קרב המחנות לשיא: 'יתד נאמן' מצנזר את גפני

קרב סמוי ודרמטי בתוך דגל התורה: 'ביתד נאמן' – החליטו ללכת לגפני "על הראש" – ולצנזר את דבריו בביטאון הליטאי, וזאת בניסיון להעמיד את גפני על מקומו בכדי שיישר קו עם הבית ברחוב ראב"ד בכל הקשור להכרעות שיתקבלו במישור המונציפלי

המחלוקת בתוך' דגל התורה' שעד כה נמנעו רבים מלסקרה עולה שלב ומאיים לקרוע מבפנים את המחנה הליטאי. כידוע, בחודשים האחרונים מתחולל מאבק מתחת לראדר בין אנשי החצרות של דגל התורה על ההנהגה הליטאית, מאבק שבא לידי ביטוי גם ביתד נאמן שנמנה עם דוד שפירא שמשמש כאיש הבית ברחוב ראב"ד.

בקרב הזה, נתפס ח"כ גפני כמי שנמנה עם הבית ברחוב רשב"ם, ולפיכך החליטו 'ביתד נאמן' – שבעליו מזוהה עם הבית ברחוב ראב"ד ללכת לגפני "על הראש" – ולצנזר את דבריו בביטאון הליטאי, וזאת בניסיון להעמיד את גפני על מקומו בכדי שיישר קו עם הבית ברחוב ראב"ד בכל הקשור להכרעות שיתקבלו במישור המונציפלי בירושלים ובאלעד וביתר הערים החרדיות שם מתחולל קרב של ממש בין הניצים.

על עוצמת המאבק בין אותם גורמים ביתד לבין גפני העיד הכתב יהודה שלזינגר בדף הטוויטר שלו: "לפני שלושה שבועות כתב חיים ולדר מאמר ביתד נאמן שמשבח את גפני (גפני!!) וזה נפסל לפרסום. זה לא סתם חירטוט ברנז'אי סביב יתד נאמן, זה קרב חצרות של ממש שמאיים לקרוע את ההנהגה הליטאית".כתב שלזינגר.

לשיא, הגיע המריבה המתוקשרת כאשר 'יתד' ביום שישי השמיט את דברי גפני מכינוס פנימי של דגל התורה בעוד הוא ציטט את מנחם שפירא שנמנה על מקורבי דוד שפירא, וזה ככל הנראה בשל הוראה מגובה.

החשש בקרב אנשי יתד הוא כי אי תמיכת דגל התורה בפרוש בירושלים יוביל לכך שהוא יחזור לכנסת ובכך יפנה יעקב אשר את מקומו לטובת הראשון. אשר, למי שתוהה נמנה על מקורביו של דוד שפירא. בכינוס האחרון תקף גפני, את אגודת ישראל ושלומי אמונים: "מקובל בין שותפים לדרך שקודם מתייעצים יחד, בודקים לעומק את כל האפשרויות ואז מגיעים להכרעה משותפת. לא ייתכן שסיעה אחת תקבע שם של מועמד וכולם יצטרכו ליישר קו זאת ללא התייעצות מוקדמת" , אמר גפני ובכך קרא תיגר על השותפות עם אגודת ישראל ואלי סיבך את הקשר בין משפחת פרוש לדגל התורה.

למאבק בין הצדדים עשוי להיות השפעה בהמשך הדרך לגבי המעומד שיציבו דגל התורה בבני ברק לראשות העיר: אברהם רובינשטיין שמקרוב לבית ברחוב רשבם או מנחם שפירא שמקורב לבית ברחוב ראב"ד. יש לזכור שגפני גידל וטיפח את שפירא שהיה בראשית דרכו כחבר מועצה במודיעין עילית , וכיום מכהן כסגן ראש העיר בני ברק ואחד האנשים החזקים בדגל התורה.

ההערכה היא כי המאבק היצרי בין הפלגים ימשיך להתנהל על "אש קטנה", אך במידה ושני הצדדים לא יאחדו כוחות ויתאפסו על עצמם – זה עלול להביא לקרע שבלתי יהיה ניתן לאיחוי בין המחנות.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. גפני אחרי 30 שנה הגיע הזמן לומר די סיים את תפקידך גם לך יש מחליפים....

    גפני אחרי 30 שנה הגיע הזמן לומר די סיים את תפקידך גם לך יש מחליפים. מעטים האנשים שיודעים לומר סיימתי את תפקידי והגיע הזמן ללכת. כנראה גם גפני המשופשף לא מבין שתם זמנו. אילו היה מבין איזה אמבוש מחכה לו הוא היה מתכנן את פרישתו בכבוד. בטוחני שגם מרן הרב שך זצוק"ל, לא היה מאפשר לגפני לחמם את הכיסא 30 שנה בכפירה בקב"ה.

    אתם מבינים 30 שנה הבחור מחמם את הכיסא וחושב שכולנו מטומטמים והוא היחיד שמציל את אותנו. מוישלה גפני יש יותר מוכשרים ממך ותן לנו להשפיע ולהצליח. מעריכים אותך על הכל אבל הגיע הזמן לקחת פסק זמן וללכת הבייתה. לפני שמישהו ייאלץ אותך שתלך ולא בכבוד אלא עם פצצת סירחון שתריח הרבה מאד זמן. בשבילך ובשביל כבוד משפחתך אפשר לנו לא לפתוח את תיבת הפנדורה ולסיים בכבוד.

    בכנסת הבאה שבהמלצת כל הגורמים כדאי מאד למענך ולמען משפחתיך שלא ייאלצו לבקר אותך מאחורי סורג ובריח שתלך לכולל ללמוד כפי שהיה נוהג לומר שלמה לורנץ שהוא מתגעגע לכולל.

    משה גפני. ארוז ציוד, לך הביתה, וסע לשלום.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. אני מצפה לשמוע בקרוב קול מחאה בארץ ישראל ובחו"ל שיכריזו שישבתינו וזכותינו בארץ ישראל איננה לעשות ממנה 'לאום' וכדומה אלא רק לקיים מצוות התורה הק' ולעבוד בה את הקב"ה, ובזה אולי ואולי נשבית קצת מחרון אף ד' וחמה עלינו

    בדברים חריפים שנשא הגאון מרן הראב"ד שליט"א: הגר"מ שטרנבוך שליט"א אמר,"בשבוע האחרון הזדעזעתי מחילול ד' שאין כמוהו עכ"ל". "חוק שנעשה בשיתוף פעולה של חרדים ה"י, כשחוקקו חוק יסוד על הכפירה של שמד הציונות ומהות מדינת ישראל, 'חוק הלאום', וכתבו בו דברי חירוף וגידוף שישיבתנו בארץ ישראל היא כדי 'לממש את שאיפת העם היהודי להגדרה עצמית על פי מורשתו התרבותית וההיסטורית' – ולקחו מקום קדוש כארץ ישראל המיועד לעבודת השי"ת והשתמשו בו למקום לאומי להעמדת מדינה ציונית מסיונרית",

    וכדרכם של חכי"ם החרדים אף לא הזכירו שמו של הקב"ה כלל", והמשיך מרן, "אלא הזכירו הדגל וההמנון שלהם וסמלי המדינה העמליקית וחגיהם וכיוצא בזה, וגרועים הם מהאומות שמזכירים את שם הקב"ה בכתבי יסוד מדינתם ועצמאותם. וחילול ד' נורא ואיום – שבעולם כולו תולים שהחכי"ם החרדים מיהדות התורה וכל מניגיהם הסכימו לחוק בטענה שקיבלו רשות מגדולי ישראל לחלל שם אלוקינו בפרהסיה ולהכריז שארצו הקדושה שעיניו בה מראשית השנה ועד אחרית שנה איננה ארץ של הקב"ה אלא מקום לאומי להעמדת מדינה ציונית מלא זימה לעשותינו עם ככל העמים וגוי ככל הגויים רח"ל, ומה גדלה החרפה שרק על ידי עזרת חכי"ם החרדים ומניגיהם חוקקו החוק מכוח הרוב, אוי לאוזניים שכך שומעות, בושה וחרפה והקב"ה יושב ובוכה כדכתיב ד' ממרום ישאג וגו' אין חילול ד' יותר גדול מזה במאה שנים האחרונים בכל העולם כולו.

    "ומה עוד", אמר מרן , חכי"ם חרדים אישרו בחוק זה שהמשטר יהא דמוקרטי – שכל אחד ינהג כדתו, ומעתה לא יוכלו החרדים למחות כנגד הרבה פרצות בדת שעושים בשם הדמוקרטיה כגון תמונות תועבה, ומצעד התועבה, וכיוצ"ב ולטעון שהדבר מפריע לנו, שהלא הם = חכי"ם יהדות התורה עצמם הסכימו לחופשיים שכל אחד יעשה כרצונו, והרפורמים כבר דרשו השבוע בשם חוק זה לבטל הזכות הבלעדית של החרדים לגירות וגיטין וקידושין, ולהכיר גם בגיטין וקידושין שלהם, ואוי לנו להיכן הגענו, שהחרדים ומניגיהם הקימו בידם את הגזירה, והסכנה גדולה ביותר בחוק כזה הנקרא 'חוק יסוד' המסור להכרעת ערכותיהם (בג"ץ) בכל שאלה שתתעורר איך לפרש החוק. ומה תענו "כי ישאלך בנך לאמר מה זאת?" על חכי"ם אלו אמרו חז"ל כֹל שֶׁחָכְמָתוֹ קוֹדֶמֶת לְיִרְאַת חֶטְאוֹ, אֵין חָכְמָתוֹ מִתְקַיֶּמֶת (אבות ג' משנה ט).

    מעשה זה חילול ד' גדול מאוד ולא שמענו מארץ ישראל או מחוץ לארץ קול מחאה מספיק שישמע בכל העולם להשבית חרון אף ד' וחמה, למה לא נשמע קול הכתומים ברמה נגד חוק השפל הזה? ובפרט בשעה כזאת שהחרדים עצמם עם אדמוריהם ורבניהם וכו' הסכימו בפירוש לחוק זה בלי שום פיקפוק, החובה מוטלת עלינו ביתר עוז להשמיע קול מחאה להוכיח קבל עם ועדה שאין לנו שייכות לזה, וח"ו "היו לא תהיה אשר אתם אומרים ככל העמים בית ישראל".

    לסיום: אין לי מנוחה לא יום ולא לילה מחילול ד' הנורא בשעה שעוד נתלים בשם גדולי תורה, זה חילול ד' יותר גדול אפילו מחפירת קברי ישראל, ואני מצפה לשמוע בקרוב קול מחאה בארץ ישראל ובחו"ל שיכריזו שישבתינו וזכותינו בארץ ישראל איננה לעשות ממנה 'לאום' וכדומה אלא רק לקיים מצוות התורה הק' ולעבוד בה את הקב"ה, ובזה אולי ואולי נשבית קצת מחרון אף ד' וחמה עלינו. אכי"ר.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב