קריית ספר דמעה בהלווית האברך החשוב • תיעוד

קהל מצומצם ליווה בקריית ספר את הרב יעקב קב ז״ל למנוחות, שנפטר אתמול (ג') בבית חולים שמיר – אסף הרופא לאחר מחלה קשה והוא בן 53. הצלם קובי הרשברג תיעד

קהל מצומצם ליווה בקריית ספר את הרב יעקב קב ז״ל למנוחות, שנפטר אתמול (ג') בבית חולים שמיר – אסף הרופא לאחר מחלה קשה והוא בן 53.

בהלוויה נכחו מקצת ממשפחתו ומכריו, זאת בשל הנחיות הבריאות בימי הקורונה. המשתתפים הקפידו לחבוש מסכות ונמנעו מיצירת התקהלות.

הספידוהו: הרב שלמה ווינטרוב רב קהילת בית תפילה, בנו הרב יהושע קב, ראש הכולל הרב שלמה שחטר, גיסו הרב יוסף הרמן ורבנים נוספים.

מסע ההלוויה יצא מביתו רחוב נתיבות המשפט בעיר, לבית המדרש הסמוך לביתו ״בית תפילה״, ומשם צעדו המלווים לכל אורך הרחוב.

ההלוויה המשיכה לבית ההלוויות 'סגולה' בפתח תקווה, שם הספידוהו מרורים אביו הרב נחום קב וגיסו הרב דב הרמן.

לאחר מכן נטמן המנוח למגינת בני המשפחה ומכריו המבכים מרה את לכתו.

המנוח חלה במחלה הנוראה וסבל ייסורים קשים ונוראים. בני משפחתו סבבו סביב מיטת חוליו ודאגו במשך האשפוזים הרבים לכל צרכיו.

לפני חודשיים השיא את בנו יצחק נ"י, כאשר הוא נושא אותו לחופה כשהוא מובל על גבי אלונקה תוך ייסורים קשים, אך המשיך להאיר פניו כאדם בריא.

הרב יעקב קב ז"ל נולד בכ"ד סיון תשכ"ז להוריו ר' נחום ואמו מרת שרה שתחי'. בבחרותו נכנס ללמוד בהיכלה של ישיבת סלבודקה, שם עלה ונתעלה במעלות התורה והיראה.

בהגיעו לפרק האיש מקדש נישא לרעייתו, בתו של הרב משה הלל הרמן זצ"ל מפתח תקווה שהיה מוסר שיעורים עשרות בשנים והחיה את לב שומעיו.

מכריו מעידים על אברך אציל משכמו ומעלה שלא מש מאוהלה של תורה. כל חייו היו בהצנע לכת והיה מופלג בדקדוק ההלכה ובשמירת לשונו.

המנוח המית עצמו יום וליל באוהלה של תורה, גם בשלוש השנים של המחלה הקשה. לא פסק פומיה מגירסא, ותמיד דאג שיהיו עמו ספרים בכל מצב. תמיד ישב ושקד במיטתו על התורה הקדושה.

במשך שנות המחלה עבר ייסורים קשים ונוראים מהמחלה הקשה וזיהומים שהיו בגופו.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך , את רעייתו שתחי' ו-7 יתומים, מהם שניים שטרם זכה להשיא.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *