צפו: החרדים בארה"ב חוגגים "סיום" עם החיילים החרדים

משתתפי סיום הש"ס בניו ג'רזי ייצגו מערך רחב של קהילות יהודיות בארצות הברית, מקסיקו, אירופה ואף ישראל. חסידים עובדים, אברכים ליטאים, אנשי אורתודוכסיה מודרנית, בעלי תשובה, ספרדים ואשכנזים. כל אלה בחרו להתחבר לסיום "החרדי-צבאי" יוצא הדופן של החיילים החרדים בישראל

את סיום הש"ס שנלמד לפי סדר "הדף היומי" חגגו השבוע מאות אלפים בכל רחבי העולם היהודי, כאשר במשך 7.5 שנים, לומדים בכל העולם, יום יום, את אותו דף גמרא. האירוע הגדול מכולם היה באצטדיון "מטלייף" בניו ג'רזי, בחסות "אגודת ישראל" באמריקה: כתשעים אלף איש התכנסו לרגל סיום המחזור ה-13 של לימוד הדף היומי, תוך שהם מחוברים דרך מסכים לאירועי סיום נוספים ברחבי העולם, בהם בחרו לציין דווקא את חיילי המסלולים החרדים בצה"ל.

משתתפי סיום הש"ס בניו ג'רזי ייצגו מערך רחב של קהילות יהודיות בארצות הברית, מקסיקו, אירופה ואף ישראל. חסידים עובדים, אברכים ליטאים, אנשי אורתודוכסיה מודרנית, בעלי תשובה, ספרדים ואשכנזים. כל אלה בחרו להתחבר לסיום "החרדי-צבאי" יוצא הדופן של החיילים החרדים בישראל.

אם נבחן את תנועת אגודת ישראל באמריקה המשתייכת לאגודת ישראל העולמית, נראה שהיא שונה מהותית מאגודת ישראל המוכרת לנו כאן. בארה"ב – התנועה אינה פוליטית, אלא חברתית. היא דואגת לצרכי הקהילה היהודית החרדית, בחינוך, חסד וצרכים חברתיים. וכך, למרות שהאגודה האמריקאית הינה שותפה אידיאולוגית למפלגות החרדיות בישראל, היא מדברת בשפה שונה, לא-פוליטית, מה שעשוי להסביר את הנכחתם של חיילי צה"ל החרדיים באירוע כה משמעותי, דבר שמופרך לגבי המפלגות החרדיות בארץ ולגבי אירועי סיום הש"ס החרדיים.

כאמור, במחזור הנוכחי חגגו חיילי גדוד נצח יהודה את סיום הש"ס שלהם. הסיום ה"צבאי-חרדי" התקיים בהשתתפות הרב דוד פוקס והרב יהושע גרשטיין מרבני עמותת נצח יהודה ורב הגדוד סגן משה מזרחי. באירוע נכחו גם מח"ט כפיר, אלוף משנה ערן אוליאל וכל קציני המטה של הגדוד.

בלימוד שנערך בשנים האחרונות, השתתפו כ-150 חיילים מגדוד נצח יהודה, אשר למדו יום יום את הדף היומי במהלך שירותם הצבאי. בנר רביעי של חנוכה הם סיימו, במקביל, מסכת ברכות ומסכת סוכה.

"לימוד הדף היומי שאני מספיק בין המשימות היומיומיות שלי, נותן לי חיזוק משמעותי בתקופת השירות הצבאי", מספר דובי ליכטר מפלוגת הפלחוד שחגג עם חבריו את הסיום, "מבחינתי הלימוד הוא השיא של היום, וזאת תחושה שמשותפת לרבים מהחיילים בגדוד. אנחנו מתגאים בשילוב של השירות הצבאי יחד עם הערכים התורנים שקיבלנו מהבית."

הרב יהושע גרשטיין, מי שמרכז את הפעילות הליווי הרוחני בגדוד 97 מטעם עמותת נצח יהודה, ביקש להדגיש את ייחודיותם של החיילים שלומדים ומשרתים בד בבד, "יש סיפור ידוע על הבעל התניא והצמח צדק ששניהם ישבו ולמדו תורה. במהלך הלימוד שלהם היה שם תינוק שבכה ובעל התניא סגר את הספר, ניגש להרגיע אותו, ורק כאשר הכל בא על מקומו בשלום הוא חזר ללימוד. לאחר מכן הוא אמר לצמח צדק שלימוד תורה חייב להתקיים יחד עם הקשבה לצרכים והמצוקות של עם ישראל". הרב גרשטיין אמר לחיילים הלומדים: ״כל אדם חייב לראות איך הוא יכול לתרום לצרכי הציבור בסביבתו. אשריכם שאתם מצליחים גם ללמוד תורה וגם להיות קשובים לצרכים של עם ישראל ולדאוג להם."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *