פרסום ראשון: רשימת הדרישות של ש"ס במו"מ הקואליציוני

פרסום ראשון: את מי מייעדים בש"ס לתיק השיכון? ועבור מי יבקש יו"ר התנועה את תיק הדתות? ומה צפויה לבקש יהדות התורה? כל הפרטים

המו"מ הקואליציוני עם המפלגות החרדיות החל הבוקר, כאשר נציגי המפלגות החרדיות כבר עושים את ההכנות האחרונות לקראת פגישתם עם נציגי מפלגת השלטון במסגרת המו"מ, זאת על מנת לכונן את הממשלה החדשה במהירות האפשרית.

רשימת הדרישות של מפלגת ש"ס טרם פורסמה ביסודיות, מכיוון שזו בחרה לא להתעסק בנושא מול התקשורת, ובמיוחד לא במהלך החג, אך לידי 'אקטואליק' הגיע מידע אודות הבקשות השונות של המפלגה, שמתברר כי אינה דורשת יתר על המידה מהכנסת הקודמת.

ע"פ המסתמן, בשיחה שתתקיים היום בין המפלגות, תדרוש ש"ס את תפקיד שר הפנים והנגב גליל עבור היו"ר דרעי. מי שיזכה להתקדמות הוא יואב בן צור, שצפוי לקבל את תיק הדתות שהיה אצל השר אזולאי ז"ל בשנה שעברה. יצחק כהן יישאר ככל הנראה סגן במשרד האוצר, וכן נהרי יישאר ככל הנראה במשרד הפנים.

יעקב מרגי צפוי לקבל שר שיכון או רווחה, ואילו מלכיאלי ישודרג לתפקיד יו"ר ועדת חינוך. הח"כ החדש משה ארבל, עו"ד בהכשרתו, צפוי לקבל את ועדת חוקה, והאחרון ברשימה ינון אזולאי יקבל את תפקיד סגן יו"ר הכנסת ויו"ר הסיעה.

גם יהדות התורה שזכתה גם היא בשמונה מנדטים תדרוש לקבל את ועדת הכספים לגפני ומשרד הבריאות לליצמן בדיוק כמו בפעם הקודמת. אחד משני המשרדים – השיכון או הרווחה – לטובת מקלב, סגנות בחינוך עבור פרוש, ובנוסף תבקש המפלגה עוד שתי ועדות קטנות, כדוגמת אלה שהיו לה (הטכנולוגיה עבור יעקב אשר ופניות הציבור עבור אייכלר) כאשר חברי הכנסת החדשים טסלר ופינדרוס יסתפקו בתפקידים סגן יו"ר הכנסת ויו"ר הסיעה.

במקביל, הבוקר נודע כי הליכוד ידרשו מהשותפות לקואליציה להסכים לחקיקת חוק חסינות במהלך החודשים הראשונים של הקדנציה – דבר שעשוי להשפיע על רה"מ.

חוק החסינות יקבע חסינות אוטומטית מפני העמדה לדין של כל חבר כנסת. אם ירצו להעמיד חבר כנסת לדין יידרשו לכנס את ועדת הכנסת ולהצביע על הסרת החסינות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *