קורע לב: אם החייל החרדי נפרדת מבנה

במהלך מסע ההלוויה של יוסי כהן הי"ד לוחם נצח יהודה שנרצח בפיגוע בגבעת אסף, ניגשה אמו אודל כהן, ונפרדה ממנו בדמעות. צפו

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. יאומן כי יסופר, מַצְדיק רשע מַרְשיע צדיק, אי אפשר לשתוק זו ממש מלחמה בד' הולכים לגייס את בחורי הישיבות!!! היום או מחר או מחרתיים מה אתם חושבים, שבשעתו בעניין גזירת גיוס הבנות חשבו מראש שיש איזשהו סיכוי שיוכלו לעשות משהו? אם נתרגם את המילים הללו 'מה אפשר לעשות', פירושו, לשתוק אפילו כשהם יקחו את כל בחורי הישיבות! הנה דברים נוקבים בעניני השעה והזמן. "אי אפשר לשתוק" אי אפשר לשתוק, איני יודע אם להתחיל מהקל אל הכבד או מהכבד אל הקל, על הענין הזה שעושים כל מיני טצדקי שאפשר כדי להרוס בית כנסת בבני ברק וכו' עם כל מיני התחכמויות ”על פי חוק“ של עמלקים נואפים וגו', רק שלא יפריעו להם להרוס בית כנסת, כל אחד יודע מה הפירוש המחריד של להרוס בית כנסת. ולהפיל ספר תורה על הארץ איני יודע אם הוא פחות חמור מלהרוס בית כנסת, והם עושים את זה עם כל הכוח והמרץ. וכל הרבנים כמו משה שאול קליין וכו' ששותקים. הסיבה לכך היא מחמת שהם רוצים וניחא להו שיהרסו את בית הכנסת, חד וחלק, זה לא סתם ששותקים, אולי מעט, אבל רובא דרובא של אלו ששותקים, זה מחמת שחושבים ש'כך ראוי להם', ולא הדברים המחרידים שנשמעו - 'את מזבחותם תתוצו' - על בית תפילה להקב"ה ח"ו ועוד שאמרו דברים איומים כאלו, הצד השוה שהם רוצים בהרס בית הכנסת. הם אומרים ש"צריך ללמד אותם לקח“, אפילו במחיר הריסת בית כנסת. על מה הרעישו עולמות לפני שישים שנה? הגר"ש וואזנר זצוק"ל בנה מקוה בבני ברק, וידוע שיש מקוה של החת"ס ויש מקוה של החזון איש, ובנו שם שבעה מקוואות, ששה כמו החזון איש, ואחד הוא ביקש שיבנו כמו החתם סופר, התאספו כל אלו שעכשיו שותקים, ואמרו שדבר כזה הוא נורא ואיום, ואי אפשר לשתוק על זה, ועד כדי כך הגיעו הדברים שעד אז הרב וואזנר היה אומר את דרשת שבת שובה בכולל חזון איש, ומאז הוצרך לעבור לישיבת חכמי לובלין. כולנו עוד זוכרים את הדרשה שמסר אז, הרי ידוע כמה הוא מאוד נזהר מלדבר באופן בוטה, הוא מסר דרשה שלימה על ד' מינים, ואמר, ג' מינים קושרים, אבל את האתרוג לא קושרים, והוסיף גם את הראש לא קושרים, הם רוצים לקשור את הראש, זה - "סוף העולם“, כך הוא אמר. רוצים לקשור את הראש זה סוף העולם. על זה מותר לעשות בלאגן וכו' וכו', אבל אם הורסים בית כנסת- לדעתם חייבים לשתוק, ממש לא יאומן כי יסופר, מַצְדיק רשע ומַרְשיע צדיק, ואי אפשר לשתוק. הם ממשיכים ומסתובבים בכל העולם ו“מסבירים“ כביכול, ואני אומר לכם, הם אוחזים שזו "מצוה“ להרוס בית כנסת, אני מפחד להגיד את זה, אם הם יחשבו שצריך ויש להם ’היתר‘ להרוג, הם עוד עלולים להרוג, והם אומרים את זה, הכל מותר. זו ממש מלחמה בד', אסור להקים בית כנסת אם הוא לא מתאים להם לפוליטיקה, פעם ידעו כולם שבית כנסת הוא תמיד מחוץ למחלוקת. ברכסים, גירשו את כל בני התורה, לא קיבלו אותם למוסדות הלימוד ולא נתנו להם לפתוח מוסדות חדשים, הם לא רצו להתפלל איתם, ופתחו בית כנסת אחר, ובסופו של דבר כולם עזבו, רובם עברו לצפת, לא יאומן כי יסופר, הרבה עומדים איתם בקשר, נשארו עשרה שלא יכלו לעבור, ובנו להם בית כנסת קטן באיזשהו מרתף, הגיע טלפון מראשי הסיעות בכנסת (לעסקנים בעיר) ’איך נותנים לדבר כזה להיות?‘ ופנו לשר הדתות שיסגור את זה, שר הדתות שסוף סוף הוא מבני עדות המזרח, אמר אני לא יכול לסגור את זה, זה הסיפור. ממש כך, מלחמה נוראה. איך אפשר לגור בארץ הזאת? אני לא יודע, יחד עם גיוס השמד והזימה בפועל ממש. ועכשיו שיהיו בחירות, מה יהיה בעוד חצי שנה? 'יעשו תיקונים... אני לא רוצה להכנס לפרטים, הרי הולכים לגייס את כל בחורי הישיבות! רח"ל!! היום או מחר או מחרתיים. גם לפי החוק הקיים כבר הולכים הרבה לצבא השמד, וכולם בשקט, אין כלום, איפה הצעקה??? ומה הם אומרים, את הטעם ש'אי אפשר לעשות כלום‘. מה אתם חושבים, שבשעתו בעניין גזירת גיוס הבנות חשבו מראש שיש איזשהו סיכוי שיוכלו לעשות משהו? בן גוריון ימח שמו וזכרו הגיע למרן החזון איש זצוק"ל ואמר אני לא אוותר, יש שאומרים שהוא דווקא הסכים, אני לא יודע. למעשה הוא לא יצא מבית החזו"א משוכנע (לוותר על הגזירה), באו אליו הרב פרנק ועוד רבנים ולא עזר שום דבר, הוא אמר להם ש‘יש רבנים אחרים שחושבים אחרת‘, והרב פרנק אמר לו 'הם לא רבנים', והוא השיב 'הרב פרנק, קצת ענוה קצת ענוה'... ויצאו להלחם ולמחות ברחובות, הרב מבריסק נלחם הרבה, ושלחו שליחים לאמריקה, ואז - אף אחד לא אמר שאסור להלחם, נלחמו להדיא. הם אומרים 'מה אפשר לעשות', אם נתרגם את המילים הללו 'מה אפשר לעשות', פירושו, הם יקחו את כל בחורי הישיבות! והלוואי - לשיטתם - שישאירו ארבעת אלפים... ויאמרו 'מה אפשר לעשות'? זה הפירוש של המילים 'מה אפשר לעשות'. אני משוכנע לחלוטין שגם אם לא יהיה חוק גיוס חדש עכשיו, שכך מסתמן, גם אם יישאר המצב החוקי (שנוצר אוטומטית עם פקיעת החוק) שכל בחור צריך להתייצב ולהתגייס, הם לא יעשו כלום, כי 'מה אפשר לעשות'. ואפילו אם אפשר להציל כמה מאות או כמה אלפים - לא יעשו כלום. וזה הולך לקרות ח"ו. וכי אנחנו משחקים פה חמש שנים? לפני חמש שנים היינו אצל הרבה מהם, ודיברנו שיכריזו שאסור להתייצב, והם אמרו, "לא, זה לא נוגע למעשה... אין אומרים לאדם חטא בשביל שיזכה חברך, אני לא יכול לומר לבחורים שלי שילכו לכלא בשביל כמה בחורים ספרדים...“ אני לא רוצה לחזור על כל מה ששמעתי מכל מיני רבנים חשובים, לא רצו לעשות כלום. לפני חמש שנים הם אמרו "יש עוד חמש שנים“, ואז ישב יו"ר ועדת הכספים, ואמר למרן רבי שמואל זיע"א, "עוד מעט יהיו בחירות והכל יהיה בסדר“, כך הוא אמר אז לפני חמש שנים, ואותו דבר הוא אומר גם עכשיו... עוד מעט יהיו בחירות נהיה בקואליציה ויהיה בסדר. עד היום לאחר הפלת הממשלה תראו את העיתון שלהם "ביתד לא נאמן" תמיד כתוב 'חוק הדיחוי' כמובן, לאחר שהם כאילו 'החרימו' את הוועדה העוסקת בגיוס, מחמת שהם 'מתנגדים', אבל למעשה ממשיכים לעטוף את הגזירה במסווה 'חוק דיחוי' ללמדך שלא יעשו כלום! א.ה. אתם יודעים מתי יהיה כתוב בלשון ’חוק הגיוס‘? - לפני הבחירות... ואז יאמרו שצריך להציל את המצב, הנה יש חוק גיוס, וצריכים כולם להצביע להם כדי להציל מחוק הגיוס, ממש משחקים כמו ילדים קטנים. מרן הרב שך זי"ע אמר שזה יהרג ואל יעבור, וצריכים כולם לסוע לאמריקה, אני לא יודע אם כולם יוכלו לעמוד ביהרג ואל יעבור, אז ניסע לאמריקה. אם הרב שך היה חי ודאי שכולם היו נוסעים, במלחמת המפרץ אמר הרב שך, "אם רק אומר מילה אחת שזה מקום סכנה וצריך לעזוב את הארץ, לא יישאר כאן בחור ישיבה אחד“, הוא - היה לו את הכוח הזה. אבל באופן תיאורטי, זה מה שהיה צריך לעשות, לעזוב את הארץ, פה זה מקום סכנה בלי שום ספק, אם ייקחו את בחורי ישיבות זה מקום סכנה. החזון איש אמר בתחילת המדינה שזו גזירה וגזירה עבידא דבטלה, ואמרו את זה לרב מבריסק וענה על כך, נכון, אבל אני חושש שהם יתנו כסף לתורה, וזה יתן להם זכות להשאר. אפילו לנבוכדנצר זה עזר, והיתה תביעה על דניאל שנתן לו את העצה, אמר הרב מבריסק, אני חושש שיקחו מהם כסף לתורה וזה יתן להם את הזכות להשאר, אבל אם עכשיו יבטלו את הזכות הזאת, אין להם שום זכות קיום, אני לא נביא זעם, אבל זה המצב. ושותקים ושותקים ושותקים. אותו הדבר גם בנוגע לנעשה בבני ברק, אני חושש מאוד, אם שותקים על דבר כזה מחמת ש'אין ברירה', אז גם כשיקחו בחורים ויישארו רק כך וכך בחורים, יאמרו 'מה אפשר לעשות', הרי יהרג ואל יעבור ’לא בא בחשבון‘, הפגנות ’אסור לעשות‘, ולסוע לאמריקה ’זה לא מעשי‘, אז אין מה לעשות, וזה מה שיהיה, עם ה'מה אפשר לעשות' הזה, אפשר להחריב את העולם. אני לא יודע מה לעשות, מצב כזה נורא, שבר בתוך שבר, עצם המצב הוא נורא ואיום, ואין מה להצטעצע. הם, (השלטונות), אומרים במפורש, ונמאס כבר לחזור על זה כל כך הרבה פעמים, הם אומרים במפורש, אנחנו נגייס את הבנים ואת הבנות, לא בשקט, והתירוצים מולם הם 'הם מתכוונים אבל אנחנו נעשה כך וכך ונינצל' ממש נורא ואיום, אסור להגיד מילה אחת... כשמרן הגר“ש אויערבאך זצוק"ל אמר להקים בתי כנסת לחוד, שאלו אותו איפה הגבול? מתי צריך לעזוב? והוא אמר, "אפשר להגיד תהילים בבית הכנסת על הגיוס או לא? אם אי אפשר - אז צריך לצאת“, זה היה המודד, אפילו תהילים אי אפשר להגיד, אסור להגיד את המילים חוק הגיוס, אומרים חוק הדיחוי, משחקים כמו ילדים קטנים, והכל בשתיקה רועמת שאני מפחד להגיד מה הפירוש של השתיקה הזאת, מישהו צריך לצעוק, אם אף אחד לא יצעק, מה יהיה? רוצים לקשור את הראש, רוצים לקשור את כל הראשים ולהכריח אותם לשתוק, זה מה שקורה פה. תשאלו אותי מה אנחנו צריכים לעשות, ולמה אני מדבר על זה בישיבה? אי אפשר לשתוק!, באיזשהו מקום צריך לדבר, צריך להתפלל וצריך להגיד תהילים, וצריך להתחזק בלימוד. אתם יודעים למה אני לא אומר שהפתרון הוא להתחזק בלימוד? כיון שאם אגיד - הם יאמרו שאסור להתחזק בלימוד... מה שאנחנו נגיד שיעזור, הם יאמרו שאסור לעשות, אז אני לא יכול לומר כלום. למחות על חילול שבת - אסור, להפגין - אסור, אם נגיד להתחזק בלימוד כי זה יעזור, הם יאמרו שאסור. מצב כזה עוד לא היה שאנשים מתוכנו אחינו מבשרינו מוכנים לשנוא עד מות, מישהו שנדמה להם שהוא קצת יותר מהם... והאמת היא שאנחנו צריכים ממש להתחזק בלימוד, כי כל המקבל עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ.

    .
    ההקלטה שמטלטלת את הציבור החרדי.
    כך גויס בחור ישיבה לצבא ההקלטה שמטלטלת את הציבור החרדי.
    כך גויס בחור ישיבה לצבא. הבחור יוסף כהן הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בשבוע שעבר בידי בן עוולה, שירת בנצח יהודה אחרי שגויס בכפיה. הוא סובך בהסרת מעמדו כבן ישיבה עקב מעברו מישיבה לישיבה, ולאחר מכן אולץ להתגייס. והכל נעשה ע"י גייס רשע מרושע עוכר ישראל, עמלקי מסריח. בשיחה עם פעיל ארגון יד להושיע הוא מודה שהמצב הרוחני לא טוב, והוא ישמח לקבל פטור מצבא השמד.

    ביום חמישי ה' בטבת אירע פיגוע ירי בצומת גבעת אסף שבבנימין, כאשר מחבל פתח בירי לעבר הלוחמים שעמדו בטרמפיאדה במקום, והצליח להימלט. שני חיילים המשרתים בגדוד נצח יהודה נהרגו במקום, עוד חייל נפצע באורח קשה מאוד ואזרחית נוספת נפצעה באורח קשה אך בהמשך יצאה מכלל סכנה. בהמשך הותרו שמות ההרוגים לפרסום: יוסף כהן ויובל מור יוסף, שניהם חיילים ששירתו בגדוד נצח יהודה) שנקרא "הנח"ל החרדי" (שבחטיבת כפיר. יוסף כהן, הוא יתום מאב שמשפחתו התגוררה עד לאחרונה בבית שמש, אז עברה לירושלים.

    אביו היה הרב איתן כהן מחסידות ברסלב, רופא שיניים אהוב ומפורסם שזכה לטפל גם בכמה מגדולי ישראל. אלא שהבוקר חשף פעיל הקלטה שמטלטלת את הציבור החרדי.

    הפעיל לא הבין תחילה איזה חומר נפץ הוא מחזיק ביד והקליט את ההקלטה בתא קולי מסויים, אמנם ההקלטה עשתה לה כנפיים ופורסמה כמעט בכל מקום אפשרי. קו במערכה מגיש את הדברים למי שטרם הספיק לשמוע, וגם למי ששמע מומלץ להתחלחל שוב. במסגרת הפעילות של הארגון, הם מצלצלים מידי שבוע לכלא ומבקשים לשוחח עם עצורים חובשי כיפה. לאחר מכן מנהלים עמם שיחה, לוקחים את הפרטים ואת שם האב והאם, ומעודדים אותם. לאחר מכן מפרסמים את השמות לתפילה. ממש פעילות פשוטה שאין בה הוצאות וטורח מרובה, אך יש בה הרבה עזרה וסיוע.

    לפני מספר חודשים, שהה הנרצח יוסף כהן בכלא הצבאי, עקב נסיעתו לאומן. אז נוצר שיחה טלפונית שהוקלטה בין נציג הארגון לבחור יוסף כהן. בשיחה התברר כי גזירת הגיוס ומילוי היעדים, חיה נושמת ובועטת במלוא העוצמה. הבחור היה בחור ישיבה. הוא למד תחילה בישיבה של ברסלב בביתר, משם השתכנע ע"י גייס לעבור לישיבה תיכונית בכפר זיתים, כשממילא מעמדו כבן ישיבה מוסר. הוא סירב להתגייס, רצה להישאר חרדי ותלמיד ישיבה, אך הצבא אילצו להתגייס, וכאשר הוא סירב, הוא נעצר בכלא הצבאי למשך חודש ימים. בשל כך הוא נשבר וגוייס בעל כורחו לצבא.

    במהלך השיחה, מספר יוסף כהן כי הוא כבר כמעט שנה בפלוגת 'נצח יהודה' ונמצא חמישה ימים בכלא. "איך אתה מרגיש שם? אפשר להיות שם יהודי שומר מצוות?", תוהה הפעיל, ויוסף משיב: "אני באמונה תמיד". הפעיל שואל: "אם יבוא אליהו הנביא ויוציא אותך באמצע החג, מביא לך 'פטור', אתה תקבל את זה בשמחה?", יוסף כהן משיב: "כן כן, שום דבר לא ישבור אותי, הייתי באומן".

    יוסף הי"ד מוסיף ומספר כי הוא נעצר בעת שחזר לארץ, ומבקש בטלפון: "קצת קשוחים פה בענייני הדת, אולי תוכל לעזור לי פה בעניין", יוסף מציין את מספר הטלפון האישי שלו ואת כתובתו ואת כתובתו הקודמת בעיר בית שמש. בהמשך השיחה שיתף יוסף כי מעמד בן הישיבה שלו בוטל מאחר ועבר מישיבה בביתר לישיבה בכפר זיתים. הפעיל: "בקיצור הלכת בכפייה לצבא", ויוסף משיב: "כן". בשיחה, מאשר יוסף כי הוגדר עריק וישב בכלא חודש ולאחר מכן התגייס, לאחר שלא הצליח לקבל פטור בבקו"ם. "בעוד עשרה ימים אשתחרר מהכלא, בנתיים אני בהתחזקות באמונה. מחזק את כולם, אני משתחרר יום אחרי שמחת תורה", סיפר יוסף כהן הי"ד.

    הפעיל הציע בשיחה שיוסף יתקשר אליו אחרי השחרור, אך יוסף מבקש: "אשמח אפילו להתקשר אליך מחר. כל ההשפלות שעוברים פה, זה גם כפרת עוונות. מי יכול עלי? אני לא מתרשם פה מאף אחד". לנוכח דברי העידוד והחיזוק של הפעיל, אמר יוסף הי"ד בכאב: "אתה יודע מה העצב הכי גדול? שבסוכות אני פה, במקום להיות תחת הסוכה, אמנם יש סוכה ויש לולב אבל אי אפשר כל הזמן להיות תחת הסוכה".

    נעבור לשמוע את ההקלטה משתמשים בדם: מנסים לגייס חרדים לצבא עכשיו זה רשמי וגלוי: ביתד הלא נאמן מעודדים גיוס. המודעה הלא תמימה שפורסמה ביום שישי, הובהרה היטב בדברי התקשורת ביממה האחרונה. התחברות של הציבור החרדי לצבא השמד. עוד על רצח יוסף כהן הי"ד. יש מי שמנסה ללבות את הרגש להביא לאהדה לצבא השמד. ביום חמישי האחרון, בפיגוע הירי בצומת בנימין, נרצחו ונפצעו חיילים מגדוד הנח"ל שנקרא משום מה החרדי נצח יהודה. זהות הנרצחים אם הם בחזות חרדית או שלא, לא הייתה אמורה להעסיק מידי את הציבור החרדי, אבל היו מי שניסה היטב לעשות מזה קופה. הרגש הטבעי של רחמים על הנרצחים, הביא את אתרי הבואש ועוד שאר כלי תקשורת, לעסוק ולהאדיר את העובדה שהחיילים היו מגדוד שנקרא חרדי, ועשו מכך המון המון עסק. ביום שישי הגיע המודעה ביתד הלא נאמן, מודעה שאמנם נשלחה על ידי עיריית בית שמש אך צונזרה באופן טבעי – ולא במפתיע – על ידי המודיע, אך כן פורסמה אחר כבוד ביתד הלא נאמן וב'המבשר'. במודעה נכתב בהדגשה צמד המילים: החייל הקדוש. לא הקדוש, לא החייל בנפרד ובשורה נפרדת הקדוש, בשורה אחת ובקטע בולט אחד: "החייל הקדוש". זה המסר הברור וזה מה שקורא כל רואה וכל ילד או נער נורווגי בעיניו. "החייל הקדוש".

    התוצאה לא איחרה מלהגיע. בכתבה נרחבת אתמול בתקשורת, סוקר הכתב יאיר שרקי את התוצאה האיומה שהביא הסקירה האוהדת וההתחברות ל'חייל הקדוש'. לדבריו הדבר יביא לאחוזים גדולים יותר של חרדים שיתגייסו, כי הם מתחברים עכשיו לעובדה שחיילים בחזות חרדית נהרגים בצבא, וזה מחבר רגשית את הנוער הצעיר, כך לדבריו. והיה את יעקב וידר מהליכוד שכבר הציע שעיריית בני ברק תקרא רחוב או מקום על שמם של החיילים הנרצחים, שעקב היותם בחזות חרדית, הדבר מתאים לעיריית בני ברק שתקרא את שמם על מקום שהוא.

    אכן, אם לא שוידר היה מציע את זה לא מופקע שטיטוס רובינשטיין לא היה עושה זאת. גם וידר הציע זאת כהתגרות ברובינשטיין וזה מצויין. במאמר המוסגר יצויין כי הצעתו של וידר מיותרת אחרי שיש בארץ רחוב שנקרא הרוגי לוד, ואליבא דגרשון איידלשטיין כל החיילים הנהרגים בקרב הם בבחינת הרוגי לוד. אפי' הבג"ץ הסכים לדבריו אלו של הגייס גרשון איידלשטיין.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. עצוב מאוד תנחמו מהשמים! לצערינו זה פעם השניה שהאם יושבת על יוסי שבעה. *פעם ראשונה ישבה עליו שבעה כאשר התגייס לשמד וזימה רח"ל. *פעם שניה זה עכשיו כשנרצח בפיגוע ע"י רשעים ערורים. ובס"ד תהיה מיתתו כפרתו על זה שהתגייס לשמד וזימה. עצוב מאוד שנפטר בדמי ימיו: תנחומים משמים!!! ^^^המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד^^^ ......................................ת.נ.צ.ב.ה...............................................

    עצוב מאוד תנחמו מהשמים! לצערינו זה פעם השניה שהאם יושבת על יוסי שבעה.
    *פעם ראשונה ישבה עליו שבעה כאשר התגייס לשמד וזימה רח"ל.
    *פעם שניה זה עכשיו כשנרצח בפיגוע ע"י רשעים ערורים.
    ובס"ד תהיה מיתתו כפרתו על זה שהתגייס לשמד וזימה.
    עצוב מאוד שנפטר בדמי ימיו: תנחומים משמים!!!
    ^^^המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד^^^
    ………………………………..ת.נ.צ.ב.ה………………………………………..

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב