פרשת יחל: כך השתלט הפלג הירושלמי על בית הכנסת

לאחר שרבני מודיעין עילית החליטו למשוך את ידם מסוגיית בית הכנסת 'יחל' , ובכך העבירו את השליטה במקום לידי 'הפלג' הירושלמי, כעת מתפרסם כי נדיב תרם לבית הכנסת יחל ישראל שטח ו-2 מליון שקל לבניית מבנה חדש לבית הכנסת, בכך, מסתמנת פשרה

לאחר שרבני מודיעין עילית החליטו למשוך את ידם מסוגיית בית הכנסת 'יחל' , ובכך העבירו את השליטה במקום לידי 'הפלג' הירושלמי, כעת מפרסם הקו החרדי כי נדיב תרם לבית הכנסת יחל ישראל שטח ו2 מליון שקל לבניית מבנה חדש לבית הכנסת במקום המבנה של הפלג. על פי הדיווח בקו החרדי, המתפללים יעברו למבנה החדש ומתפללי הפלג יישארו במבנה הישן. בכך מתגבשת פשרה שתשים קץ למחלוקת בין המתפללים.

הפרשה שזכתה להדים רבים בכל כלי התקשורת נחשפה לראשונה כאן ב'אקטואליק'.

עסקנים בכירים במודיעין עילית מסרו ל'קו החרדי': מדובר בפרס לטרוריסטים שגזלו את בית הכנסת וקיבלו על מגש של זהב מבנה בית כנסת לא שלהם, מדובר בתקדים מסוכן. אולם בשביל מתפללי בית הכנסת יחל ישראל מדובר בעיסקה טובה כאשר בית הכנסת החדש ייפתח 'על טהרת הקודש' ללא גורמי שוליים פראיים.

חילופי המכתבים בפרשה

במהלך הימים האחרונים ניסו שוטרי משטרת ישראל לפנות את המתפללים בצו בית המשפט לאור הליקויים שנתגלו בבית הכנסת, אך ללא הצלחה, המתפללים התבצרו בבית הכנסת וסירבו בתוקף להתפנות. לאחר שהמאבק הלך וצבר תאוצה הבינו בבית הדין כי אין מנוס אלא לחתור לפשרה שתהיה מקובלת על שני הצדדים.

מדובר בניצחון גדול לפלג הירושלמי שנאבק מול המשטרה – בית המשפט ורבני העיר בסוגייה. לאחר שחששו מפני הפלג – רבני העיר הפנו את התפוח האדמה הלוהט לפתחו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שהורה לצדדים להגיע להסדר. בחמישי, הוציאו דייני בית הדין מכתב שבו הוא הודיעו כי בית הדין מושך את ידו מטיפול בפרשה. ובכך, התקפלו.

אחד הטיעונים של העמותה לגרש את מתפללי הפלג היה סוגיית הליקויים. באקטואליק חשפנו כי הליקויים שמצאו הם מינוריים ואחד מהם היה כרוך בפסק המשנה ברורה שיש למקם את העמוד במקום נמוך יותר- מה שנחשב לליקויי מבחינת בית המשפט.

כעת, מסתמן הסדר בין המתפללים, ונראה שהפלג הירושלמי יעביר דמי שכירות לעמותת שלהבת שמחה, בעוד המתפללים הותיקים ימצאו מבנה חלופי.

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. למס' 4 אתה צודק לגמרי

    תודה על התגובה שלך

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. שוב נכנעים לפלג הקיצוני

    למה נכנעים לפלג הירושלמי הקיצוני שכל מה שהוא עושה זה לזרוע הרס וחורבן בכל מקום שהוא נמצא בו?

    חרד מקורח ועדתו |
    הגב
  3. שוב נכנעים לפלג הקיצוני

    למה נכנעים לפלג הירושלמי הקיצוני שכל מה שהוא עושה זה לזרוע הרס וחורבן בכל מקום שהוא נמצא בו?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  4. עם כל השטוית של >השטייימניסטים< מתי יש זמן להגר"ח שליט"א ללמוד תורה??????

    ועל פרשת הגיוס….
    רבותי בכל הנוגע לחוק הגיוס, ועל השנאה שמתפשטת בנו ואוכלת בנו כל חלקה טובה. האם מישהו חושב שאין באמת סכנת גיוס? דהיינו סכנת שמד וזימה…. האם היהדות הרחדית לא צריכה להילחם על כל נפש מישראל? דהיינו על בנים וגם על בנות… ממתי נהיינו כאלו רופסים?

    החילונים תמיד בודקים מה הקו האדום אצלנו, ושם הם מציבים את קו המלחמה. כשהם ראו שאצלנו עניין הגיוס הוא בנפשנו, הם לא העזו לחוקק חוקים כאלו. כשהם רואים פשרנות והסכמות, הם מגדילים את התיאבון בהתאם. האשמה תלויה במי שפתח להם את הדלת, והראה להם שניתן לקחת את החלשים. הם לימדו אותם שיש מקום לפשרנות, ועכשיו התור שלהם לקחת את המושכות לידיים ולהחליט מי כן ומי לא. מכם ובכם – איני מעמיד שונאים אלא מכם עצמכם. וכפתגם העולם: מה שאדם יכול לפגוע לעצמו, עשר שונאים אינם יכולים. ועם כל השטוית של >השטייימניסטים< מתי יש זמן להגר"ח שליט"א ללמוד תורה?

    והגאונים ומנהיגי הדור פסקו *ש"מצוה גדולה לעשות הכל להרעיש עולמות נגד הגזירה הנוראה של גיוס הבנים והבנות בארץ ישראל כמו שכל גדולי הדור הקודם פסקו על זה, "יהרג ואל יעבור" וביקשו למסור בשמם דברים אלו.

    קחו דקה למחשבה. שניה של חשבון נפש אמיתי, עם עצמכם, לאן התדרדרנו??? לאן? לאן? לאן??? המלחמות הפנימיות הן 'העתק הדבק' מדויק ממה שהיה בזמן החורבן, שכלל ישראל התפלג בתוכו, וככה נגרם החורבן, כמבואר בחז"ל.

    עם כל השטוית של >השטייימניסטים< מתי יש זמן להגר"ח שליט"א ללמוד תורה? |
    הגב