צפו בהיסטוריה: מטוס אל על נחת באבו דאבי

מטוס אל על הנושא עימו את המשלחת הישראלית והאמריקנית נחת לראשונה, באופן גלוי, בנמל התעופה הרשמי במדינה הערבית אבו דאבי.

מטוס אל על הנושא עימו את המשלחת הישראלית והאמריקנית נחת לראשונה, באופן גלוי, בנמל התעופה הרשמי במדינה הערבית אבו דאבי. המטוס הישראלי חלף לראשונה מעל שמי ריאד.

אוהד חמו, שליח חדשות 12 סיפר על ההתרגשות: "יש פה המולה גדולה והתרגשות של המארחים. זה פשוט מדהים לראות את השטיח האדום. חום כבד מאוד מחכה לנו בחוץ. אפשר לראות משהו כמו 30-40 מארחים שמכוונים אותנו. יש תחושה של התרגשות לראות את דגל ישראל מונף".

צפו ברגעים המרגשים

יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, שיבח בטקס את המנהיגים ואף ציין את סעודיה שהסכימה למטוס לטוס מעל שמיה. "ביקשנו מהטייס לטוס מהר יותר, כי לעמים יש דחיפות להכיר זה את זה", אמר. "העמים רצו את זה. הרטוריקה של מתנגדי השלום כבר מעייפת. המזרח התיכון מלא באנשים מוכשרים והעתיד שייך להם".

קושנר התייחס גם למתקפות מצד הפלסטינים: "המסר שלנו לפלסטינים הוא מסר של שלום. עבדנו הרבה כדי לסלול דרך לשיפור עתידם. הצענו את זה למנהיגיהם, שתהיה להם מדינה וכלכלה עצמית. ברגע שהם יהיו מוכנים כל האזור מוכן להמשיך איתם קדימה. אנחנו צריכים להביא לשולחן דברים שיועילו לכולם ויובילו את כולם קדימה, השלום מחכה להם ברגע שהם יהיו מוכנים לקבל את זה". על הצדדים הביטחוניים בהסכם: "ארה"ב יכולה לשמר את היתרון הצבאי של ישראל ועדיין לקדם יחסים מול איחוד האמירויות".

היועץ האמריקני לביטחון לאומי האמריקני, רוברט אובריאן, אמר: "אנו מצפים שעוד מדינות יצטרפו למעגל השלום, נתניהו וטראמפ יזכרו בהיסטוריה כמנהיגים עושי שלום". ראש המשלחת הישראלית, היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, נשא דברים גם הוא ואף פתח את דבריו בשפה הערבית.

"זו טיסה היסטורית ומעמד היסטורי עבור המזרח התיכון", אמר קושנר לכתבים בנמל התעופה. "העתיד לא חייב להיות מושפע מהעבר – שלום הוא אפשרי".

ראש המשלחת הישראלית ראש המל"ל מאיר בן שבת דיבר בעברית וריגש את המשתתפים: "אני נרגש וגאה – היעד שלנו הוא להשיג תוכנית עבודה משותפת לקידום היחסים במגוון רחב של תחומים: תיירות, תעופה, מדע, טכנולוגיה, בריאות וכלכלה. הבוקר הזה הברכה המסורתית 'צאתכם לשלום' מקבלת משמעות עבורנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *