צהלה בקהילה היהודית בבריטניה: שונא היהודים הובס

מנהיג השמרנים בוריס ג'ונסון הביס ג'רמי קורבין וחצה את רף ה- 325, מעניק לו את הרוב הנחוץ לו בפרלמנט כדי ללכת לברקזיט מ-2016. קורבין הודיע לאחר פרסום התוצאות (שישי) כי הוא פורש המפלגה.ב קהילה היהודית בבריטניה שוררת שמחה גדולה בעקבות התוצאות שהובילו למפלתו של תומך החיזבאללה ושונא ישראל.

מנהיג השמרנים בוריס ג'ונסון הביס את ג'רמי קורבין וחצה את רף ה- 325, מעניק לו את הרוב הנחוץ לו בפרלמנט כדי ללכת לברקזיט מ-2016. קורבין הודיע לאחר פרסום התוצאות (שישי) כי הוא פורש המפלגה.ב קהילה היהודית בבריטניה שוררת שמחה גדולה בעקבות התוצאות שהובילו למפלתו של תומך החיזבאללה ושונא ישראל.

המפלגה השמרנית זכתה ב-364 מושבים – הרבה יותר מהנדרש (325). מפלגת הלייבור בראשותו של קורבין, קיבלה רק 203 מושבים. המפלגה הסקוטית בבריטניה זכתה ב-55 מושבים, ומפלגת הליברל-דמוקרטים ב-11. המפלגה הירוקה קיבלה מושב אחד בלבד ו-22 מושבים נוספים התחלקו בין מפלגות נוספות. בסה"כ מפלגת הלייבור הפסידה 71 מושבים.

ג'ונסון הודה לתומכיו ואמר כי כעת "יהיה אפשר לקיים את הברקזיט". ג'ונסון אף נקב בתאריך 31 בינואר "בלי אבל ובלי אולי", ואמר כי "משאל העם שם קץ לאיומים על אודות משאל עם שני בנוגע לברקזיט".
"זו תוצאה מאכזבת, אני לא אוביל את מפלגת הלייבור בבחירות הקרובות", הודיע קורבין. ברי גרנר, ממפלגת הלייבור, אמר לרשת סקיי ניוז: "אם המדגם משקף את התוצאות האמיתיות – זה מאוד קשה, ניאלץ לבחון מחדש את ההנהגה שלנו".

הנשיא דונלד טראמפ בירך את ג'ונסון על התוצאות וכתב: "ברכות לבוריס ג'ונסון על נצחונו הגדול! בריטניה וארה"ב יוכלו כעת לחתום על הסכם מסחר חדש לאחר הברקזיט".

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך את ראש הממשלה הבריטי: "אני מברך את ר"מ בריטניה בוריס ג'ונסון ואת המפלגה השמרנית בבריטניה על ניצחון מכריע וחד משמעי. זהו לא רק ניצחון פוליטי. זהו בראש ובראשונה ניצחון ערכי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *