צרפת מנהלת חיים נורמליים למרות הקורונה- ד"ר דרור מנור

צרפת מתייחסת במלוא הרצינות למגפת הקורונה ופועלת במלוא המרץ על מנת למגר אותה ולהקל על אזרחיה. חשוב לה מאוד כי החיים הנורמליים של תושבי המדינה לא ייפגעו בשום פנים ואופן, ובמיוחד החיים הכלכליים.

במחצית השנייה של חודש ספטמבר הגיע מספר המקרים המאומתים בצרפת לשיא, אך לממשלה אין שום כוונה להטיל סגר נוסף. ראש הממשלה ז'אן קסטקס הצהיר כי צרפת לא תעצור את החיים הכלכליים, החברתיים והתרבותיים שלה. ההתמודדות הצרפתית עם העלייה התלולה בתחלואה תבוא לידי ביטוי בשיפור ניכר במערך הבדיקות ובצמצום ימי הבידוד של האזרחים על מנת לתת תמריץ הולם להשלימם. אין ספק כי בפני צרפת עומד אתגר רציני, שיהיה קשה לעמוד בו.

חשוב להדגיש כי ממשלת צרפת נמצאת לאחרונה תחת לחץ הולך וגובר לשטח את עקומת ההדבקה במדינה, לאחר שבסוף השבוע השלישי של חודש ספטמבר זינק מספר המקרים המאומתים ליותר מ- 10,000 איש. מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה בצרפת בחודש מרץ. למרות המצב הקשה, מתעקש ראש הממשלה קסטקס, כי אין בכוונתו להטיל על צרפת סגר כללי נוסף.

קסטקס הודה בפני הציבור כי המצב במדינה אכן הוחמר והפציר באזרחים להקפיד כל הזמן על חבישת מסכות ועל ריחוק חברתי. במקביל, הממשלה תנקוט צעדים כדי להאט את קצב התפשטותו של נגיף הקורונה. צעדים אלה יכללו, למשל, גיוס של כאלפיים אפידמיולוגים נוספים למערכת הבריאות הצרפתית על מנת לאפשר איתור מהיר יותר של מוקדי ההדבקה ברחבי המדינה, כמו גם האצת קצב הבדיקות ההולכות ומתרבות והענקת סמכויות לרשויות המקומיות לדרוש בתוקף מבתי עסק וחנויות לצמצם את שעות הפעילות. ראש ממשלת צרפת התעקש כי אין בכוונתו לעצור את החיים הנורמליים במדינה. מדובר בחיים הכלכליים, החברתיים, החינוכיים והתרבותיים.

במהלך חודש מרץ הטילה ממשלת צרפת סגר מחמיר על המדינה. הדבר מנע קרסה ודאית של מערכת הבריאות המקומית, אך גם הנחית מכה כלכלית קשה על צרפת. הסגר, אשר נמשך שישה שבועות, הוקל עם תחילתו של חודש מאי. אולם לאחר סיום חופשת הקיץ ופתיחת שנת הלימודים, מספר המקרים המאומתים במדינה נמצא בזינוק אדיר, שיהיה קשה לעצור אותו.

למרות המצב הקשה, ממשלת צרפת החליטה להפחית את מספר ימי הבידוד של האזרחים מ- 14 לשבעה ימים בלבד. צעד זה נעשה כדי להגדיל את הסיכויים שהחולים המאומתים אכן יקיימו אותו, ולא ייצאו החוצה לפני הזמן שנקבע להם. בשל המספר הרב של ימי הבידוד, אזרחים רבים אינם נשמעים להנחיות ולא משלימים את ימי הבידוד שהוטלו עליהם. צעד זה יצמצם את קצה ההתפשטות של נגיף הקורונה.

צרפת מתייחסת במלוא הרצינות למגפת הקורונה ופועלת במלוא המרץ על מנת למגר אותה ולהקל על אזרחיה. חשוב לה מאוד כי החיים הנורמליים של תושבי המדינה לא ייפגעו בשום פנים ואופן, ובמיוחד החיים הכלכליים. בתחילת חודש ספטמבר הכריזה צרפת על תכנית הבראה מפורטת הנקראת בשם "פראנס רלאנס" ("מתניעים את צרפת"). במרכז התכנית עידוד חדשנות בתעשייה באמצעות הטבות מס, פיתוח מקורות אנרגיה ירוקים ומעבר לתחבורה אקולוגית. צרפת, הנחשבת לאחת הכלכלות החזקות בעולם והחברה בארגון המדינות המתועשות, השיקה תכנית בהיקף של מאה מיליארד יורו להבראת הכלכלה כתוצאה ממשבר הקורונה.

אין ספק כי מגיע כל הכבוד לממשלת צרפת על היוזמות הברוכות שלה, אשר נועדו להקל על תושבי המדינה, שרבים מהם נפגעו מנגיף הקורונה. צריך לקוות כי הצעדים המתוכננים של הממשלה למיגור המגפה יצליחו ויצמצמו במידה רבה את היקף התחלואה. מערכת הבריאות הצרפתית ידועה ביעילותה, וסביר להניח שהשלטונות יפעלו במלוא המרץ כדי לסייע לה, תוך מסע הסברה רציני לאוכלוסייה שיבהיר עד כמה חשובים היגיינה וריחוק חברתי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *