קים מתוסכל: "השיחות עם טראמפ התפוצצו"

בכירים בצפון קוריאה ששוחחו עם רשת CNN טוענים כי קים ג'ונג און היה משוכנע שיחזור עם הסכם חתום מהפגישה בוייטנאם אך חזר מתוסכל ומיואש לאחר שהשיחות הגיעו למבוי סתום

המפגש הפסגה בין נשיא ארה"ב טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, הסתיים בפיצוץ. בכירים בצפון קוריאה ששוחחו עם רשת CNN טוענים כי קים ג'ונג און היה משוכנע שיחזור עם הסכם חתום מהפגישה בוייטנאם אך "לא הייתה לו תוכנית גיבוי", לדברי מקור שמכיר היטב את הפרטים, "קים הגיע להאנוי בביטחון גבוה וציפה לחזור עם הכרזה והסכם".

לאחר כישלון השיחות נוצרה אווירה של ייאוש, השפלה ומרמור בסביבתו של קים לאחר הפסגה. "היה צורך עצום מצד המפלגה השלטת לעזוב את האנוי עם הסכם חתום, במיוחד לאור כל התעמולה החיובית לפני ובמהלך הפסגה, זה היה חסר תקדים", אמר אחד הבכירים. "השלטון בצפון קוריאה הציג את הפסגה כהצלחה גדולה עוד לפני שהחלה".

"הם היו מוכנים לוותר על כל המתקנים ביונגביון – הכור הגרעיני היחיד המוכר במדינה. לא מדובר רק בוויתור על כור פיזי אחד אלא על המתחם כולו", אמר גורם בצפון קוריאה.

לדברי המקורות, קים היה מוכן להציג בפני טראמפ "נכונות להתפרק לחלוטין מנשק גרעיני במסמך רשמי – הם ירדו לפרטים בשלב מוקדם, ואז טראמפ דחה את ההצעה ועזב". עלפי הדיווח, קים נותר המום מצעדיו של טראמפ וחש מושפל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *