צפו: נאום התוכחה של הגר"מ מאזוז

מרן הגר"מ מאזוז בנאום התוכחה: "מרן הרב עובדיה מעולם לא השתמש בביטויים "אני לא מוחל", בחירות זה בְחֵירות, תהיה בן חורין ותבחר מה שטוב לך, ולא שמשפיעים עליך בכח"

מאות מתושבי קרית הרצוג ופרדס כץ השתתפו בכנס בחירות של מפלגת 'הן' בראשות הרב אריאל ניר. המפלגה שהוקמה ע"י מרן הגר"מ מאזוז שליט"א נהנית מתמיכה של קהלים רחבים בעיר בהם אברכי כוללים ספרדים, ציבור חסידי גדול, חרדים עובדים וציבור מסורתי. בכנס השתתף מרן הגר"מ מאזוז, הגאון רבי צמח מאזוז, יו"ר יחד וסגן ראה"מ לשעבר הרב אלי ישי, וחברי הרשימה. הרב אריאל ניר סיפר על הסחף האדיר והאהדה ברחובות בני ברק לרשימת 'הן', זו המפלגה היחידה שנוגעת בכל המגזרים, כולם מרגישים את הזלזול והעייפות של הנציגות בעירייה.

צפו בנאומו של הרב מאזוז

אחריו דיבר הרב עמיאל זנזורי תושב שכונת פרדס כץ שהביע את תסכולם של תושבי השכונה "העיריה בנתה מגדלי משרדים בשכונה שלנו שמניבים לה הון מהארנונה, וכלום מזה לא מופנה לשכונה. הפכנו להיות החצר האחורית של בני ברק, המחסן. בנינים שלמים מאוכלסים באריתראים ואין פוצה פה. אילו היו באים סודנים לגור ברבי עקיבא או חזון איש הרי היה קם קול זעקה. אנחנו נלחם להפוך את את קרית הרצוג ופרדס כץ לסלון של בני ברק". הוא הרחיב על מצוות החסד בהצבעה למפלגת 'הן' "זה חסד לציבור שמתמשך על פני חמש שנים" אמר הרב זנזורי "כל מה שנצליח להיטיב עם הציבור הוא בזכות הפתק שלכם. אין לך חסד גדול מזה".

אחריו דיבר הרב דוד עידן רב השכונה שהביע התרגשות על הגעתו של מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז לשכונה, והזכיר את נאומו ההיסטורי בשכונה לפני שנים רבות כשביקש למחות על הפגיעה בכבודו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל.

המשגיח הרוחני הגאון רבי צמח מאזוז שליט"א פתח את דבריו והסביר כי הפוליטיקה רחוקה ממנו מאוד "גדלנו בבית בו חינכו לדבר אמת. ולצערנו בפוליטיקה יש הרבה חוסר אמת, אבל עת לעשות לה', כמו שהקמנו את תנועת 'הן' בזמנו כדי לייסד סמינרים לבנות ספרדיות, כעת שוב חזרנו לצערנו לימים של קיפוח זכויות ונסיונות לפגוע בציבורים שלמים על רקע פוליטי ולכן מרן שב והקים את התנועה. חובתנו לסייע לכל תושב שניתן לסייע לו בדרך חוקית וכך נפעל".

את המשא המרכזי נשא מרן הגאון האדיר רבי מאיר מאזוז שליט"א שהתקבל בשירה וריקודים על ידי תושבי השכונה. " ובכן, תדעו לכם שאין לנו שום דבר נגד תנועת ש"ס, אדרבה התנועה הזאת ייסד אותה מרן הרב עובדיה ע"ה, אבל יש לנו דבר נגד הנציגים שלא ממלאים את חובתם כמו שצריך… כאשר רוצים לעשות הקצאת קרקעות, יש ג"כ דברים לא כשרים בזה. השבוע בחק לישראל ביום ראשון, קראנו מה שכתב מרן בשלחן ערוך (יו"ד סי' רנ"ז ס"ה) "המחלק צדקה יזהר שלא ירבה לקרובים לו יותר משאר האנשים". אבל זה לא מתקיים כאן, כי תשע קרקעות הוקצו דוקא למשפחה מסויימת, למה? ככה! כי לדעתם אם אנחנו בראש אז אנחנו נחליט, מי שנכנס לנציגות הוא מחליט".

כדי לחדד את ההבדלים סיפר הגר"מ "אני מעיד פעם הייתי בתל השומר, ובא רבי אליהו ישי לבקר אותי, והנה היתה שם מישהי שאמרה לו: אתה רבי אליהו ישי? תודה רבה לך. שאל אותה: על מה תודה רבה? אמרה לו: פעם היתה לאמא שלי פיליפינית, וכתבו לה שרוצים לקחת אותה בחזרה ולהביא לה פיליפינית אחרת, וכמה אמרתי להם שהיא כבר התרגלה עם זאת ולא להחליף אותה, אבל לא רצו לשמוע לי, "הנה ערלה אזנם ולא יוכלו להקשיב" (ירמיה ו' י'). פניתי אליך וסידרת לי, אפילו שלא היית בנושא הזה. אתם יודעים מה רבי אליהו ישי השיב לה? אמר לה "זו חובתי" (אני זוכר את זה, אולי הוא שכח…), אתם מבינים מה זה?! צריך לעזור לכל אדם, ולא להסתכל עליו אם הוא חרדי או חילוני, זה לא משנה כלום, אלא כל יהודי ואפילו לא יהודי, אם מבקש משהו שבידך לעזור לו – תעזור".

הגר"מ מתח ביקורת על אופן ניהול המו"מ לאחדות מול מפלגת 'הן' ואמר: "אמרו בשם רבי אריה שלא נוכל לחבר ש"ס עם יחד בבני ברק, כי מרן הרב עובדיה קבע רק ש"ס ואין בלתה, ואי אפשר לעשות ש"ס עם יחד, לכן ש"ס צריכה להיות בודדה. אבל הנה בערים אחרות עשו שס"ג ושס"ד, וכי רק ש"ס ויחד אסור שיהיו ביחד?! ויותר מכך הנה רבי צמח שיחיה אמר להם: אנחנו גם מוותרים על השם "יחד", רק שתהיה נציגות לכל אחד". הוא הוסיף ומחה על דברים שנשמעו בגנותו של הגרש"מ עמאר וההתנצלות הלא מספיקה, והמאבק המתנהל כנגד תחנת 'קול ברמה', שאף אותה ייסד מרן הגר"ע.

הגר"מ הביע את מורת רוחו מקמפיין ההפחדה כנגד תנועת 'הן' ואמר: "הרב עובדיה ע"ה, כאשר עושה בחירות, אומר ככה: 'אתה תצביע, ואחרי מאה ועשרים שנה יגידו לך בכלל המעשים שעשית "בנית מקוה", ואתה מתפלא: אני בניתי מקוה? אני תפרן! מאיפה יש לי כסף לזה?!' ויגידו לך: ביום כ"א בחשון תשמ"ט שמת פתק קטן, ובזכותך בנו מקוה, ולכן יש לך חלק בזה. וכל בחירות הוא אומר את הסיפור הזה, אבל אף פעם לא אמר אני מקלל או לא מוחל"…

כדי למנוע חששות וקפידות, הזכיר הרב מאזוז את ההתרת נדרים שעשה יחד עם מרן הגר"ע יוסף כאשר השביעו את הספרדים להצביע ג' ואיימו עליהם, גם עכשיו אני יעשה לכם התרת נדרים בכח אותה ההתרה שעשינו עם מרן, כי אם הוא היה כאן הוא היה תומך ב'הן' כמו שגם בפעם שעברה הרב תמך ב'הן' ולא בש"ס, בניגוד לדעתם של הרב בעדני וחכם שלום. מותרים לכם, מותרים לכם, מותרים לכם. מחולים לכם, מחולים לכם, מחולים לכם. שרויים לכם, שרויים לכם, שרויים לכם. אין כאן לא קללות, לא חרמות, לא מחילות, לא סליחות, לא גידופים, ולא כלום. אבל יש כאן יושר ויושר ויושר". בחירות זה בחירות, תהיה בן חורין ותבחר מה שטוב לך, ולא בחירות שמשפיעים עליך בכח, כי שום דבר לא יבוא בכח".

את הכנס חתם הרב אלי ישי שאמר: שמענו את כאבו של מרן ראש הישיבה, זה מחייב כל אחד מאיתנו לא רק לבוא ולהצביע אלא להביא את השכנים, המכרים, הידידים. שכל אחד יביא איתו לקלפי עוד 4 אנשים ובעזרת ה' נעשה ונצליח".

ואלו דבריו המלאים של הרב:

מורי ורבותי, כבוד הרבנים, כבוד ראש תנועת יחד. בוודאי שמעתם כאן דברים נפלאים. אני לא אוהב ששרים לי "ימים על ימי מלך". פעם מישהו הביא בספר שלו תמצית של התשובות שלי, וקרא לספר הזה "מפי המלך", אמנם עברתי על התשובות אבל לא ידעתי על השם של הספר, ופתאום הוא הפתיע אותי בזה. אני לא אוהב ולא סובל את זה. אם הדבר אמיתי אין הבדל אם אמר אותו מלך או אדם פשוט, ואם הדבר שקר אפילו יאמרו אותו אלף מלכים זה שקר שקר ושקר, זה הכל.

ובכן, תדעו לכם שאין לנו שום דבר נגד תנועת ש"ס, אדרבה התנועה הזאת ייסד אותה מרן הרב עובדיה ע"ה, אבל יש לנו דבר נגד הנציגים שלא ממלאים את חובתם כמו שצריך. לפני שלושים שנה (ליל י"ג בחשון תשמ"ט) נתתי הרצאה ב"סינרמה", והכל היה מלא אנשים שם (אתם לא זוכרים אבל יש כאלה שזוכרים את זה). היה שם הרב עובדיה ע"ה, ויבדלו לחיים הרב שלום כהן והרב בעדני ואחרים. ולא האמינו שאפשר למצוא בתורה רמזים שאין כמותם בעולם. אני קמתי בבוקר והם באו אלי בהיסח הדעת, למשל בפרשת השבוע לך לך "והיה ברכה" בגימטריא שמו של הרב בדיוק, לא יאומן כי יסופר. אבל הפעם אני לא אשתמש בגימטרייאות אלא בפשטות, כי יש כאלה שלא אוהבים את זה, וגם אני לא אוהב את זה רק לפעמים, אבל זה לא בסדר להשתמש בהם יום יום.

בתורה כתוב "ואתה תחזה מכל העם אנשי חיל יראי אלקים אנשי אמת שונאי בצע" (שמות י"ח כ"א). יתרו מדריך את משה רבנו לקחת אנשים טובים, "ואתה תחזה מכל העם". בואו נבדוק את האנשים שלנו מהסוף להתחלה: "שונאי בצע" – זה שונאים את הממון שלא כדין. אתם חושבים שהנציגים של ש"ס שונאי בצע? לא נראה לי שהם כאלה. בואו אגיד לכם, בשנת תשמ"ט הם קיבלו ששה מנדטים, והם חשבו רק על ארבעה מנדטים כמו שהיה לפני כן, אבל אני הלכתי לישון באותו לילה, והנה בשעה רבע לאחת הטלפון מצלצל בבית, ואחד הנציגים שהיה החמישי אומר לי: אין בפי מלים להודות לך, שאלתי אותו: על מה? ענה לי: כבר עברנו את המנדט החמישי ומגיעים לששי. ולא האמין שיגיע לזה. אבל בסוף "הגאון הגדול" הזה קיבל כסף מהרב יצחק פרץ שליט"א (שהיה שר הפנים אז) להעביר לאברכים לקראת פורים, לכל אברך מאתים שקל, והנה עבר פורים ולא קבלו כלום, "עבר קציר כלה קיץ ואנחנו לא קבלנו" (ע"פ ירמיה ח' כ'). מתברר שהוא בלע אותם, "חיל בלע ולא יקיאנו" (ע"פ איוב כ' ט"ו). זה לא נקרא שונאי בצע!

וגם כאשר רוצים לעשות הקצאת קרקעות, יש ג"כ דברים לא כשרים בזה. השבוע בחק לישראל ביום ראשון, קראנו מה שכתב מרן בשלחן ערוך (יו"ד סי' רנ"ז ס"ה) "המחלק צדקה יזהר שלא ירבה לקרובים לו יותר משאר האנשים". אבל זה לא מתקיים כאן, כי תשע קרקעות הוקצו דוקא למשפחה מסויימת, למה? ככה! כי לדעתם אם אנחנו בראש אז אנחנו נחליט, מי שנכנס לנציגות הוא מחליט! (יש לי נכד מתוק בן שלוש-ארבע, ולפני כמה שנים התווכח עם אמו ואביו שיהיו בריאים, ואמר להם: סבא מחליט… ועד היום זוכרים את המלה הזאת). אבל זה לא נכון, כי אתה שליח של הציבור.

פעם הייתי בתל השומר, ובא רבי אליהו ישי לבקר אותי, והנה היתה שם מישהי שאמרה לו: אתה רבי אליהו ישי? תודה רבה לך. שאל אותה: על מה תודה רבה? אמרה לו: פעם היתה לאמא שלי פיליפינית, וכתבו לה שרוצים לקחת אותה בחזרה ולהביא לה פיליפינית אחרת, וכמה אמרתי להם שהיא כבר התרגלה עם זאת ולא להחליף אותה, אבל לא רצו לשמוע לי, "הנה ערלה אזנם ולא יוכלו להקשיב" (ירמיה ו' י'). פניתי אליך וסידרת לי, אפילו שלא היית בנושא הזה. אתם יודעים מה רבי אליהו ישי השיב לה? אמר לה "זו חובתי" (אני זוכר את זה, אולי הוא שכח…), אתם מבינים מה זה?! צריך לעזור לכל אדם, ולא להסתכל עליו אם הוא חרדי או חילוני, זה לא משנה כלום, אלא כל יהודי ואפילו לא יהודי, אם מבקש משהו שבידך לעזור לו – תעזור.

הגאון הנצי"ב (זה ראשי תיבות הרב נפתלי צבי יהודה ברלין) כתב ספר על התורה "העמק דבר", ובהקדמה הוא מביא את הגמרא (עבודה זרה כ"ה ע"א): ספר הישר שזה ספר בראשית הוא של אבותינו אברהם יצחק ויעקב, למה? כי הם נקראו ישרים, "תמת נפשי מות ישרים" (במדבר כ"ג י'). למה נקראו ישרים? הוא מסביר שהם היו ישרים עם כולם ואפילו עם הגוים, ומלה שאמרו היתה מלה. אצל אברהם אבינו, כתוב "והוכיח אברהם את אבימלך על אודות באר מים אשר גזלו עבדי אבימלך" (בראשית כ"א כ"ה), ואבימלך אמר לו: "לא ידעתי מי עשה את הדבר הזה, וגם אתה לא הגדת לי, וגם אנכי לא שמעתי בלתי היום" (שם פסוק כ"ב). מה הפירוש וגם אתה וגם אנכי? אלא פירשו שאבימלך פנה לפיכול שר צבאו, ואמר לו "וגם אתה לא הגדת לי", ואח"כ אמר לאברהם "וגם אנכי לא שמעתי בלתי היום". אברהם אבינו היה תובע מהגוים, כי היו יודעים את היושר שלו. ויצחק אבינו אומר להם "מדוע באתם אלי ואתם שנאתם אותי ותשלחוני מאתכם" (שם כ"ו כ"ז), אתה מרגיש את האמת. ואבימלך עם פיכול שר צבאו ואחוזת מרעהו כפו ראשם לפני האמת. כאשר אדם הולך ביושר זה האושר האמיתי. אנחנו אומרים בתפלה "בפי ישרים תתרומם", ואח"כ אומרים צדיקים וחסידים וקדושים, כי קודם כל יושר. "יושר" פירושו שאתה לא נותן לאחד ומעלים עיניך מכולם, אלא נותן לכולם.

נמשיך הלאה, "אנשי אמת". אתן לכם הוכחה ברורה שהם לא אנשי אמת, אמרו בשם רבי אריה שלא נוכל לחבר ש"ס עם יחד בבני ברק, כי מרן הרב עובדיה קבע רק ש"ס ואין בלתה, ואי אפשר לעשות ש"ס עם יחד, לכן ש"ס צריכה להיות בודדה. אבל הנה בערים אחרות עשו שס"ג ושס"ד, וכי רק ש"ס ויחד אסור שיהיו ביחד?! אתם יודעים כמה עולה בגימטריא שס"ד? "בני ברק", אז תקראו לזה שס"ד. ואם תרצו לא תעשו כלום. רבי צמח שיחיה אמר להם: אנחנו מוותרים על השם "יחד", רק שתהיה נציגות לכל אחד. מי עשה פעם סמינר ספרדי לפני הישיבה? אף אחד לא עשה את זה, "מי הקדימני ואשלם" (איוב מ"א ג'). אתם לא עושים כלום, ואחרי שאנחנו עושים אז אתם אומרים "יש לנו אנשים מכסא רחמים ב"ה". לא עושים ככה, תהיו אנשים ישרים. וכי זה אנשי אמת? זה לא אנשי אמת!

אח"כ "יראי אלקים". איפה יראת שמים שלכם?! לבזות את הרב עמאר שליט"א והדברים נשמעים לכולם, מה הדבר הזה?! ואח"כ אומרים "לא ידעתי שהדברים יפורסמו ברבים", מה התשובה הזאת?! כאילו הדברים נכונים רק שאם היה יודע שיפורסמו לא היה אומר אותם, ממש חזק וברוך… וכי מותר לך לבזות תלמיד חכם?! כתוב בגמרא "המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו" (שבת קי"ט ע"ב). למה אתה עושה את זה? מה עשה לך הרב עמאר? "הוא רוצה להיות ראש מועצת חכמי התורה", וכי אין לו מה לעשות רק להיות ראש מועצת חכמי התורה?! לא אכפת לו מכלום. מה הבערות הזאת?! למה אתם עושים ככה? מה הוא עשה לך?! בהתחלה באו לרבי אליהו ישי, ואמרו לו: אתה צריך לעשות ברוגז עם הרב עמאר, ואם לא נחרים אותך. הוא בכה מזה. הרב בוטבול שליט"א היה שם, ואמר להם: מה אתם רוצים ממנו?! וכי הרב עמאר מסיונר?! מה יש לכם איתו?! תנו לו לדבר, מה אכפת לכם?! זו טפשות, בערות, סכלות, פתיות, ואוולת. איך אדם עושה ככה?! ואתם תלמידי חכמים תעשו דבר כזה? לא עושים דבר כזה.

ויותר מזה, היום יש לנו רדיו "קול ברמה", והם עושים הכל לבטל אותו, שולחים הרבה שליחים לרבי צבי עמאר, ואומרים לו: אנחנו נעשה לך "עסקת חייך", תמכור לנו את רדיו קול ברמה בסכום עתק חמשים מליון דולר (נדמה לי), כדאי לך לעשות את זה. למה? כדי שהרדיו יהיה שלהם. אמר להם: אני לא מוכר את זה, כי הרב עובדיה ע"ה ייסד את הרדיו הזה. המלה "ברמה" בגימטריא שמו של הרב "עבדיה" בלי וא"ו בדיוק. אחד הבנים שליט"א אמר לי: אמרתי לאבא שהמלים "צדיק גדול" עולים כמנין השם שלו "עבדיה". ואותו דבר גם המלה "ברמה". וכי נמכור קול ברמה בשביל חמשים מליון דולר?! לא נעשה את זה.

אני לא אכפת לי מתנועת יחד, אני לא פוליטיקאי, אבל אני רוצה שיהיה יושר בעולם, ולא משנה אם זה עם תנועת יחד, ובלי פחד, או מכחד… אבל הם כתבו שיש עשיר גדול בחוץ לארץ, והכוונה שלהם לצבי עמאר בלבד כמובן (השם שלו ראשי תיבות "צריך עיון", כי צריך לעיין הרבה כדי לדעת את העומק של המחשבה שלו…), והוא מוכן למחוק את החובות של רבי אליהו ישי בתנאי שימשיך להתמודד לבחירות הבאות. אבל לא היו דברים מעולם, כי הוא לא מחק את החובות, ואנחנו מתמודדים עם החובות האלה. ופעמיים עשינו כנס בשביל לשלם את זה, ואני משלם חמש מאות שקל לחודש במשך שנתיים-שלוש (אח"כ הורדתי למאתים שקל חשבתי שהכל בסדר וכנראה לא בדיוק). אלא יש מסתדרים איתם בשבעים או בשמונים אחוז. אבל צבי עמאר משלם את הכל?! כמה כתפים רחבות יש לו?! וכי הוא מלייארדר "ביל גייטס"?! זה לא נכון.

אלא מה הציבור רואה שיש דברים לא בסדר. אחד בא לשים את הבת שלו בכתה א' בבית ספר קרוב לבית, כי איך ילדה בכתה א' תלך למרחקים?! אז הלך למי שמטפל בזה בעירייה, ואמר לו: תשמע, הכל מכור לאשכנזים, אין מקום בשבילך, אתה חייב ללכת למרחקים. אח"כ בא למישהו אחר שעובד בעירייה, וברגע סידר לו את זה. א"כ למה אמרת לו שאין מקום? ככה.

אני לא רוצה לפגוע באחרים. בבחירות הקודמות הביאו לי ספר שכתב מרדכי גילת שמו של הספר "קללת דרעי", ולא רציתי להסתכל עליו, אמרתי: לא אוסיף שנאה על שנאה. יש דברים שבאנו לתבוע אותם ומגיעים לנו, אבל למה להוסיף עוד דברים אחרים?! אם אמר אמת או אמר שקר לא מענין אותי, זה מוציא שם רע ולשון הרע, לא רוצה להסתכל על הספר הזה, תקח אותו. אבל כאשר הולכים ודופקים ועושים הכל, ועוד אומרים "אנחנו ביקשנו להתאחד עם יחד רק שהם לא רוצים", מה פתאום?! זו חוצפה שאין למטה ממנה, "יחד עלי יתלחשו כל שונאי" (תהלים מ"א ח'), הם מתלחשים עלינו, אבל זה לא נכון, אנחנו ביקשנו להתאחד אלא שהיו סיבות לזה, יחד לא רצו?! מה פתאום!

אומר לכם חידוש עם גימטריא אחת. אנחנו מצביעים ל"הן" וזו תנועת "יחד", אם מחברים הן עם יחד זה עולה בגימטריא "עז", וכתוב "ה' עז לעמו יתן" (תהלים כ"ט י"א), ה' יתן לכם כח, לא להתבייש, לא להתרפס, לא להתנמך, ולא להוריד את הראש. אין דבר כזה בעולם. משה רבנו דיבר עם ישראל, ואמר להם "ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב" (דברים ל' ט"ו), "ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך" (שם פסוק י"ט), ולא אמר ובחרת בחיים שאל"כ אמטיר עליך קללות או שלא אמחול לך. אם משה רבנו יאמר קללות הם בשם ה' וזו סכנה, לא עושים ככה, אלא אמר "ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך", כדאי לכם לבחור בחיים.

הרב עובדיה ע"ה כאשר עושה בחירות, אומר ככה: אתה תצביע ש"ס, ואחרי מאה ועשרים שנה יגידו לך בכלל המעשים שעשית "בנית מקוה", ואתה מתפלא: אני בניתי מקוה? אני תפרן! מאיפה יש לי כסף לזה?! ויגידו לך: ביום כ"א בחשון תשמ"ט (זה התאריך שאני זוכר מאז) שמת פתק קטן שכתוב עליו ש"ס, ובזכותך ש"ס בנו מקוה, ולכן יש לך חלק בזה. וכל בחירות הוא אומר את הסיפור הזה. אבל אף פעם לא אמר אני מקלל או לא מוחל על זה.

פעם בשנת תשמ"ט, כאשר היה אש מלחמה בין אגודה לדגל, ואגודה ראתה שהרבה הולכים לה, כי הרב שך ז"ל משך הרבה, "משך אבירים בכחו", ואמר: אני אקח אותם, מה עושים עם זה? בזמנו הרב שך לא הסתדר עם אנשי חב"ד, והם הלכו לכל הספרדים ושיכנעו אותם, כי הספרדים שלנו אפשר למכור אותם ליד המערך וליד הליכוד וגם להבדיל לחב"ד וברסלב והכל. ספרדי היום אין לו חוש ואין לו חוט השדרה, אין לו כלום, ואפשר כל רגע לנצל אותו. פעם היו נשים זקנות בג'רבא ששמרו שבת, וכשבאו לכאן ראו אותן מבשלות בשבת, ושאלו אותן: איך אתן עושות דבר כזה? ענו להם: אמרו לנו שמותר לבשל בארץ ישראל, כי בחוץ לארץ היתה לנו בעיה של התבוללות, אבל כאן שכולם יהודים מותר לבשל בשבת ולאכול בכיפור וכדו', ואנחנו "מאמינים בני מאמינים"… זה הספרדים.

איך אני יודע? בהפטרת השבוע פרשת וירא כתוב "ואשה אחת מנשי בני הנביאים" (מלכים ב', ד' א'), הבן של השונמית מתעלף וכמעט מת, ולא סיפרה לבעלה את זה. היא הולכת עם הבן לאלישע הנביא, ובעלה שואל אותה: למה את הולכת אליו? הרי היום לא חודש ולא שבת. ואנחנו מפסיקים בפסוק הזה, "ויאמר מדוע את הולכת אליו היום לא חודש ולא שבת, ותאמר שלום" (שם פסוק כ"ג). ואילו האשכנזים שיהיו בריאים ממשיכים "ותחבוש האתון ותאמר אל נערה נהג ולך" וכו' וכו', ובסוף אמר לה: קחי את הבן שלך, "ותשא את בנה ותצא". הרב אריה לוין זצ"ל היה לומד את ההפטרה עם אשתו כל ליל שבת, ואמר לה: אני לא מבין את הספרדים, כי הם עומדים כאן באמצע הסיפור, מה היה עם התינוק הזה? האם הוא חי או מת? אמרה לו: אתה לא יודע? הספרדים מאמינים בני מאמינים, הם יודעים שהסוף טוב ולא צריכים להמשיך, למה הכביד עליהם?! רק אנחנו האשכנזים חוקרים ודורשים, וכל דבר שואלים: מי אמר? לכן ממשיכים עד סוף הסיפור…

אבל זה מאמינים בני מאמינים בעניינים של תורה, ואילו כאן הם מאמינים שיקנו אותם בבחירות, מה חב"ד עשו להם? הלכו ואמרו להם: תקבלו על עצמכם להצביע ג' לאגודה, ואם לא תצביע ג' כאשר אתה נכנס מאחורי הפרגוד ביום הבחירות, האדמו"ר רואה אותך שם, ואוי ואבוי לך אם תצביע משהו אחר… ואז באו לרבי חיים קנייבסקי שליט"א, ואמר להם: "נשבע לבטל את המצוה השבועה בטלה", ולא צריך להתייחס לזה. אבל הרב עובדיה בעדינות שלו עשה משהו אחר, ואני זוכר שביום ט"ו בחשון התשמ"ט (כמו הלילה הזה) עשה התרת נדרים, ורבי חיים פינטו הביא ספר תורה מסבא של סבא שלו שנכתב לפני ארבע מאות שנה, והיה כתוב על גויל ובקושי היה אפשר לקרוא בספר הזה. והרב אמר: מאן מוכח? מאן מפיס? מי אמר שהם התורה ולא אנחנו? איך אנחנו יכולים להחליט דבר כזה? לכן תדעו שקודם כל החתימה בכתב לא מחייבת כלום, ואם אדם חושש למאן דאמר שחתימה נחשבת כמו שבועה, נעשה לכם התרה. באו עשרה רבנים, ואמרו "מותרים לכם מותרים לכם מותרים לכם, שרויים לכם שרויים לכם שרויים לכם". וככה ביטל את כל הדמיונות האלה.

אח"כ הרב כתב את זה, ואמרתי לו: הרב כתב "וסר עווניכם וחטאתכם תכופר", ועשה "עווניכם" עם יו"ד אחרי הנו"ן, והרי זה לשון יחיד ובלי יו"ד. אמר לי: נכון, "וסר" זה לשון יחיד, וגם "חטאתכם תכופר" ולא חטאתיכם, וא"כ זה בלי יו"ד. ובא אליו הרב אורי זוהר, ואמר לו: הרב, אני אלך לפרסם את המכתב בעיתון? אמר לו: תבוא עוד רבע שעה. הרב הלך הביתה, מחק את היו"ד ונתן לו את המכתב הזה. איך אני יודע? כי במכתב שפורסם בעיתון כתוב "עוונכם" בלי יו"ד. הרב היה מקבל את האמת.

אבל קל וחומר כאן בבני ברק, שלא חתמו ולא נשבעו ולא כלום, רק שרוצים שיבחרו להם בכח. ובכל אופן, ההתרת נדרים שעשה הרב עובדיה אני עושה לכם אותה עכשיו כאן, ומי שרוצה להצטרף בשמחה רבה. "מותרים לכם, מותרים לכם, מותרים לכם. מחולים לכם, מחולים לכם, מחולים לכם. שרויים לכם, שרויים לכם, שרויים לכם. אין כאן לא קללות, ולא חרמות, ולא מחילות, ולא סליחות, ולא גידופים, ולא כלום. אבל יש כאן יושר ויושר ויושר". בחירות זה בְחֵירות, תהיה בן חורין ותבחר מה שטוב לך, ולא בחירות שמשפיעים עליך בכח, כי שום דבר לא יבוא בכח. פעם בישיבת כסא רחמים בתונס, היו ילדים שנותנים מכות לחבריהם, אז אבא כתב על הלוח "לא" בכתב ענק כמו עוג מלך הבשן, ולמטה כתב "להשתמש בכח" בכתב קטן. לא להשתמש בכח, אלא להשתמש בהסברה ובטעם ודעת. "טוב טעם ודעת למדני כי במצוותיך האמנתי" (תהלים ??).

ואני מתפלל שהדברים האלה יכנסו ללבם של כל האויבים שלנו, ואולי לא אויבים ממש. אבל כאן יש שגעון מיוחד, שחרדים רודפים חרדים. אתם יודעים כמה "חרדים חרדים" עולה בגימטריא? "מלחמות"… חרדים רודפים חרדים במלחמות על שטות. פעם לא הבנתי למה הרופאים הערבים היו מקנאים ברמב"ם קנאת מות, והיו אומרים למלך צאלח אדין: למה בחרת ביהודי שיהיה הרופא שלך? אנחנו לא פחות טובים ממנו. אבל מה אכפת לכם שהרמב"ם היה רופא המלך?! והנה עכשיו אני רואה שעל ארבע שנים המדינה רותחת, קלחת רותחת, יהודים מול יהודים, חרדים מול חרדים.

אתם יודעים מה שקורה באלעד, זה שגעון, יש אחד שם שכמה שנים טובות עושה למען הקהילה, ולא ראיתי מי שהתלונן עליו. חוץ מאחד שאמר לי שהוא לא רצה לקבל את הבת שלו לסמינר. אבל זה לא הוא אלא המנהל שלא רצה לקבל אותה. ובשביל זה צריכים להטיס אחד מסוף העולם, וכתבו ביתד היום "כל התושבים בוכים למה הוא ינהל את העיר?". אבל אף אחד לא בוכה שם, רק העורכים של יתד בוכים על זה… והממשלה אומרת לו: אתה לא מתאים, כי אתה לא גר בעיר, אתה לא מכיר את העיר, ולא מכיר את צרכי העיר. מה הכפייה הזאת?! אם אתה חרדי ופורוש היה לא בסדר אפשר עוד להבין, אבל כולם חרדים, אז למה אתם עושים מלחמות על זה?! רבי ליאור שיחיה אמר לי שהמלים "חרדים חרדים" גימטריא "כאב ראש". כאשר אתה רואה חרדים נלחמים בחרדים זה כאב ראש. אבל זה גם גימטריא "תלמוד בבלי", כי אם יש לך כאב ראש תקח גמרא ותלמד, והכל יעוף ויסתדר לך. לכן אמרו חכמים (עירובין נ"ד ע"א) "חש בראשו יעסוק בתורה", אם אתה לומד גמרא כל הכאבים יעברו לך.

אני מקווה שבעז"ה תבינו את הדברים האלה, ויהיה לנו יותר מפעם שעברה, תתנו קולותיכם למקום של יושר, כי זו המצוה הגדולה ביותר, "יתגדל ויתקדש שמיה רבא" ראשי תיבות יושר. חזקו ואמצו. אבל לא להתווכח עם אלה שמתווכחים איתנו, תגידו לו: שיהיה לך לבריאות הויכוח שלך, אני הולך ע"פ רבותי, וע"פ דעת הרב עובדיה ע"ה שלפני עשרים וחמש שנה (בשנת תשנ"ד) הוא היה בעד תנועת "הן", ושמח ואיחל לה בהצלחה. וגם אשה אחת התקשרה לרב לופס מעכו, ואמר לה: מה שאומר הרב פלוני לשמוע לו, זה הכל.

מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב, משה ואהרן דוד ושלמה, כולם היו נביאים צדיקים וישרים, הוא יברך את כל הקהל הקדוש הזה, גדולים וקטנים, הם ומשפחותיהם, וכל אלה שיצביעו "הן" ביום הבחירות הבא בעז"ה. הקב"ה ישמע לתפלותיהם, ויברך אותם, וימלא כל משאלות לבם לטובה, בריאות איתנה והצלחה רבה, אושר ועושר וכבוד, אורך ימים ושנות חיים. תצביעו "הן", "הן לה' אלקיך השמים ושמי השמים הארץ וכל אשר בה", ותצליחו בכל מעשה ידיכם.

8 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. קול קורא מהשמים - דברי הגאון הגדול שליט"א "הזהרו בגחלתן שנשיכתם נשיכת עקרב"

    .
    כל גדולי הדור פסקו שאנחנו חייבים לשים בקלפי רק "עץ" רק "עץ" ולהגיד לפושעים ולמיסיונרים ששמתם פתק של דגל התורה, או מר"ץ, או ש"ס, או יש עתיד, וכדומה, לא משנה איזה, כולם כאחד הם בעד השמד והגיוס. כל הפוסקים נותנים היתר לכך, "והזהרו בגחלתן שנשיכתם נשיכת עקרב". השם יעזור שנצליח ונזכה לקדש שם שמים על ידנו.

    וזה מותר בגלל שאנו נמצאים כעת במצב של גזירת שמד. (ע"י רמב"ם) ולמעשה זה מאוד מקשה על הפעולות נגד הגזירות – אלה המכות והרדיפות וניפוץ הזכויות שעוברים על ציבור של בני תורה-כמו פעם, המכות והרדיפות נעשו ע"י פעילי דגל ש"ס וכו' המכות והרדיפות ממש עכשיו יום יום.

    וכל מי שמנסה לעשות משהו טוב ולקדש שם שמים – רודפים אותו עד חרמה. כך שחוץ מהמצב הנורא שאנו נמצאים בו, דהיינו מצב של שמד גמור, הם רוצים להרוס ולהפריע למלחמה של "החרדים כמו פעם" נגד אותם גזירות קשות. ובמצב כזה גם לנו אסור ליפול לשאננות, והגזירות מדובר על מאות רבות של בנות שמגויסות לצבא וגם על אלפי בחורים שגויסו לצבא. ובגזירת חינוך השמד מדובר על דברים הזויים לגמרי.

    הניצחון בסוף יהיה רק בידי אלה שהולכים בדרך התורה האמיתית. ולכן אין מה להתפעל משום דבר, אלא להילחם ולעשות כל מה שאפשר ביומיים שנשארו עד הבחירות.

    וכל אלו שמפחדים לשים בקלפי עץ: צריכים לדעת שהיום האפשרות להשפיע על אחרים היא יותר מציאותית מפעם. כולם יודעים שאחת הבעיות הגדולות שהיו זה בגלל שאנשים פחדו להראות מה שהם חושבים. בגלל שמה יאמר פלוני, והאם אבא שלו ימשיך לדבר איתו או שימחק איתו קשרים. אבל למעשה מה שהוא עושה בקלפי, את זה אף אחד לא יודע, רק הקב"ה וזה קידוש שם שמים בפועל.

    .

    דגל התורה, או מר"ץ, או ש"ס, או יש עתיד, ???????????????? |
    הגב
  2. רק "הן" הן לתורה הן ליהדות הן ליושר הן לעשייה למען התושב ולא למען מקורבים

    נמאס מהמפלגות שדואגים לחברים בלבד רק "הן"

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. מפלגת התונסאים

    כמה מפלגות יחד-הן-התעוררות ועוד היד נטויה

    היו עליך אלי ישי מה גרמתה איזה מחלוקת עשיתה |
    הגב
  4. 4 אתה כזה סתום. תשמע טוב הוא לא נגד שס הוא נגד מושחתי שס שהם הם הורסים אותה ואתה גם ביניהם

    דע לך מרן ע"ה בשמים ורואה כל האמת

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  5. הרב הנאמן

    הזהרו בגחלתן שנשיכתם נשיכת עקרב לא מדבר על שום רב בעולם והבוחר יבחר

    יצחק |
    הגב
  6. עובדות רבותי!

    הציבור אוהב אותו ולא יעזור לשסנקים כולנו יחד.

    רק אמת! |
    הגב
  7. הקטע האחרון של מרן הרב עובדיה שווה כותרת ראשית!!!

    כל נערי דרעי שמכינים קללות יצא להם כל האוויר

    מערכת יקרה שימו את הקטע האחרון בכתבה הראשית |
    הגב
  8. דוקא

    דוקא מרן הרב עובדיה, כאשר קמה תנועתו של אמנון יצחק, אמר אני לא מוחל למי שיבחר בו. וזה בדיוק מה שקורה עכשיו. אז אין לכם מחילה. זה א.
    וב, כמה שטויות מספרים לרב מאזוז. מי בכלל שמע את הסיפורי סבתא האלה על צבי עמאר. הכל שטויות. הורסים את ש"ס. לא תצליחו.

    יוסי |
    הגב