צמרת מודיעין עילית הגיעה לכנסת: "מצב התחבורה קטסטרופה – אין מספיק נהגים"

כחודשיים לאחר ש'אקטואליק' החל את המאבק על מחדל התח"צ במודיעין עילית, התכנסה היום (שלישי)הועדה לפניות הציבור בכנסת לדון על הנושאים הבוערים. צפו

מחדל התח"צ -המאבק עולה שלב: לפני כחודשיים העלנו מעל במה זאת את סבלם של תושבי מודיעין עילית הנעזרים בתחבורה הציבורית במודיעין עילית. תמונה אחת (ששווה אלף מילים) שתיעדה אחת הגולשות הביאה לתחילתו של מאבק שהגיעה היום לשערי הועדה לפניות הציבור בכנסת.

בעקבות הכתבה שעוררה הדים רבים, פתח כותב השורות יחד עם מספר תושבים בעיר קבוצת ווטסאפ – העונה לשם "מחדל התח"צ במודיעין עילית". לקבוצה העלו תושבי העיר את טענותיהם. כמידי יום נערמו עוד ועוד פניות ששוגרו לידי משרד התחבורה. בין היתר התראיינו חברים בקבוצה בכלי התקשורת בכדי לעלות את הנושא לראש סדר היום הציבורי. בחברה עצמה לא הכחישו על מחסור חמור בנהגים בין היתר הם נימקו את המחסור בשל בירוקרטיה של משרד התחבורה שלא מאפשר לקלוט נהגים, וכן משום שהנהגים לא מעוניינים לעבוד בבני ברק – בשל כך שפקחי עיריית בני ברק נותנים דוחות – ובכך מקשים את החיים על הנהגים.

אחד מחברי הקבוצה יצחק פלדמן, (דוברו של חבר הכנסת ישראל אייכלר ותושב העיר), שהיה ער לטענות התושבים הרים את הכפפה, ויזם יחד עם חבר הכנסת אייכלר דיון דחוף בנושאי מחדל התחבורה בעיר, וגם בסוגיית הכביש היחיד. לדיון הגיעו כל צמרת  העיר, החל מנציגי קווים, נציגי משרד התחבורה, ותושבי העיר,  ועד ראש העיר יעקב גוטרמן יחד עם סגן ראש העיר טוביה פריינד, וחבר המועצה נחמן ניימן.

ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן אמר בדיון בועדה לפנ"צ כי הפניות של העירייה למשרד התחבורה על כשלים ב'קווים' לא נענות: "על משרד התחבורה והמשטרה לאסור נסיעת משאיות בשעות העומס בכביש הגישה למ. עילית", הציע ראש העיר.

על סוגיית הכביש היחיד לעיר אמר גוטרמן: "התקציב הוא עניין משני, הבעיה היא בירוקרטית. הרי אין בכלל החלטת ממשלה על הקמת העיר הזו. ישראל כץ הבטיח לי אישית לממן את הכביש החדש לעיר. אני לא מודאג מכסף, אני מודאג מהבירוקרטיה. 

במהלך הדיון סיפרו תושבי העיר כיצד הם מתמודדים יום יום עם אוטובוסים שמאחרים בשעה ולפעמים כלל לא מגיעים לתחנה. התושבים ציינו את עובדת היות מודיעין עילית עיר התורה שהתברכה באברכים ברבים אשר הדרך היחידה שלהם לנוע ברחבי העיר ומחוצה לה היא באמצעות תחבורה ציבורית. ח"כ הרב אייכלר הודה בפתח הדיון לראש העיר הרב יעקב גוטרמן על פעילותו למען תושבי העיר ובפרט בתחום התחבורה הציבורית הנחוצה לתושבי עיר התורה.

מנכ"ל חברת 'קווים' מר ציון פת נימק את הליקויים במחסור חמור בנהגים: "במקרה הזה אני מצדיק את הזעקה. צריך להוסיף שירות, רך אלו דברים שלא תלויים בחברה, המחסור החמור בנהגים והעדר תשתית מתאימה לתחבורה ציבורית."

ח"כ הרב אייכלר השיב לדבריו ואמר כי "אין זה מעניינו של הנוסע. יש מכרזים ועליכם לעמוד בתנאים". חבר מועצת העיר הרב נחמן ניימן הוסיף ואמר כי "אם יש בעיה של נהגים, אני מוכן לנהוג בעצמי. לא יתכן שתושבי העיר יהיו נתונים לסבל מתמיד בגלל ענייניה של חברת התחבורה".

יו"ר הוועדה ח"כ הרב אייכלר אמר כי "על משרד התחבורה לאפשר פתיחת דלתות מאחור, ובכך למנוע עיכובים מיותרים של אוטובוסים בתחנות. זה לא יפתור את כל הבעיה, אבל ייתן לפחות מענה נקודתי" מנכ"ל 'קווים' הסכים לדבריו ואף הודיע כי יתקין מכשירי תיקוף על חשבונו על מנת שהנוסעים יוכלו לעלות בדלתיים אחוריות: "החרדים אמינים ושומרים על מוסר תשלומים גבוה, אין חשש שיתחמקו מתשלום"

מנכ"ל קווים האשים את הבירוקרטיה של משרד התחבורה שמקשה על הכשרת נהגים חדשים. "לא נותנים לנהגים לחנות בבני ברק. הפקחים נותנים להם דוחות, ואם היו נותנים לנו לנסוע דרך רחוב ירושלים היה נחסך לנהגים רבע שעה", הוא האשים.

בסיום הדיון סיכם יו"ר הוועדה ח"כ הרב אייכלר : "הוועדה תפנה למשרד התחבורה ולגורמים הרלוונטיים על מנת להקל על הכשרת נהגים חדשים. בכך נוכל להגביר את תדירות יציאת הקווים אל התחנות וצמצום תופעת דיולגי האוטובוסים. כמו"כ עיריית בני ברק חייבת להכשרי חניון גדול מחוץ לעיר לטובת האוטובוסים שבאים מחוץ לעיר, או לאפשר נתיבי תחבורה ציבורית. בכל מקרה, אם החברה יודעת על קו שלא יוצא לתחנה עליכם לעדכן על מנת שהאנשים לא ימתינו לשווא"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.