פרויקט מערות תיירות ענק ייבנה בביתר עילית

במעמד הרה"ר לישראל הגר"ד לאו, יו"ר קק"ל מר דניאל עטר, ורה"ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין – נחשף פרויקט מערות התיירות הענק "ארץ יהודה", שיהווה מוקד משיכה תיירותי ארצי, וייצא אל הפועל בקרוב בתמיכת קק"ל בסך עשרות מיליוני שקלים. תכניות הפרויקט המדובר, שיהיה תקדימי לציבור החרדי, הוצגו בפני הנוכחים.
בסיור השתתפו גם מנהל מפ"ק בקק"ל ירון אוחיון, שר שלום ג'רבי מנהל חטיבת החינוך בקק"ל, חיים מסינג מנהל מרחב מרכז בקק"ל. מצד העירייה השתתפו מ"מ רה"ע יהודה עוביידי, סגרה"ע דודי זלץ,
מנהל אגף החינוך יהודה קורנבליט, גזבר העירייה משה עמדי, רמ"ט רה"ע יהודה דייטש, מנהל המחלקה הטכנית מוטי זיידה ועוד.
במהלך הסיור, נערך בשטח הפרויקט מעמד ברכת האילנות, אליו הצטרפו גם רב העיר הגר"י תופיק, ראב"ד ביתר הגר"צ ברוורמן והגר"י מועלם. מקהלת ילדי ת"ת חב"ד הנעימה את המעמד.
ראש העיר ציין באירוע את מחויבותו של יו"ר קק"ל דניאל עטר למען הקהילה, את האכפתיות וההירתמות שלו להשקעה בפריפריה החברתית, מתוך השקפת עולם ותחושת שליחות ערכית הגורסת כי לכל אזרחי המדינה מגיעה השקעה והזדמנות שווה.
יו"ר קק"ל דניאל עטר ציין בדבריו את ניהול העיר, "כשנכנסים לעיר, ניתן לראות האם היא מתפקדת טוב או לא. ראינו פה עיר מטופחת שמנוהלת לעילא, וזה עושה חשק להשקיע בה עוד. אנחנו מחויבים לפרויקט הזה כחלק ממחויבותנו לקהילה".
"פארק מורשת ארץ-יהודה"
תכנית מרכז התיירות "פארק מורשת ארץ-יהודה", מתבססת על ממצאים ארכיאולוגים שנעשו באזור, וכן על תצוגת החיים היהודיים בביתר העתיקה כפי שמובאים במקורות. על פי התכנית, יוקם הפארק באתר בו התגלו מערכת מערות חצובות בסלע. המערות הינן חלק ממערכת מערות מגורים ותעשיה, מהתקופה הביזאנטית.
מרכז המבקרים "ארץ יהודה" מתוכנן להיות אבן שואבת לתלמידים, מחנכים ומשפחות חרדיות מכל רחבי הארץ, והוא יספק חווית למידה והנאה בסטנדרטים החרדיים המחמירים ביותר. האתר יורכב מ-4 מתחמים שונים: מבנה מרכז המבקרים, מתחם המערות, אזור לפעילות אתגרית, וגן בוטני חוויתי "ארץ-יהודה". מיקום המרכז הינו בשיפולי גבעה ב' מתחת לרח' חב"ד.
על פי יוצרי התכנית, אזור הרי יהודה הינו ערש התרבות היהודית, באזור זה נמצאו ממצאים ארכאולוגים של התיישבות יהודית מלפני 3,000 שנה. מטרת מרכז המבקרים הוא להראות את אורח החיים היהודי מתקופת בית ראשון ועד חורבן בית שני וימי המרד הגדול.
שחזור חיי היהודים
אולם התצוגה יתאר את אורחות החיים היהודיים בתקופה ע"י מיצגים המשחזרים בתי תלמוד, כלי קדושה ובתי כנסת. מתחם זה יתקשר עם העיר ביתר עלית המתחדשת ע"י הבאת פסוקים וממצאים שונים המתארים את החשיבות היהודית של העיר ביתר הקדומה שהתנהלה תחת השלטון הרומאי והמרד.
המערות עצמן, לאחר הסדרתן ישמשו להמחיש למבקרים את תנאי המחייה של המורדים במהלך המרד. במערה תשוחזר סצנה שתראה את הלוחמים היהודים לומדים תורה, מבשלים ומתכוננים לקרב.
בפארק האתגרי שיוקם יוכלו המבקרים להתנסות בפעילות שערכו היהודים כהכנה למרד. הפארק יאפשר משחק במערכת מנהרות מסתור שישמשו למשחקי תפקידים ושעשוע, פארק חבלים, קיר טיפוס, מטווח חץ וקשת. המתקנים יוקמו בצורת מסלול שיאפשר לערוך תחרויות בין הקבוצות.
קק"ל למען הקהילה
תמיכת קק"ל במיזם, מגיעה במסגרת פרויקט "קק"ל למען הקהילה", ולדברי יו"ר קק"ל דניאל עטר, "קרן קיימת לישראל רואה בתרומה לקהילה ערך עליון, והחליטה השנה לרכז מאמץ ולהוביל פעילות משמעותית ותורמת, שתשפיע באופן מהותי לטובה על קהילות רבות, בכל רחבי הארץ לאורך זמן. אין סיבה שהקהילות בפריפריה לא יזכו לרמת שירותים ותשתיות גבוהה ומוקפדת, מה שיקל על קידום וקיום פעילויות הוואי ופנאי לכולם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *