פרסום ראשון: סיעת ש"ס בבית שמש במכתב לראש העיר עליזה בלוך: "די להריסת בתי הכנסת בעיר"

"המומים ומזועזעים מהתרחשות בליל אמש בו נהרס בית כנסת נוסף בעיר בית שמש. כשהגענו לשטח נקרע ליבנו למראה המזוויע"

ההריסה שהתבצעה הלילה של בית הכנסת בבית שמש, לא עוברת בשתיקה:

חברי מועצת העיר מסיעת ש"ס פנו הבוקר במכתב לראש העיר עליזה בלוך: "אנו המומים ומזועזעים מההתרחשות בליל אמש, בה נהרס בית כנסת נוסף בעיר בית שמש. כשהגענו לשטח נקרע ליבנו למראה המזוויע של תל החרבות שנעשה מבית המקדש מעט. לצערנו בית הכנסת זה אינו הראשון שנהרס בעיר בשבועות האחרונים, וכפי שהשמועות מספרות זה לא בית הכנסת האחרון".

עוד כותבים בסיעת ש"ס ועוקצים את יהדות התורה שנמצאת בקואליציה: "הדבר מחריד שבעתיים שביזוי הקודש המתחרש בעיר, נעשה בשעה שבהנהלת העיר יושבים נציגים שונים ממפלגות חרדיות אשר עליהם מוטלת החובה לדאוג לצרכים הרוחניים שבעיר ולא ח"ו להריסת מקומות בהם שורה השכינה".

כזכור רק לפני כמה שבועות דיווחנו כאן ב'אקטואליק' על הריסת בית כנסת בעיר בית שמש, והנה הלילה שוב נהרס בית כנסת, והפעם "היכל בעל שם טוב".

יענקי שטיין, תושב השכונה, אומר ל'אקטואליק': "המראה זה מראה של הרס וחורבן, ומתאים לימים כאלה של ימים הנוראים ותשעה באב. הגבאים והמתפללים באו בלילה ובכו.

"איך אפשר לעשות כזה דבר לבית כנסת ללא התראה? בלי לחפש מקום אחר לטובת המתפללים? איך אפשר לפרק כזה מקום?".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: ״מדובר במימוש צו פינוי של רשות מקרקעי ישראל במגרש אלף ברמה ג׳ על מבנה לא חוקי. אירוע זה בוצע על ידי רשות מקרקעי ישראל ללא קשר לעירייה״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *