צפו בשידור החי מהכנסת: המליאה אישרה בקריאה ראשונה את פיזור הכנסת – הקברניטים נעדרו

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזור הכנסת ואת הצעת חוק הצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23. ח"כ יאיר לפיד: "הבחירות האלה הולכות להיות פסטיבל של שנאה ואלימות וגועל". ח"כ תמר זנדברג: "אם מה שצריך כדי להוביל את ישראל לעתיד טוב יותר זה ללכת 3 פעמים בשנה לקלפי, אז נלך ונצליח". ח"כ עמיר פרץ: "הגורם המרכזי שהביא למערכת הבחירות הזו הוא אביגדור ליברמן ששדרג את ההסתה". הוועדה המיוחדת תתכנס בעוד רבע שעה להמשך הדיון

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזור הכנסת ואת הצעת חוק הצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23. ח"כ יאיר לפיד: "הבחירות האלה הולכות להיות פסטיבל של שנאה ואלימות וגועל". ח"כ תמר זנדברג: "אם מה שצריך כדי להוביל את ישראל לעתיד טוב יותר זה ללכת 3 פעמים בשנה לקלפי, אז נלך ונצליח". ח"כ עמיר פרץ: "הגורם המרכזי שהביא למערכת הבחירות הזו הוא אביגדור ליברמן ששדרג את ההסתה". הוועדה המיוחדת תתכנס בעוד רבע שעה להמשך הדיון. במקביל ליברמן ונתניהו ודרעי אינם בכנסת.

צפו בשידור החי:


מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים ושתיים והקדמת הבחירות ברוב של 91 תומכים ללא מתנגדים, ואת הצעת חוק הצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23 (הוראות מיוחדות) ברוב של 93 תומכים מול 7 מתנגדים. ההצעות יוחזרו לוועדה המיוחדת שהוקמה לצורך הכנתם, להמשך דיון להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

ח"כ יאיר לפיד: "תרחיקו את הילדים מהטלוויזיה. יש בחירות, והבחירות האלה הולכות להיות פסטיבל של שנאה ואלימות וגועל. אז תדאגו שהילדים שלכם לא יהיו ליד הטלוויזיה בשלושת החודשים הקרובים, שהם לא יראו מה אומרים להם נבחרי העם. מה שהיה פעם החגיגה הדמוקרטית הגדולה הופך להיות רגע הבושה של הבית הזה. לבחירות האלה יש רק שלוש סיבות – שוחד, מרמה והפרת אמונים."

ח"כ יעקב טסלר: "ההיסטוריה תשפוט את אלו שיכלו למנוע את הביזיון הזה, ואת הפגיעה הציבורית ובזבוז משאבי הציבור לשווא – ולא עשו זאת. הגיע הזמן, לנהל את הבחירות בצורה עניינית ומכבדת, ולהפסיק את השימוש בהסתה נגד הציבור החרדי. הרדיפה אחרי קולות המצביעים לא מצדיקה שימוש בשנאת האחר ואיננה מכשירה פסילה גורפת של ציבור, כפי שראינו בבחירות האחרונות."

ח"כ יועז הנדל: "אני עומד כאן היום ואני רוצה להגיד לכם שאני אחראי, ואם כל אחד ממאה ועשרים חברי הכנסת יגיד לעצמו שהוא אחראי אז ימנעו גם הבחירות הרביעיות. פגענו באמון הציבור, בדמוקרטיה הישראלית, בחוסנה של החברה ואנחנו הולכים לבחירות נוספות. אני אומר אנחנו כדי שלא נתחיל פה לשמוע עוד פעם צעקות מי אשם וכמה. הבחירות הקרובות הולכות להיות נטולות אידיאולוגיה, אין פה ויכוח מדיני וכלכלי מהותי שמביא אותנו לבחירות זו גם לא מערכת בחירות על דת ומדינה. אז על מה על הבחירות? על-כך שנתניהו קיבל תוצאה לא מספיק היא כתובה מבחינתו כדי להשיג חסינות."

ח"כ תמר זנדברג: "אני לא עצובה ולא מתביישת, אני גאה ואני אופטימית. אני גאה כי אנחנו באים לכאן פעם שנייה ואחרי כל הניסיונות של כניעה ושל שוחד וכל התרגילים וכל השטיקים והטריקים, עמדה כאן כנסת או חצי כנסת וזה הספיק, שלא נכנעה וסירבה לשבת עם ראש ממשלה נאשם בשוחד. היה כאן מחנה לא קטן שבבחירות השניות חזר כרוב, לא כמיעוט, ועמד על שלו. אם מה שצריך כדי להוביל את ישראל לעתיד טוב יותר זה ללכת 3 פעמים בשנה לקלפי, אז נלך ונצליח."

ח"כ עודד פורר: "ראשי שתי המפלגות הגדולות קיבלו כל אחד מהם החלטה אסטרטגית ללכת לבחירות כי כל אחד מהם חושב שהבחירות יעשו למפלגה שלו טוב יותר ברמה המפלגתית. אבל היה וכבר החלטתם ללכת לבחירות, אתם לא יכולים להביא בחוק הזה גם את הגדלת יחידת המימון למפלגות. אני לא יודע איך אתם מסוגלים להסתכל בעיניים של המצביעים שלכם ואיך אתם יכולים להסתכל במראה. הדבר השני שאני רוצה לבקש ממכם חברים זה לגמור את השערורייה הזו שימי החופש ניתנים ככה חינם אין כסף על חשבון בעלי העסקים העצמאיים."

ח"כ עמיר פרץ: "אני עומד בפניכם כוותיק חברי הכנסת, חשבתי שראיתי כבר הכל, אבל גם בימים הקשים ביותר הוויכוחים התמקדו בנושאים שקשורים לרצון העם, על שאלות של תהליך מדיני, על שאלות של תהליכים חברתיים. אבל מעולם איש לא ערער לא על מהות הדמוקרטיה.
אני יודע שכולם רוצים להטיל את האשמה רק על נתניהו, אין ספק שנתניהו הוא אמן ההסתה שם את הערבים ככתובת והסתה אבל אני לא מתכוון לשחרר את ליברמן. אני חושב שהגורם המרכזי שהביא למערכת הבחירות הזו הוא אביגדור ליברמן ששדרג את ההסתה לא רק נגד הערבים אלא גם נגד החרדים, והוא עושה זאת מבוקר עד ערב. אני חושב שהגיע הזמן שנאמר לליברמן, אם חזרת להיות אותו פירומן שאנחנו מכירים אותו מהימים שלך כמי שלא ויתר על שום הזדמנות להצית את הלהבות בתוך העם קח את גפרורי ההסתה שלך קח את כל מכלי הדלק שאתה שופך לתוך החברה הישראלית תחזיר אותם למחסנים שמהם הבאת אותם."

כאמור ההצעות יוחזרו לוועדה המיוחדת שהוקמה לצורך הכנתם. הוועדה המיוחדת תתכנס בעוד רבע שעה להמשך הדיון להכנה לקריאה השנייה והשלישית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *