קופירייטינג – הצד היצירתי של עולם הפרסום

תחום הפרסום בכלל והקופירייטינג בפרט מוכיחים בכל פעם מחדש כיצד מילה אחת עשויה להיות שווה מאות אלפי שקלים. ברוכים הבאים לפן היצירתי-רעיוני העומד מאחורי כל פרסומת, כל קמפיין, כל אמצעי שיווקי / פרסומי הנועד לגרום לנו, הצרכנים, לפעול, וכמה שיותר מהר. אז בואו נחשוף טפח מעולם הרעיונות ונגלה כיצד "קופירייטינג" טוב ואיכותי יכול להעביר אלפי לקוחות מהמתחרים שלכם אליכם.

 

מה זה בדיוק קופירייטינג?

קופירייטינג, בין אם במשרדי הפרסום ה"קלאסיים" או כאלו העוסקים בניו מדיה או אמצעים אחרים, הינו תחום מקצועי בצוות הכולל, בין השאר, תקציבאי, סופרווייזר, גרפיקאי ועוד. כולם עובדים במקביל אל מול דרישות הלקוח, בהתאם למסגרת התקציב שלו, וכמובן, בכפוף למדיניות ודרכי הפעולה של החברה המעסיקה אותם. מדובר בתחום ותיק יחסית (איך אפשר לשכוח את הסדרה האמריקאית המצליחה "מד מן"?), אשר נחל תמורות ושינויים במרוצת השנים, אך בסיסו נותר בעינו – הרצון להעביר מסר ולגרום לאנשים לפעול באמצעות אמצעים ויזואליים ומילוליים.

 

מהם המאפיינים של קופירייטר איכותי?

החלטתם לשווק את עצמכם באמצעות קופירייטינג? מצויין! עכשיו נשאלת השאלה כיצד תזהו קופירייטר טוב שבאמת ישיג את התוצאות המצופות? ובכן, ראשית כל, ניסיון כללי הוא תמיד דבר מבורך (אם כי היעדר ניסיון אינו בהכרח חיסרון ועשוי להעיד על מוטיבציה גבוהה, ראש פתוח ועדכני וכו'), כשניסיון בתחום הפרסומי שלכם (הן מבחינת אמצעי הפרסום, שיטות הפעולה, תחום המוצר או השירות ועוד) – בכלל מבורך. בנוסף, קופירייטר טוב הוא אחד שקודם כל מקשיב לצרכים ולרצונות שלכם. בשלב הבא הוא מעלה רעיונות למתווה פעולה, תוך כדי זיהוי קהל היעד ומאפייניו השונים. הבחירה הסופית אמורה להיות שלכם, אך אין רע בכך (להיפך) שתושפעו מהניסיון והמקצועיות של הקופירייטר. כך שבסופו של דבר, התהליך אינו "דיקטטורי" של ה"קופי" בלבד, אך הוא זה שאמור להוביל אותו, כשקבלת ההחלטות הינה משותפת.

 

תהליך הפרסום – הבחירות שבדרך

נהוג לחשוב שתהליך קופירייטינג יצירתי וטוב הוא כזה שעושה אחד מבין שניים – מצחיק או מרגש. ובכן, אין ספק שמדובר בשני סוגי השפעות היוצרות, לעיתים קרובות, זכירות גבוהה וגישה אוהדת. אך חשוב להדגיש שאין הן תמיד מתאימות ושימוש לא נכון ב"טקטיקות" אלו עלול ליצור חרב פיפיות ולהזיק לכם באופן משמעותי. לכן, עליכם יחד עם איש המקצוע, להבין איך ניתן להשתמש באופן הפנייה מבלי "לכפות" אותה בכל מחיר. דרכי פעולה פופולאריות נוספות – שימוש בידוענים (חשוב לבחור אדם המייצג ערכים חיובים וכאלו התואמים את המוצר או השירות שלכם), פרסום אינפורמטיבי "יבש" אך יעיל, "פרסום טריגר" (לדוגמא – "בקרוב, הכל הולך להשתנות…", בלי רמז למה מדובר – עניין שיתגלה בפרסום המשלים שיבוא בהמשך), פרסום מבוסס גילוי ("מגלים" לנמען עובדה חשובה. לדוגמא – "סוזוקי החדשה – האוטו ה"ירוק" ביותר בישראל") ועוד. בחרו מדיומים מתאימים למוצר, לאופי החברה ולקהל לקוחותיה. אל תשימו את כל הביצים בסל אחד, השתמשו במספר אמצעים. וזכרו – המסר הכי טוב הוא הפשוט והיחיד. לא מסתבכים עם מספר מסרים לא ברורים. צריך קופירייטינג חד, קצר, קולע ומנצח! בהצלחה!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.