פיתרון למצוקת הדיור? היישוב החרדי ישלש את עצמו

היישוב החרדי רכסים ישלש את כמות התושבים שלו, לאחר שועדת התכנון המחוזית החליטה לאשר בניית 2300 יחידות חדשות

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, איתמר בן דוד, חתם על מתן תוקף לתוכנית המתאר ליישוב החרדי רכסים. התוכנית מציעה תשתית תכנונית לגידול אוכלוסיית היישוב מכ-12,000 תושבים כיום עד לכ-35,000 תושבים בעתיד, תוך התייחסות לצרכים המיוחדים של אוכלוסייתה. מדובר בתוכנית מתאר מפורטת לכלל הישוב שניתן מכוחה להוציא היתרי בניה.

התכנית שקודמה בשיתוף הנהגת הישוב והוועדה המקומית לתכנון ולבניה "מורדות הכרמל", כוללת תוספת של כ-2,300 יחידות דיור בתכנון מפורט- 855 בבנייה חדשה וכ-1,500 יחידות דיור שייבנו במסגרת התחדשות עירונית. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה תוספת של שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-25,000 מ"ר. נתונים אלו אינם כוללים את התוכנית המאושרת לגבעת הפרסה הכוללת כ-1,900 יחידות דיור ו-55,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, וכן את תוכנית שכונת רסקו המופקדת הכוללת 455 יחידות דיור.

בנוסף, התוכנית כוללת הוראות להתחדשות עירונית, לעיבוי וציפוף מבוקרים ולהסדרת הבינוי בתחום הישוב הקיים ונותנת מענה לצרכים במוסדות ציבור ובשטחים פתוחים ולפיתוח המערכת התחבורתית והתשתיות העירוניות בהתאם לגידול באוכלוסיית הישוב. בנוסף התכנית נותנת דגש לחיבורה של רכסים לשרונה החדשה שאושרה במזרח ואפשרה את קידום אזור התעסוקה בתווך שבין הגבעות.

מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "התוכנית תיתן מענה לצרכי הדיור במגזר החרדי במרקם הבנוי והוותיק ביישוב. כמו כן, התכנית מעודדת התחדשות עירונית ומוסיפה זכויות בניה בחלק מהאזורים של היישוב שלא תוכננו בעבר בהתאם לאופייה הייחודי של אוכלוסייה זו".

המועצה המקומית רכסים היא יישוב עירוני ממוקם מדרום-מזרח לחיפה, בגבעות האלונים שבין צומת יגור וצומת העמקים, בעל צביון חרדי ומונה כיום כ-12,000 תושבים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *