פייגלין: "זהות בוחנת בלוק טכני עם הימין החדש"

משה פייגלין יו"ר מפלגת זהות על סוגיית האיחודים לקראת לקראת הבחירות הקרובות: זהות בוחנת ברצינות ריצה בבלוק טכני עם בנט ו/או שקד, אך אינה מעוניינת בחיבור עם הרב פרץ וסמוטריץ'

 

במאמר שפרסם הערב יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין הוא מסביר לאן מועדות פניה של מפלגת זהות שמתארגנת לקראת הבחירות לכנסת ה – 22. פייגלין מבהיר כי מפלגת זהות תתמודד בכל מקרה בבחירות הקרובות ואכן בוחנת ברצינות את האפשרות לריצה משותפת בבלוק טכני עם שקד ו/או בנט -"יתרונה של הפוליטיקה ה'לייטית' ('הימין החדש') הוא פתיחותה האמיתית לציבור החילוני.

פייגלין מנמק כי "מפלגתו אינה מתייחסת אליו בפטרנליזם גאולי תוך התנערות מאחריות לחיי היום יום. שלא כחרד"לים, הימין החדש השיל מעליו את המגזריות, הוא פונה אל כלל האומה ואם אינך איש שמאל מובהק הוא אינו יוצר אצלך אנטגוניזם".

מנגד, מסביר פייגלין מדוע לא תתאחד זהות עם איחוד מפלגות הימין – "זהות אינה רואה עצמה חלק מהציונות הדתית או כל מגזר אחר. בתוך זהות כבר נוצרה במידה רבה הסינרגיה הנדרשת. המושגים 'חילוניים' 'דתיים' – ובמידה מסוימת גם החלוקה הדיכוטומית לימין ושמאל, כבר לא רלוונטיים במרחב הזהותי.

בכנסים של זהות ראית תל אביבית בגופיה עם חרדי חנוט במעילו כשהשאלה מי כאן שייך למי, מי כאן מתארח אצל מי, מי כאן על חשבון מי – השאלה הזו לא מתקיימת כלל. מבחינה חברתית ניתן היה בכנסים של זהות להתחיל ולהריח את ריח הגאולה מן הקיטוב הממאיר והזהות שאין לה על מה להישען מלבד שלילת האחר.

"יש לי הערכה רבה לחרד"לים ולרבניהם, אך חיבור בין זהות לבינם הוא חיבור של דבר והיפוכו שנזקו רב יהיה מתועלתו.", חותם פייגלין את המאמר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *