קרובים לרף העליון של מספר הנדבקים ביום

מעל 200 נדבקים ליום המשק יחזור אחורה

קבינט הקורונה התכנס הבוקר (שני) לדיון בנושא העלייה במספר הנדבקים בתקופה האחרונה. שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר כי בשבוע האחרון אובחנו 800 חולי קורונה, אך אמר כי בעיניו יש לפעול ב"מינימום סכנה ומקסימום הגנה", כלומר לפתוח את המשק – כולל את הרכבת – יותר, לצד עלייה במספר הבדיקות היומיות והגברת האכיפה.

"אסור להישאר אדישים למספר הזה", התייחס אדלשטיין למאובחנים החדשים. "המשטרה חייבת לחזור לאכיפה חריפה בקניונים, באוטובוסים, ברכבות, במסעדות, בגני האירועים ובכל מקום כדי להחזיר את הציבור למשמעת ולאפשר לנו להמשיך את פתיחת המשק". עוד ציין השר כי "קיימת חשיבות קריטית בתגבור של לפחות 200 עובדים במעבדות קופות החולים ובתי החולים", אמר שר הבריאות שציין כי בימים האחרונים מספר הבדיקות עלה לעד 16 אלף ביום.

אדלשטיין הציג גם סקר לפיו 80% מהציבור תומך בהגברת האכיפה על כללי הריחוק, ההיגיינה ועטיית המסכות כדי לא לחזור לימי הסגר. "הפתרון משולב", אמר אדלשטיין. "עוד פתיחה של המשק, גם של הרכבת במתווה שסיכמנו עם משרד התחבורה, אבל יחד עם כמה שיותר בדיקות, הגברה משמעותית של האכיפה ועוד הסברה", ציין השר. עם זאת, אדלשטיין לא פירט את המתווה לפתיחת הרכבת, ולא אמר אם תהיה הגבלה על מספר הנוסעים וכיצד הרכבת תפעל.

גורם בכיר במשרד הבריאות מזהיר אנחנו קרובים לרף העליון של מספר החולים פר יום. כשזה יקרה נחזור אחורה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *