פרסום ראשון: זעם במועצת החסידית – "ליצמן לא צריך להיות שר"

אדמו"רים במועצת החסידית המורחבת הופתעו אמש לשמוע שליצמן ימשיך לכהן בתפקיד שר, זאת על אף שהובטח להם בפעם האחרונה שהדבר נעשה בלית ברירה

אמש במהלך טקס ההשבעה המתוקשר במליאת הכנסת, רבים נדהמו לראות את שר השיכון החדש יעקב ליצמן, עולה להצהיר אמונים למדינת ישראל כפי שעשה בקדנציה הקודמת, אז נבחר לראשונה לכהן בתפקיד שר הבריאות ולא כפי שהורגלנו – סגן שר עם סמכויות רחבות כשמעליו אין שר בפועל אלא רק בתואר.

אלא שכולנו זוכרים כיצד זה הסתיים, ליצמן אולץ להתפטר מתפקידו בהוראת רבו בעקבות חילולי השבת שהוכשרו כביכול על ידי הממשלה. וזמן קצר לאחר מכן, חוק חדש שעבר בכנסת ה- 20 איפשר לו לחזור למשרד הבריאות בתפקיד סגן שר במעמד שר.

כתבי האישום של נתניהו אילצו את ליצמן לכהן שוב בתפקיד שר, כאשר ההבטחה היתה לזמן מוגבל, המינוי של ליצמן התאפשר לאחר אישור מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שאישרה לו באופן חריג לכהן בתפקיד שר, זאת למרות שבמשך שנים חברי יהדות התורה לא כיהנו כשרים.

לאתר 'אקטואליק' נודע כי אדמו"רים במועצת החסידית ובעיקר אדמו"רים שאינם שם, אך קיבלו התחייבות שליצמן לא יכהן כשר, הופתעו אמש לשמוע שליצמן ימשיך לכהן בתפקיד שר, זאת על אף שהובטח להם בפעם האחרונה שהדבר נעשה בלית ברירה, אך הפעם בעקבות שינוי חוקי היסוד בממשלת החליפים, ציפו במועצת שימצא פתרון לנושא, שכן חילולי השבת עדיין נמצאים על שולחנה של הממשלה, ויתכן שאף יותר מבעבר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *