"צהל נדרש להתמודד עם מספר זירות"

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן אמר בכנס איגוד דוברי הרשויות כי צהל נערך לקראת התחממוות הדרגתית בצפון ובדרום. "אנחנו מעריכים שפעילות נגד חמאס תהיה יותר מורכבת וקשה לניהול ביחס למלחמה בג'יהאד"

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן אמר בכנס איגוד דוברי הרשויות כי צהל נערך לקראת התחממוות הדרגתית בצפון ובדרום. "אנחנו מעריכים שפעילות נגד חמאס תהיה יותר מורכבת וקשה לניהול ביחס למלחמה בג'יהאד". לדבריו, בצפון יהיה מורכב אף יותר, זאת משום שמספר הרקטות "יהיה הרבה יותר גבוה". אמר.

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן גילה לדוברים כי "אני בא מהערכת מצב עם הרמטכ"ל, המצב מורכב. אנחנו מתמודדים עם כמה זירות, קרובות ורחוקות, ותמונת המצב היא שצה"ל נדרש לרב זירתיות".

לאחר שצה"ל הפגיז הלילה מפקדות אירניות, בישראל מעריכים כי כבר בימים הקרובים תהיה תגובה מצד אירן. בחיל האוויר העלו כוננות לקראת הימים המתוחים. בתקיפה נהרג ככל הנראה בכיר אירני.

בכאן11 דוח כי צה"ל נערך הגנתית לירי רקטות איראני בתגובה, ומכין תוכניות לתקיפה נוספת במידה שאכן תהיה תגובה איראנית

דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל הציג את הנזקים הקשים שנגרמו לשורה של יעדים שתקפה הלילה ישראל בסוריה בתגובה לשיגורן של 4 הרקטות לצפון ישראל.

אחת מתמונות הלוויין תיעדה את אזור נמל התעופה מאזה שבדמשק, בנקודה שככל הנראה שימשה את כוח קודס של אירן כבסיס מפקדה. בתמונה ניתן לראות שנגרם נזק כבד למבנה שנראה שנהרס כליל

.סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדאד, אומר בריאיון לטלוויזיה הסורית שהתקיפות של ישראל בסוריה יימשכו, גם אחרי התקיפה הבוקר. לדברי הבכיר הסורי, התקיפות האלה אינן מפתיעות ואף צפויות, שכן ישראל, לדבריו, מתבססת על "תוקפנות" (לעתים זה באמצעות תקיפות ולעתים היא מתחבאת מאחורי הסוכנים שלה בתוך סוריה). הבכיר הסורי אמר בריאיון לטלוויזיה הסורית הממלכתית כי עצם זה שהצבא הסורי הפיל הבוקר את רוב הטילים הישראליים הבוקר, מעיד על נכונותו להתעמת עם ישראל.

עוד אמר סגן שר החוץ הסורי בריאיון כי הם לא ייתנו לישראל לכפות על סוריה מתי להגיב ומתי לא להגיב. לדבריו, העם העם הסורי יבוא בחשבון עם ישראל, אך הם יחליטו מתי זה יקרה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *