קרב הראיונות של גנץ ונתניהו: המומחה מנתח

ד"ר אמיר הלמר, מומחה לשפת הגוף, מנתח בשיחה מרתקת ל'אקטואליק' את הראיונות האחרונים של גנץ ונתניהו שעשויים להכריע את הבחירות: מי שידר לחץ ונע מצד לצד? ומי לא הפסיק לשקר?

מערכת הבחירות החלה השבוע באופן רשמי. השבוע, סוף סוף קיבלנו קוקטייל ראיונות משובח, לאחר שיעמומון בלתי פוסק וקרב התחפרויות (ימין חזק. שמאל חלש.) בין המפלגות הגדולות, שגרם לפיהוק גדול אצלנו הצופים בבית.

זה התחיל עם הראיון "בהפתעה" של ראש הממשלה לקרן מרציאנו. ראש הממשלה שהיה כבר בדרך לשדה התעופה, סטה ממסלולו והורה לנהגו לחתוך לנווה אילן, לאולפני חדשות 12.

עד כדי כך זה היה מפתיע, שאפילו עמית סגל וקרן מרציאנו, המראיינים, היו בטוחים שמדובר במתיחה פורימית, עד שראש הממשלה אכן דרך באולפן.

זה המשיך עם מטח הטילים לעבר רמת השרון שהסיט את השיח מהצוללות לעוטף עזה, ועם ביטול הביקור של גנץ אצל טראמפ וכמובן, איך לא, ה"גומי-גם" של בני גנץ אצל יונית לוי. ברוכים הבאים למערכת הבחירות תשע"ט.

 

המומחה: "זה היה ראיון גרוע"

 

בכדי להבין מה עומד מאחורי הראיון של גנץ, שאולי היה יכול להכריע את מערכת הבחירות, ואת ההשלכות שלו, שוחחתי עם ד"ר אמיר הלמר, מומחה לשפת גוף ותקשורת עסקית.

הלמר, הפך בשנים האחרונות למרואיין מבוקש בערוצי הטלוויזיה והרדיו בזכות יכולת הניתוח שלו. כעת הוא מסכם בשיחה מרתקת ל'אקטואליק' את הראיונות האחרונים של גנץ ונתניהו שעשויים אולי להכריע את הבחירות.

ד"ר אמיר הלמר, יונית לוי פירקה את בני גנץ בריאיון המפורסם? 

"זה ראיון גרוע. רואים שחוסר הניסיון עומד בעוכריו. הוא לא מקרין מנהיגות, ולא מקרין עוצמה שממנה נוצרת מנהיגות".

כולם מדברים על ה"יו יו יו  ונית". מה קרה שם בעצם?

"הוא רצה להיכנס לדבריה של יונית, והוא לא הצליח. אני ממליץ לכל מרואיין שלא יכנס לדברים של המראיין, זה לא נשמע טוב. הוא גם היה נורא לחוץ, נע מצד לצד. הוא ליקק שפתיים. הוא ממש התחנן לא לדבר".

ממה זה נובע? 

"עייפות. כנראה הנסיעה לארה"ב וכל הקמפיין סחט אותו ושאב ממנו כוחות נפש. הוא היה נראה נורא עייף. בראיון רואים עליו שהוא כעס. הוא שידר לחץ, אגרסיביות וחוסר אונים".

איך אתה מדרג את הראיון?

"הכי גרוע. אבל היו ראיונות גרועים יותר בהיסטוריה".

אתה מאמין לקמפיינרים של הליכוד שמנסים לצייר אותו כמי שסובל מבעיות נפשיות?

"הלחץ לא מגיע ממצב נפשי, וגנץ לא נראה כמי שסובל מבעיות נפשיות".

ועדיין, אי אפשר היה לפספס את העיניים, את הבעות הפנים.

"שוב, הבעת הפנים שלו נבעה מתוך עייפות ולחץ, אך בשום פנים ואופן הוא לא סובל מבעיה נפשית".

ותנועות הידיים?

"יש לו בעיה עם תנועות ידיים שחוזרות על עצמן. זה מתאים לרקורד הצבאי".

אתה חושב שגנץ יכול להתמוטט עד הבחירות?

"גנץ לא יתמוטט".

ד"ר אמיר הלמר

הריאיון של נתניהו: "זו היתה טעות"

 

במוצאי השבת עשתה שיירת ראש הממשלה את דרכה לעבר שדה התעופה בן גוריון. לפתע, באבחה של רגע החליט ראש הממשלה לשנות את המסלול ולדרוך באולפני ערוץ 12 בנווה אילן, וזה לאחר ארבע שנים שרגליו מיאנו לעשות זאת.

בליכוד היו מרוצים מהראיון של ראש הממשלה, אך מבקרי התקשורת לא חסכו את שבט לשונם על ראש הממשלה שמעד בלשונו ונאלץ בריאיון לשקר ולשלוף שפנים  מהכובע.

שאלנו את הלמר, על הראיון של קרן מרציאנו עם נתניהו. "זו הייתה טעות" סבור הלמר. "הוא אמנם שידר ביטחון, הוא היה נשמע ממלכתי, הוא אפילו שידר ביטחון עצמי מפורז – בל נשכח שהוא קבע מתי הראיון יהיה – אבל עם זאת הוא שיקר המון פעמים על 'הסוד הביטחוני' שמונע ממנו לספר על מכירת הצוללות למצרים. זה שקר. זה שקר שהוא בעצמו לא הצליח לכסות עליו.

"לביבי יש את היכולת שלו להכחיש דברים, ולאורך כל הראיון הוא  נקט ב'לא יודע' ו'לא קשור'".

מה דעתך על קרן מרציאנו, מגישה ממלאת מקום. כיצד היא עמדה במשימה?

"היא הייתה עדינה, היא התרגשה. היא היתה יכולה להוציא אותו מאזור הנוחות".

ועל יונית לוי שראיינה את גנץ?

"היא שאלה את השאלה הנכונות. היא התקילה את גנץ עם "אתה הולך להיות מנהיג". לא לחינם ביבי מסרב לבוא להתראיין אצל יונית. יונית לוי הייתה מוציאה את ביבי קטן. היא לא הרפתה מגנץ וכפתה עליו ראיון שהוא לא עמד בו – עד שנאלץ להתחנן על נפשו".

גבי אשכנזי. מה אתה חושב עליו?

"אין ספק שהוא עובר מסך יותר מגנץ והיה יכול להוות כאב ראש רציני לראש הממשלה".

ולסיום, מה אתה חושב על הבחירות?

"לא יודע כמה הסקרים נכונים, יש לי תחושה שעוד נופתע".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *