פיתוח חדשני : מערכת פינוי אשפה פניאומטית

בלי לצאת מהבניין, בלי משאיות אשפה בדרכים ובלי ריחות רעים ומכרסמים

חלק מעבודות הפיתוח בשכונות החדשות במזרח העיר, החלו חפירות התעלות והנחת הצינורות של מערכת האשפה הפניאומטית ש"תשאב" את הפסולת הביתית מהבניין והישר לתחנות המעבר.

אחד היתרונות בהקמת שכונות מ"אפס" זה האפשרות לשלב פתרונות יצירתיים ומתקדמים לשיפור איכות חיי התושבים. המערכת החדשה שתוקם בשכונות החדשות- נרקיסים ונוריות וכן במבני מגורים, מבני ציבור ועסקים במתחם האלף, תייתר את הצורך במכולות אשפה במתחמי בניינים. היא בנויה ממספר פירים אסתטיים שיוצבו בלובי המבנה ותאפשר הפרדה במקור של הפסולת, למשל פסולת יבשה, רטובה, אריזות וכו'. הפסולת תצנח למערכת צינורות תת קרקעיות. עם הצטברות כמות מסוימת של אשפה על גבי המגוף, יופעל מפוח בתחנת האיסוף המרכזית ליצירת וואקום שימשוך במהירות גבוהה את הפסולת הביתית.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "מדובר במהפכה של ממש שתשפר את איכות החיים של כולנו. המערכת מפחיתה את זיהום האוויר ומונעת מטרדים סביבתיים ותברואתיים. עיריית ראשון לציון תמשיך לבחון ולהטמיע פתרונות מתקדמים וטכנולוגיים שישפרו את איכות חיי התושבים".

איסוף השאפה תיעשה במרוכז מתחנת האיסוף המרכזית שמחוץ לשכונת המגורים. בכך למעשה האשפה נעה מתחת לפני האדמה ולא באמצעות משאיות אשפה בכבישי השכונה. כלומר ביטול גורם הרעש והפרעה לתנועה, שיפור באיכות האוויר וכן מניעת ריחות רעים ומכרסמים במכולות האשפה המוכרות הנמצאות בדרך כלל בחדרי האשפה בבניינים או במקום ייעודי במתחם הבניין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *