קרובים לסיכום: ש"ס כבר סיכמה על הכל. יהדות התורה בדרך

במו"מ עם הליכוד נמצא פיתרון לסוגיית השבת: נציג של הרבנות הראשית בוועדת ההיתרים יוכל להתנגד לעבודות בשבת. לפי הדיווחים ש"ס כבר סיכמה עם הליכוד את כל הנושאים, והאחות האשכנזית בדרך

קרובים לסיכום עם הליכוד: בימים האחרונים עסקו צוותי המשא ומתן של הליכוד ואנשי יהדות התורה בסוגיית חילולי השבת. החרדים חששו שכמו בקדנציה האחרונה, ייערכו עבודות  תשתית בשבת, שלהן הם מתנגדים.  אתמול, כך מסתמן, נמצא הפתרון לבעיה – נציג של הרבנות הראשית יהיה מעורב בוועדת ההיתרים של משרד העבודה. את הדברים פרסם הבוקר יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

בעיתון פורסם עוד עוד כי הנציג יוכל להתנגד לעבודות, ובעיקר להציע חלופות אפשריות לעבודות דחופות. כזכור, בקדנציה האחרונה של הממשלה גרמה סוגיית העבודות בשבת לקרעים בקואליציה, וסגן שר הבריאות ליצמן אף התפטר מהממשלה, לאחר ששר העבודה חיים כץ אישר עבודות ברכבת בשבת. הנציגים החרדים הודיעו כעת כי אינם מוכנים להגיע למצב כזה שוב, ובימים האחרונים עסקו במציאת ניסוחים ופתרון לבעיה – שככל הנראה נפתרה, כאמור, במסגרת המשא ומתן.

בעיתון צוין כי "סוגיית חילולי השבת תפסה חלק ניכר במשא ומתן בשבוע האחרון. ביום שלישי שעבר שוחחו ליצמן וגפני עם ראש הממשלה בנושא, ובימים האחרונים הוחלפו טיוטות והצעות  שונות. על פי הסיכום, נציג הרבנות הראשית יהיה גורם משמעותי  בוועדת ההיתרים. מעבר לכך, מצפים בצד החרדי כי לפני יישום פרויקטים ציבוריים גדולים כמו עבודות הרכבת, בניית הרכבת הקלה וכדומה – תתקיים התייעצות עם נציג הרבנות עוד בתחילת הדרך, כדי לתכנן את העבודות כך שלא ייעשו בשבת".

"לכולם ברור שבמדינה יהודית  לא צריך לעבוד בשבת", אמר אתמול בכיר ביהדות התורה, "אנחנו לא ממש יודעים על מה המחלוקת ולמה להתנגד לקביעה שלא יהיו חילולי שבת ציבוריים בכלל. אפשר לעשות עבודות תשתית מורכבות גם לא בשבת. את גשר המיתרים בנו  ללא צורך בעבודות בשבת".

גם בסוגיית חוק הגיוס כבר מסתמן פתרון,צוין, שבמסגרתו תבוסס תשתית החוק על חוק הגיוס שניסחה מערכת הביטחון, בשינויים קלים. הבעיה של הליכוד במקרה זה היא אביגדור ליברמן, שגם שלשום חזר על כך שיתעקש להעביר את חוק הגיוס של מערכת הביטחון כמו שהוא, ללא שום שינוי.

לקראת השיחות של ראש הממשלה עם אנשי הליכוד צפוי ראש הממשלה להביא כבר ביום ראשון הקרוב לממשלה את ההצעה לבטל את המגבלה על מספר השרים. כזכור בעבר חוקק כי ממשלה תוכל להכיל עד 19 שרים, בממשלה הקודמת החוק הוקפא – וכעת מבקשים לבטלו.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *