"ש אוירבך יוסף פטרוב, הודה במהלך מסיבת עיתונאים של הפלס שהתקיימה אמש בהר חוצבים כי בניגוד לדעה הרווחת בפלג הירושלמי על גזירת שמד " אין גיוס חרדים ולא יהיה גיוס",הודה. האזינו { מתקפלים? }

בפלג הירושלמי נלחצים מהמעצרים? מקרובו של הגר"ש אוירבך יוסף פטרוב, הודה במהלך מסיבת עיתונאים של 'הפלס' שהתקיימה אמש בהר חוצבים כי בניגוד לדעה הרווחת בפלג הירושלמי על גזירת שמד "אין גיוס חרדים ולא יהיה גיוס",הודה פטרוב, "גם אנשי דגל התורה אומרים את זה. אני רק דואג שלא יעבדו על החילונים".

"אף בחור ישיבה לא יתגייס: לא יהיו יעדים", הבהיר פטרוב. כשנשאל על מיהו בחור ישיבה השיב, "בחור ישיבה זה בחור שלומד, ובלי התוספות שהיום מנסים להוסיף בחור שיושב ולומד באמת"

"אנחנו מדברים מה שהיה כל השנים תורתו אומנותו אנחנו מדברים מה שהיה שישים שנה, מה שהיה שישים שנה, מה שהיה טוב שישים שנה".
לדברי פטרוב, "יש קבוצה של מיעוט חילוני קיצוני שמנסה לשנות את זה, מנסה ליצור מלחמת אחים מנסה להטעות את הציבור כי זה לא יהיה.
כי גם האנשים שלא מסכימים איתנו בסופו של יום הם רק מטעים ומשלים חלק מהציבור החילוני שחושבים שיהיה גיוס חרדים" הודה פטרוב.
פטרוב המשיך בקו החדש הנוגד את כל תמצית האידואלוגיה של הפלג הירושלמי,  "לא יהיה גיוס חרדים! כל הישיבות ימשיכו! לא יהיה גיוס חרדים בקנה מידה גדול", הבהיר.
לדברי פטרוב "תמיד היו שוליים שפרשו מהציבור החרדי. אנחנו מדברים על המרכז של הציבור החרדי. על רוב רובו של הציבור החרדי. ועולם הישיבות ימשיך ויגדל!".
פטרוב הביע מורת רוח מכך שעובדים על החילונים כביכול יהיה גיוס,"ההטעיה הזאת של הציבור החילוני זה גם פשע לעולם החילוני זה פשע שמוביל למלחמת אחים בגלל שנמצא את עצמינו עוד כמה שנים והציבור החילוני פתאום יתפוגג לו החלום את כל מה שמוכרים לו שיש גיוס חרדים, פתאום יתברר לו שאין.
אז לכן אנחנו באמירה ברורה גם בשביל הציבור החילוני, וגם בשביל הציבור החרדי אין גיוס חרדים צריך לידע את כולם".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. הגמ' אומרת: כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! לא לפחד לדבר ולצעוק האמת. אמר רבי נחמן מברסלב: וְדַע, שֶׁהָאָדָם צָרִיךְ לַעֲבר עַל גֶּשֶׁר צַר מְאד מְאד! וְהַכְּלָל וְהָעִקָּר שֶׁלּא יִתְפַּחֵד. כְּלָל…אומר לנו רבי נחמן "דע" שהאדם צריך לעבור על גשר צר…, היינו שמודיעים לך מן השמים מראש, דע לך שאתה צריך לעבור על גשר צר מאוד. היינו שאם עוד לא פגשת את הגשר הזה, אז אומרים לך "דע" אתה תפגוש אותו עוד בהמשך.

    ואם במקרה חשבת שיש דרך להתחמק מהמעבר על הגשר הצר, אז אומרים לך דע שהאדם "צריך" לעבור על גשר צר מאוד. ז"א זה לא נתון לבחירתך, לא שואלים אותך האם תעבור על הגשר, אתה פשוט "צריך" לעבור על גשר צר מאוד בדרך למציאת האושר והשלמות שלך.

    ואם חשבת שאתה חריג ושרק אתה צריך לעבור על הגשר הצר הזה, אז אומרים לך: דע "שהאדם" צריך, דהיינו לא רק אתה צריך אלא כל אדם צריך לעבור על הגשר הצר הזה. ואם תשאל את עצמך מדוע אני צריך לעבור על גשר צר, אז אומרים לך "דע שהאדם צריך", דהיינו אתה צריך לעבור על הגשר הצר הזה. בגלל שאתה בן אדם, ומעצם המהות שלך מאחר שאתה בן אדם ולא מלאך או משהו אחר, בגלל זה אתה צריך לעבור על גשר צר מאוד, כי "האדם צריך" לעבור על גשר צר מאוד.

    ואם האדם חושב לעצמו, טוב אז כשנגיע לגשר נעבור אותו ולמה זה בכלל אמור לעניין אותי, אז אומרים לך דע לך שזה לא סתם גשר זה גשר צר. ואם אתה אומר אז מה אם הוא גשר צר, אז דע שהוא גשר צר, ולא סתם צר אלא צר מאוד מאוד. כי כל האדם צריך לעבור על גשר צר מאוד מאוד.

    אבל אומרים לנו ג"כ, והכלל והעיקר שלא תפחד כלל, דהיינו זה שאמרנו לך שאתה צריך לעבור על גשר צר מאוד מאוד, זה לא היה כדי להפחיד אותך אלא כדי לחזק אותך וכדי לגלות לך איך עוברים על הגשר הזה שאתה תיתקל בו. כי השיטה לעבור על הגשר הזה בשלום, והדבר שהכל תלוי בו, הוא שלא מפחדים כלל.

    כי באמת הגשר הוא. צר מאוד מאוד, ומאוד מפחיד לעבור עליו כי הוא מאוד צר, אבל באמת דע לך שבאמת אפשר לעבור על הגשר הזה אם רק לא תפחד לעבור עליו. כי הגשר הזה הוא כמו אשליה אופטית שבחושים שלך הוא נדמה לך כגשר צר מאוד מאוד ושנדמה לך שאין דרך לעבור עליו, אבל אתה חייב לעבור עליו, כי החיים שלך והאושר שלך נמצאים בצד השני.

    אז דע לך שהכלל והעיקר, ז"א הדבר שהכל תלוי בו הוא שלא תפחד. ולא סתם אל תפחד אלא אל תפחד כלל! ז"א דע לך כי אתה כמו כל בני האדם צריך לעבור על גשר צר. ולא סתם צר אלא צר מאוד מאוד ואתה צריך לעבור עליו. אבל דע לך שבאמת אתה לא צריך לפחד מהגשר הזה בכלל, כי יש כאן קונץ וטריק, כי הגשר הוא כולו באחיזת עיניים ולמרות שהוא נראה לך מה זה מפחיד, למרות זאת כאשר תגיע לגשר תהיה חזק ואל תפחד כלל, ועל ידי זה שלא. תפחד כלל, על ידי זה תצליח לעבור גם אותו.

    ובנוסף לא מספיק שאל תפחד מהגשר, אלא אל תפחד ממנו כלל.

    ז"א לא רק שלא תפחד ממנו אלא אפילו אלא תפחד מהפחד שלך ממנו, פשוט אל תפחד כלל, אל תפחד לא מהגשר ולא מהפחד שלך מהגשר, אל תפחד כלל. כמו שכאשר אדם מטפס אסור לו להסתכל למטה אלא רק למעלה, כדי לא לקבל סחרחורת וליפול, כך גם אתה אל תפחד מהפחד כדי שלא תסתחרר ותאבד את שיווי המשקל. פשוט אל תפחד כלל. ועל ידי זה שלא תפחד כלל, על ידי זה תעבור את הגשר בשלום.

    כאשר אדם נוסע בחושך מוחלט, הוא תמיד רואה רק את הכמה עשרות מטרים שלפניו בלבד. והכלל והעיקר הוא לא לפחד כלל, כי כל זמן שאתה רואה את הדרך ואת הצעד הבא בלבד, הרי שאתה ממשיך להתקדם ולא מפחד מהחושך שאתה רואה באופק. פשוט תנסה בזהירות לעלות על הגשר ותסמוך על עצמך שלא יקרה לך כלום. ואז פתאום ככל שתתקדם. יותר בגשר הצר, וכאשר תגיע לנקודה שבה אתה בשיא הפחד, בדיוק אז תגלה שבעצם בכלל יש תחת רגליך רצפה שקופה שאתה יכול לדרוך עליה בבטחה.

    ובאמת האדם שעובר על גשר צר מאוד, להיכן בדיוק הוא עובר? ומה בדיוק יש בצד השני של הגשר? על זה יש לרבי נחמן משפט אחר שאומר מָשָׁל, שֶׁמֶּלֶךְ אֶחָד הִנִּיחַ אוֹצָר גָּדוֹל בְּמָקוֹם אֶחָד, וְסִבֵּב בַּאֲחִיזַת עֵינַיִם כַּמָּה וְכַמָּה חוֹמוֹת סְבִיב הָאוֹצָר וּכְשֶׁבָּאוּ בְּנֵי אָדָם לְאֵלּוּ הַחוֹמוֹת, נִדְמֶה לָהֶם שֶׁהֵם חוֹמוֹת מַמָּשׁ, וְקָשֶׁה לְשַׁבְּרָם… עַד שֶׁבָּא הַבֶּן מֶלֶךְ, אָמַר: אֲנִי יוֹדֵעַ, שֶׁכָּל הַחוֹמוֹת הֵם רַק בַּאֲחִיזַת עֵינַיִם, וּבֶאֱמֶת אֵין שׁוּם חוֹמָה כְּלָל, וְהָלַךְ לָבֶטַח עַד שֶׁעָבַר עַל כֻּלָּם.

    וגם יש לו את המשל הנוסף הבא אָמַר: מַה לַּעֲשׂוֹת כְּשֶׁעוֹמֵד לִפְנֵי הָאָדָם הַר גָּדוֹל שֶׁל אֵשׁ וּמֵעֵבֶר הַשֵּׁנִי שֶׁל הָהָר מֻנָּח אוֹצָר טוֹב וְיָקָר וְנֶחְמָד מְאד מְאד אֲבָל אִי אֶפְשָׁר לָבוֹא אֶל הָאוֹצָר כִּי אִם כְּשֶׁעוֹבְרִין דֶּרֶךְ הָהָר שֶׁל הָאֵשׁ, וְהַהֶכְרֵחַ לָבוֹא לְאוֹתוֹ הָאוֹצָר הַנֶּחְמָד וְהַיָּקָר וְכוּ'? אַחַר. אֵיזֶה יָמִים שׁוּב דִבֵּר מִזֶּה וְשָׂחַק וְאָמַר: כְּבָר נוֹדַע לִי הַדָּבָר הַזֶּה מַה לַּעֲשׂוֹת לָזֶה

    כי באמת בצד השני של הגשר מחכה לך ההפתעה הגדולה ביותר שאתה רק יכול להעלות על הדעת, בצד השני של הגשר אתה תפגוש את עצמך! כי באמת דרך האדם היא לברוח מעצמו החוצה, אל כל מיני דברים שיבדרו ויפזרו את דעתו ויאפשרו לו לא להסתכל פנימה בפנים. ולמה?

    כי להסתכל פנימה זה נראה גשר צר מאוד מאוד, זה נראה משהו מאוד מפחיד.

    אבל בצד השני של הגשר, דהיינו אם רק לא תפחד מלהסתכל פנימה ומלהתמודד עם כל מה שתמצא, בצד השני מחכה לך הדבר הגדול ביותר שאתה יכול לקבל, שאלו החיים שלך, זה האושר שלך, זאת ההרמוניה שלך עם המציאות, זאת השלמות הרגשית שלך. הכל נמצא בצד השני של הגשר. כי למרות שנראה לך שממש מפחיד להסתכל פנימה, הרי שאם לא תפחד תמצא את עצמך!

    ובאמת שהאדם עובר על הגשר הזה כל הזמן והגשר הזה נמצא כל הזמן מול. האף של האדם, רק שמחמת שהאדם מפחד משטויות, שהן אומנם נראות ממש מפחידות, אבל בשכל ניתן להבין כי הן שטויות. הדבר הזה גורם לאדם לא לעבור את הגשר אלא לברוח לכל מיני מחוזות אפלים. אבל באמת האדם לא צריך לפחד לעבור את הגשר הצר מאוד מאוד, כי באמת ניתן לעבור עליו בקלות ולזכות לאוצר שבצד השני, אם רק לא מפחדים כלל! בהצלחה.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב