פרובוקציית "נשות הכותל": פחות מ-20 נשים הגיעו

הבוקר: נשות הכותל ערכו את הפרובוקציה החודשית בכותל המערבי. אלא נרשמה נוכחות דלילה ביותר של פחות מ-20 נשים, מול 3,000 מתפללים שומרי מצוות

הפרובוקציה החודשית: כשלושת אלפי מתפללים, גברים ונשים, בנפרד כמובן, השתתפו הבוקר (שני) בתפילת ראש חודש אייר בכותל המערבי.

מולם, בפרובוקציה החודשית של 'נשות הכותל', נרשמה השתתפות דלילה ביותר של פחות מ-20 נשים מנשות הרפורמים וארגוני הקרן החדשה.

יש לציין כי פעילי ופעילות ארגונים אלה מקפידים להגיע לרחבת הכותל המערבי מדי ראש חודש, ואולם מספרם הבוקר מהווה שיא שלילי של נוכחות.

לתפילה בכותל הגיעו הרפורמיות היום בשני רכבי הסעה קטנים. זאת ככל הנראה לנוכח כישלון המפגנים שהתקיימו בחודשים הקודמים. היה זה כאשר ארגוני הרפורמים נערכו להביא כ-1,000 נשים לכותל, ניסיון שכשל, בעוד שהגיעו בודדות אל מול עשרות אלפי המתפללים במקום.

"כישלון התפילה יתכן והביא את נשות הרפורמים להתייאש ולבחור שלא להגיע לפרובוקציה החודש", אומרים במטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל.

עוד נמסר מהמטה כי "בתוך כך, לאחר מספר פעמים שלאור הפרובוקציות של נשות הרפורמים סדרני הקרן למורשת הכותל נאלצו לשים גדרות בתוך עזרת הנשים, מתפללות מדווחות מהמקום כי החודש הוסרו כל הגדרות ומאות המתפללות לא נאלצות להידחק מעזרת הנשים".

יצוין כי לנוכח המצב הביטחוני התקיימה תפילת האלפים הבוקר בסימן תפילה לשלום חיילי צה"ל ותושבי הדרום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *