קידום בגוגל – איך זה עובד?

קידום בגוגל איך זה עובד

קידום אתרים בגוגל נועד להביא את אתר האינטרנט למקום גבוה ככל האפשר במנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. בעשורים האחרונים עבר התחום שינויים לא מעטים. המטרה של השינויים הללו, שכולם פרי יזמתם של המומחים של גוגל, הינה לשפר ככל האפשר את האיכות של אתרי האינטרנט המופיעים במקומות הראשונים.

איך עובד בעצם קידום אתרים בגוגל? איך גורמים המומחים של גוגל לבעלי אתרים ולמקדמים שלהם לשפר את האתר? בשורות הבאות נבהיר את הקשר בין איכות האתר למיקום שלו במנועי החיפוש.

איך מתבצע קידום אתרים בפועל

קידום אתר בגוגל ובכלל כולל את סך כל הפעולות והתשומות הנוספות המושקעות באתר. עם הפעולות כאמור ניתן למנות את שיפור המראה של האתר, וכן שיפור מתמיד ועדכון של התכנים שלו. בנוסך, יש עוד מאות נקודות שכל שיפור של אחת מהן עשוי להזניק את האתר מספר מקומות כלפי מעלה. מעת לעת מתבצעים בגוגל עדכונים, כאשר מקדמי האתרים חייבים ללמוד וליישם אותם במהירות.

ככל שאתר אינטרנט יעמוד ביותר אמות מידה, כך הוי יתקדם טוב יותר במעלה הדירוג. האיכות של אתר נמדדת הן ביחס לדרישות של גוגל, המתעדכנות מעת לעת והן ביחד למתחרים, כאשר האיכותיים שבהם נמצאים הראש רשימת האתרים במילות מפתח רלבנטיות. מקדם אתרים איכותי דואג להישאר מעודכן, ללמוד ולהבין את השינויים שעורך מעת לעת גוגל, ומצד שני לא להזניח את שאר הפרמטרים שכם הם ממשיכים להשפיע על המיקום של האתר ברשת. ככל שאתר אינטרנט הא גדול יותר, מספר הגולשים בו גבוה יותר והעדכונים מתבצעים בו בתכיפות, כך יותר אנשים יהיו אחראים לטיפול ולנושא הקידום.

עדכונים תקופתיים ושיפור איכות האתרים

מעת לעת, ובשנים האחרונות ביתר שאת, מתבצעים בגוגל שינויים שנועדו בדרך כלל להכריח את בעלי האתרים לערוך בהם שיפורים. כל שיפור כזה משפר את חוויית הגלישה באתר האינטרנט והופך אותו לידידותי יותר למשתמש. גוגל לא משפר בעצמו את האתרים, אבל מונע מאתרים שלא בצעו את השיפורים המתבקשים את ההזדמנות להיות במקומות הראשונים ולמשוך אליהם גולשים, בתקווה שהם יהפכו ללקוחות.

למנועי החיפוש השונים יש אפשרות גם לצבור נתונים סטטיסטיים על האתר, שגם הם משמשים אותו לבדיקת האיכות. דוגמה לנתון סטטיסטי חשוב הוא אחוזי הנטישה (באונס רייט). ככל שמספר גדול יותר של גולשים המגיעים לאתר נוטש אותו במהירות, הדבר מצביע על בעיה. וככל שהבעיה משמעותית יותר, כך היחס של גוגל לאתר יהיה קריר יותר והוא יידחק כלפי מטה בדירוג.

אחוז הנטישה הוא רק סיגמנט אחד מני רבים, שגוגל בודק כשהוא מתייחס לאתר מסוים. שיפור באחוז הנטישה יכול להגיע בעקבות שיפור בעיצוב של האתר, שיפור במהירות הגלישה או שיפור באיכות התוכן באתר. בנוסף יש מגוון רחב שיפורים שמקדמי האתר מבצעים, במטרה להפוך את האתר שלהם לאיכותי יותר, וכתוצאה מכך הוא יוצג במיקום גבוה בתוצאות החיפוש. אם יש לך אתר ויש לך צורך לקדם ולשפר אותו, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת עם דניאל זריהן ולעשות צעד חשוב ליצירת אתר איכותי ומניב לעסק שלך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *