קיץ מתוק: לשמור על איזון בשפע סוכר

כמעט כולנו חושבות שבעונת הקיץ יותר קל לשמור על דיאטה. כי אנחנו פחות בבית עם שמיכה וכוסות קפה. אבל הפינוקים של הפירות והגלידות בקיץ מלאים סוכרים

בשגרת היום אנחנו צורכים מספר מסוים של קלוריות, לפעמים שומרים יותר ולפעמים פחות. ותמיד ננסה לשמור על אורח חיים בריא ועל דיאטה מאוזנת. כמעט כולנו חושבות שבעונת הקיץ יותר קל לשמור על דיאטה. כי אנחנו  פחות בבית עם שמיכה וכוסות קפה. אבל הפינוקים של הפירות והגלידות בקיץ מלאים סוכרים ולכן ההקפדה בחודשי הקיץ היא יותר גדולה. אל תשכחו לשלב תזונה נכונה עם ספורט.

 

מה כדאי לנו לדעת:

פירות: פירות הקיץ שופעים, מזמינים וטעימים, אך חשוב לדעת שיחסי הציבור המעולים שיש לפירות כמזון בריא עלולים להטעות. הפירות אמנם בריאים ומומלצים, אך יש לצרוך אותם במתינות בגלל כמות הסוכר הגדולה שהם מכילים. לכל המופתעים- גם אבטיח הוא פרי מטעה; הוא אמנם 90% מים אך כל ה-10% הנוספים הם סוכר.

מים: שתיית מיצים מול אופציית התייבשות עלולה לבלבל לרגע. האמת היא שבקיץ חשוב מאוד לשתות מספיק, וזאת טעות גדולה להרוות את הצימאון בעזרת שפע של סוכרים שנמצאים במיצים. למי שקשה לשתות מים מומלץ להוסיף למים הקרירים קצת עלי נענע או מנטה ולימון. זה הכל ענין של הרגל.

גלידות זה קייצי אבל משמין?! לא בהכרח!

גלידות הן הפינוק האולטימטיבי בקיץ, וכמו בהרבה תחומים בחיים- גם בגלידות "יש ויש".

קיימות גלידות עתירות שומן וקלוריות בשוק, ובמקביל יש היום מבחר לא מבוטל של כאלה עם פחות קלוריות. כדאי שהגלידות הזמינות במקפיא בבית יהיו במנות אישיות (כגון ארטיקים על מקל) ולא באריזות משפחתיות, שעלולות לעודד צריכה מוגזמת. מומלץ להעדיף גרסאות קטנות על פני הגרסאות הענקיות והמושחתות. בנוסף, ניתן היום להשיג גלידות על בסיס פירות, גלידות דיאטטיות מופחתות קלוריות. הגלידה הבריאה ביותר היא גלידה בהכנה ביתית אותה ניתן להכין בקלות יחסית, על ידי מיצים טבעיים או פירות, והיא בריאה וטעימה.

סלטים קרים בקיץ עוזרים לרזות- מדויק.

אכן, בקיץ קל יותר לאכול סלטי ירקות חיים וקרים, המקנים נפח דל קלוריות לארוחה. בארוחה מומלץ וקל לשלב בנוסף מזונות משביעים ובריאים כגון גבינות, טונה או תירס. יחד עם זאת צריך לשים לב שהסלט לא יכיל הרבה מרכיבים עתירי שומן וקלוריות כגון ירקות מטוגנים, אגוזים שונים, גבינות שמנות או רוטב על בסיס שמן או שמנת.

ואם אתם בונים על התירוץ "בקיץ אין תאבון" – אז חבל . 

אכן החום יכול לעיתים לגרום להפחתה בתיאבון אך יחד עם זה לא כדאי "לבנות על זה" למי שרוצה לנצל את זה כדי לרזות יותר בקיץ,  כי צריך לזכור שרב היום אנחנו נמצאים בחדרים ממוזגים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.