פסילת בן ארי: המדינה מסרבת לפרסם את הנימוק להחלטה

נציב תלונות הציבור דחה תלונה נגד בג"ץ על סירובו לפרסם את נימוקי הפסיקה שפוסל את בן ארי ומכשיר את עופר כסיף ,למרות שמדובר בהליך ציבורי ועברו מספר חודשים לא יפורסם נימוקי הפסיקה בקרוב

נציב תלונות הציבור דחה תלונה נגד בג"ץ על סירובו לפרסם את נימוקי הפסיקה שפוסל את בן ארי ומכשיר את עופר כסיף. למרות שמדובר בהליך ציבורי ועברו מספר חודשים לא יפורסם נימוקי הפסיקה בקרוב.

את התלונה הגיש שי גליק מנכ"ל ארגון זכויות האדם בצלמו לנציב הממונה על תלונת השופטים השופט בדימוס אליעזר ריבלין.

בתלונתו כתב: "כללי האתיקה של השופטים נקבעו במטרה אחת ברורה לגרום להליך שיפוטי תקין ולאמון בעלי הדינים וגם הציבו במערכת המשפט" .

סעיף 12 בכללי האתיקה של השופטים קובע "שחובה לנהוג בבעלי דינים בכבוד ובהגינות" . סעיף ק. מציין "שבהרעה בדין עושה השופט להגשמתו של שלטון החוק תוך שמירה על זכויות האדם מחובתו של שופט לפעול ביושר והגינות ותוך הקפדה על התנהגות שיש בה כדי לקיים ואף להגביר את האמון בשיטת המשפט בכלל ומעשה השפיטה בפרט".

למרות זאת, הפסיקה הנ"ל עוררה ענין ציבורי נרחב שכן למנוע ממתמודד להיכנס לכנסת הינה אחת הפגיעות הקיצוניות במועמד אך לא פחות במי ששלח אותו להתמודד לכנסת.

ואכן בדיון הנ"ל התייצבו עיתונאים רבים וראשי מפלגות ואזרחים רבים.

בעוד היועמ"ש לממשלה טרח והכין חוו"ד מליאה ומנומקת התומכת בפסילה של המועמד ד"ר מיכאל בן ארי וועדת הבחירות אף היא דנה ופרסמה החלטתה בבהירות דווקא בית המשפט אשר קבע ופסק בחר למסור פס"ד קצר עם נימוקים קצרים ולא מעבר.

מאז עברו חודשים רבים ועדיין ביהמ"ש מסרב לפרסם פסיקה זו.

במעשה זה ישנה פגיעה באמון הציבור במערכת המשפט והפרה על כללי האתיקה.

חרף זאת בחר הנציב לדחות קובלנה זו ובמכתב תשובה ששלח היום עו"ד רונית שופרו מממונה נציבות תלונות הציבור על בתי המשפט נדחה התלונה בטענה שביהמ"ש בחר לפרסם בעבר נימוקים קצרים והפסיקה המליאה תפורסם בהקדם האפשרי.

ולכן נכתב "נוכח האמור לא מצאנו כי יש מקום לפתוח בבירור תלונה על אי פרסום ההנמקה המפורטת".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "התנהגות מערכת המשפט מהווה זלזול מטורף בציבור

לא די שביהמ"ש בחר בפסיקה מקוממת אשר עושה דין אחד לבן ארי ודין אחר לעופר כסיף, חנין זועבי ,באסעל גטאס ,ועזמי בשארה בוחר ביהמ"ש אפילו לא לנמק ולהסביר לציבור מה הניא אותו.

שכן ביהמ"ש רואה את עצמו מנותק מהעם ואינו מחויב לאף אחד.

לצערי במקם שהנציב הממונה על השופטים ינזוף בהם ויכריח אותם לשרת את הציבור הוא ממשיך בהתנהגותו לרסק את אמון הציבור שעוד טיפה נשאר.

אני מקווה שהממשלה הנוכחית תבהיר לבג"ץ את כוחו ובעיקר שהינו מחוייב לאזרחי ישראל ואינו גוף מנותק הפועל ככל העולה על רוחו ללא שקיפות וללא צורך להסביר לעם את החלטותיו.

תגובת מיכאל בן ארי: בית המשפט העליון מיהר לעשות פיגוע בדמוקרטיה ולפסול אותי, אך למרות שעברו כחודשיים לא מצאו השופטים לנכון לנמק את ההחלטה השערורייתית, זאת בזמן שאני נדרשתי לתת מענה לעתירה נגדי בתוך פחות מ40 שעות.
אין ספק שמדובר בפסילה על רקע פוליטי שבינה לבין הסתה לגזענות אין ולא כלום. מי שהכשיר את עופר כסיף ששולל את אופיה היהודי של המדינה בפה ומלא ומסית לפגוע בחיילי צהל, מחפש עכשיו הסברים לולייניים וטענות סרק של ׳מאסה קריטית׳ שמסתבר שאין בה ולא כלום.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *