"קוקר" חושף: הפגישות החשאיות של רב הכותל ב"שערי חסד"

מה באמת התרחש מאחורי הקלעים של קשת "רובינסון" ? שורה של שאלות בלתי פתורות נותרו על השולחן ללא מענה – ביום שאחרי החלטת רב הכותל לאמץ את מתווה שרנסקי שיאפשר לנשות הכותל להתפלל במתחם חדש שיוקם עבורם ברחבת הכותל בסמוך ל"קשת רובינסון".

האם רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, קיבל את ברכתם של גדולי ישראל להחלטה על הרחבת שטחי הכותל לצרכיהם של נשות הכותל?

כתב בכיר במדיה שעמו שוחחנו אומר לנו כי הרב רבינוביץ אמר לו: " קיבלתי תמיכה מגדולי ישראל". מבדיקת "קוקר" עולה כי הרב שמואל רבינוביץ עלה בחודשים האחרונים אל ביתם של גדולי ישראל בכדי לקבל את הסכמתם לתכנית שרנסקי .

רב הכותל עלה בחודש האחרון מספר פעמים למעונו של מרן ראש הישיבה, הגאון רבי שמואל אוירבאך שליט"א, לדון עמו על שורה של נושאים. על מה שוחחו השניים, איש בשערי חסד לא יודע.

המוקש של רב הכותל: הודעתם של יהדות התפוצות המזוהים עם הקונסרבטיבים והרפורמים כי יחדלו מלתמוך תקציבית במדינת ישראל. מדובר בתקציבי עתק, תרומות, שזולגים מאילי ההון, כל זה היה יורד לטמיון בשל הבעיות שנוצרו במתחם עם "נשות הכותל".

הרב רבינוביץ היה נתון ללחצים כבדים מצד ראש הממשלה ומצדם של גורמים נוספים שלחצו על רב הכותל לקבל את ההסדר. הרב נותר בחזית והוא סופג כעת את האש העיקרית. השאלות שנותרו פתוחות: האם ר' שמואל, שמקורב לגאב"ד העדה החרדית, קיבל את הסכמתו למהלך? מי ומי בשותפי הסוד? כיצד יגיבו העיתונות החרדית? האם תתקוף ותתלהם או שתעבור בשתיקה לנוכח ההסדרים הכלולים בסל החבילה שיקבלו בתמורה?

שאלה נוספת שנותרה פתוחה היא האם העדה החרדית תצא נגד הרב רבינוביץ. ובמידה וכן, מה קיבל הרב רבינוביץ בתמורה להסכמתו לעמוד בחזית, האם חשש לאיבוד המשרה היוקרתית.

הרב רבינוביץ אמר: "אני מחויב לפעול בכל מאודי כדי למנוע את הפיכתו של הכותל המערבי, אולי המקום היחיד שעדיין מאחד כל יהודי באשר הוא, יהפוך לשדה מלחמה בין קנאות אחת לאחרת. כל שינוי שינסו לבצע כיום ללא הסכמה והידברות רק יעמיק את הקיטוב בעם ויביא לדרישות נוספות מכל סוגי הפלגים והעדות."

רב הכותל הגיב היום למהומה סביבו ואמר כי: "אבני הכותל יכולות ללמד אותנו מה מחיר הקנאות, הן זוכרות עדיין את חום הלהבות שלובו באש הקנאות של תושבי ירושלים – איש כנגד אחיו. מול האבנים נוראות ההוד האלה אנו מצווים שלא לשגות עוד ולפעול לאהבת אחים ולא לשנאת חינם".

בתגובה להצעה שהועלתה, אמר הרב רבינוביץ: "הכותל המערבי קיים עוד לפני שהעם היהודי התפצל בעוונותינו לזרמים ומחנות ויוסיף לעמוד איתן בעז"ה עד ביאת משיח צדקנו. הכותל הינו מקום התפילה של כל יחיד בישראל, וככזה עלינו לשמור מכל משמר על זכותו של היחיד לפרטיות ולכבדו ברגעים היקרים של תפילתו. סודו של הכותל הוא סוד הצמצום, הדורש מכל אחד מאתנו להצניע את מנהגיו הנבדלים, ולהמשיך את מנהג המקום שנקבע לפני עשרות שנים, ובכך להתמקד במשותף ובמאחד".

הרב רבינוביץ הוסיף: "מאד הייתי רוצה שהכותל ימשיך לאחד את העם כבעבר, לפי מנהגי המקום ובלי לסטות מן ההלכה היהודית. עם זאת, בשם האחדות ובשם הרצון להשאיר את הכותל מחוץ לכל ויכוח ומחלוקת לא אתנגד להצעה המתייחסת לקשת "רובינסון" שאינו חלק מבית הכנסת של הכותל, באם אכן פתרון זה יהיה מקובל על כולם וירחיק את המחלוקת מרחבת הכותל המערבי וימנע את המשך הפרובוקציות ושנאת החינם.

"יש לבחון היטב את ההצעה והשלכותיה לגבי ארכיאולוגיה, היתרי בניה, והרגישות המדינית והביטחונית, אך חשוב לא פחות להגיע להסכמה רחבה ככל שניתן על מנת למנוע את המשך הפגיעה במקום הקדוש וברגשות המתפללים, תוך שמירה על כבודו של הכותל ועל אחדות עם ישראל, ומתוך ענווה למורשת ישראל שבכל הדורות שבזכותה שבנו לירושלים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.