פרוש לגפני: "נלך לבוררות ואנצח"

לפני זמן קצר שיגר מאיר פרוש מכתב ליו"ר דגל התורה משה גפני בו הוא מתייחס למכתב שקיבל מגפני, במכתב הוא דוחה את טענות גפני לגבי ההסכם בבית שמש, ומביע תקווה כי בסופו של יום הוא ינצח בבוררות

מלחמת המכתבים בין גפני לפרוש לא פוסקת גם בימים של אמירת סליחות. לפני זמן קצר שיגר מאיר פרוש מכתב ליו"ר דגל התורה משה גפני בו הוא מתייחס למכתב שקיבל מיום כ' אלול תשע"ח 31 אוגוסט 2018.

במכתב הוא דוחה את טענות גפני לגבי ההסכם בבית שמש ומביע תקווה כי בסופו של יום שני הצדדים ינצחו בבוררות. פרוש כותב: לא פנינו לרבני ועסקני דגה"ת אלא בדבר קיום ההסכם, ולא בגלל שמו הטוב של ראש העיר או טובת העיר, הטיעון היחיד שבה אני דן איתך זה כיבוד ההסכם שנחתם בינינו לפני הבחירות המוניציפאליות בתשע"ד" .כן הביע את רצונו ללכת לבורורת, "שנידרש להוכיח בבוררות נעשה זאת וגם אתה תאלץ להסכים שמדובר בהסכם אחד ומאוחד! לא לחינם בחרת להפיץ ברבים רק את הסעיפים הקשורים לאלעד ולא את הסעיפים הקשורים לבית שמש".

וזה לשון המכתב

בשני הקטעים הראשונים אתה מתייחס להסכם באלעד שנחתם בתשרי תשע"ד וקובע באופן חד צדדי ותמוה שאנחנו הפרנו את ההסכם לקראת הבחירות הקרובות מבלי להוכיח זאת. כפי שציינתי בפניך ובפני הגאון הרב סילמן שליט"א ובפני גורמים נוספים הקשורים לדגל התורה, אין לנו קשר לתסיסה הציבורית הקיימת בעיר אלעד בקרב התושבים מהזרם הליטאי, גם אתה יודע שכל מי שנפגש איתך ועם אחרים בדגל התורה הצהיר שהוא עושה זאת מרצונו ודעתו החופשית ולא התבקש על ידינו לפעול כך. להבנתך עלי להצטער שלישראל פרוש יש אהדה חוצה גבולות ועדות?, אני בטוח שהוא זכה בה ביושר. אך אפילו פעם אחת לא שמעת ממני במסגרת כלל הפגישות, השיחות והמכתבים טענה זו. לא פנינו לרבני ועסקני דגל התורה אלא בדבר קיום ההסכם הנ"ל, ולא בגלל שמו הטוב של ראש העיר או טובת העיר, הטיעון היחיד שבה אני דן איתך זה כיבוד ההסכם שנחתם בינינו לפני הבחירות המוניציפאליות בתשע"ד.

בקטע השלישי אתה מציין שחיפשת ולא מצאת כל קשר בין ההסכם של אלעד לזו של בית שמש ואף לא רמז לכך, תמוה בעיני דבריך וארענן את זיכרונך קצת. לפני חמש שנים לאחר מו"מ ארוך נפגשנו בחדרך שבמשרדי דגל התורה בבני ברק וחתמנו על 5 מסמכים, 2 עם סעיפים הקשורים לאלעד, 2 עם סעיפים הקשורים לבית שמש ו-1 עם סעיפים הקשורים לביתר. המסמכים כולם נחתמו באותו מקום ובאותו מעמד. מסיבות שלא ראוי לפרטם כאן ועכשיו (אבל בבוררות יפורט), סיכמנו שעל מסמך אחד של בית שמש יופיע תאריך של ז' תשרי ולא ו' תשרי כמו יתר המסמכים, אך אנחנו דרשנו שבראשית המסמך של בית שמש שמופיע ז' תשרי יהיה כתוב שזה בהמשך להסכם מ-ו' תשרי. האמן לי, כשנידרש להוכיח, נעשה זאת -כי בידינו הוכחות נוספות לטענותינו- וגם אתה תאלץ להסכים שמדובר בהסכם אחד ומאוחד! לא לחינם בחרת להפיץ ברבים רק את הסעיפים הקשורים לאלעד ולא את הסעיפים הקשורים לבית שמש. אך על הפיסקה האחרונה בקטע השלישי שבה אתה כותב "עד לרגע זה אין הפרה בהסכם בבית שמש", תלוש מהמציאות וד"ל… ולכן איננו יכולים לקבל את התחייבותך מיום ט"ז אלול (27 באוגוסט) שתכבד בבית שמש את ההסכם ככתבו וכלשונו, כי כבר עכשיו אתה לא יכול ולא מקיים אותו.

בנוסף, כבר בפגישתנו הראשונה במשרדך ביום שני ט"ו אייר (30 אפריל) ואף בפגישה שהתקיימה למחרת בחדרו של הרב מקלב ביחד עם הרב אשר ב-ט"ז אייר (01 מאי) וכן בפגישה הנוספת שהתקיימה בכנסת ביום שלישי כ"ג אייר (08 מאי) ובכל יתר הפגישות והשיחות טענתי שזה אותו הסכם, כך שזה לא טיעון חדש שרק עכשיו נתגלה לך.

ר' משה, אזכיר לך סיפור נוסף וקטן, אתה בטח זוכר שלפני כעשור לאחר הבחירות לעיריית ירושלים בתשס"ט, טענת לגבי קדימות לתפקיד סגן ראש העיר עבור נציג דגל התורה, גם אז הצהרת שהצדק איתך, אבל בסיום הליך הבוררות ביננו קבעו הדיינים שהצדק עם אגודת ישראל ולא איתך, ולפנים משורת הדין (בגלל רצף כהונה לטובת הפנסיה של הרב פינדרוס) ביקשו מאיתנו הדיינים לוותר, אין לי ספק שבסיום הליך הבוררות יוכח שהצדק איתנו וכולי תקווה שלא תמצא סיבה נוספת לבקש שינוי דין, לפנים משורת הדין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.