"פתקית הכסף"-מתווך מראשון לציון החביא פתקים בתוך פנקס חשבוניות המס שלו, עליהם רשם את סכומי הכסף שקיבל מלקוחות

בביקורת אצל מתווך מראשון לציון נמצאה הפקדה לחשבון הבנק שלו בסך 4,000 ₪, שלא תועדה ואם לא די בכך, בפנקס חשבוניות המס שלו נמצאו פתקים עליהם נרשמו סכומים של כסף בסך כולל של 34,800 ₪, כאשר כל הסכומים הללו לא נרשמו בפנקס הקבלות. תשובתו של המתווך: "אני מוציא בסוף החודש לפני שאני מוסר לרואה החשבון". בדיקת חשבון הבנק של בעל עסק למתן שירותי מטבע (צ'יינג') ביבנה, העלתה כי צ'ק על סך 7,068 ש"ח לא תועד בספרי העסק. המבקרים אף בדקו את קופת העסק, שנמצאה לא תקינה ואף הנפיקה תאריכים לשנת 2002, במקום 2019. תשובתו של בעל העסק לפשר הדברים היתה: "אני אבדוק את רישום הצ'ק מול איש התוכנה ולגבי הקופה אחליף אותה". המבקרים לא הסתפקו בהסבר וצוות חקירות נשלח לבית העסק להמשך טיפול ובדיקת הדברים.

מקרים אלו ונוספים הינם חלק מ-129 ביקורות שנערכו על ידי עובדי משרד פקיד שומה רחובות, כחלק ממבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים רחובות, נס ציונה, יבנה, ראשון לציון וגן יבנה. ממצאי המבצע העלו כי 15% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בדיקת חשבון הבנק של מעצב שיער הראתה כי הכנסות באמצעות אפליקציית "ביט" לא נרשמו בספרים ולא הוצאו לגביהן קבלות. הספר מיהר להסביר: "האפליקציה חדשה אצלי ולכן לא רשמתי". במספרה לכלבים ברחובות נצפה לקוח בעת שהוא משלם בעבור תספורת שעשה לכלבו, בעוד בעלת המספרה לא מוציאה קבלה ולא רושמת את ההכנסה. בנוסף, נמצא כי הכנסות בסכום של 2,500 ₪ מתספורות לכלבים שעשתה מתחילת החודש, לא נרשמו אף הן. בעלת העסק טענה: "לא רשמתי בגלל שאני עוסקת פטורה". בביקורת אצל קוסמטיקאית בנס ציונה נבדק ספר ההזמנות אל מול פנקס הקבלות ונמצא כי הכנסות בסך 2,420 ש"ח לא נרשמו בספרי העסק. תשובתה של הקוסמטיקאית לא איחרה לבוא והיא טענה: "אין לי הסבר, פשוט לא הספקתי וגם לא נשארו לי קבלות", אמרה ולא יספה…

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *