לאחר החייאה: הרב הבר נפטר מהקורונה

לפני דקות אחדות הגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הרב אברהם ישעיהו הבר, איש החסד נפטר לאחר מאמצי החייאה ממושכים

לפני דקות אחדות הגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הרב אברהם ישעיהו הבר, איש החסד נפטר לאחר מאמצי החייאה ממושכים.

מבית החולים הדסה נמסר כי "המרכז הרפואי הדסה מודיע בצער גדול על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, יו"ר ארגון 'מתנת חיים'. הרב הבר אשר נדבק בנגיף הקורונה, אושפז בבית החולים הדסה עין כרם ב- 12/4 לאחר שחלה הדרדרות במצבו, והתקבל במצב קשה, כשהוא מתקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן.
עם התדרדרות וקושי נוסף בנשימה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי.
צוות בית החולים כולו עשה כל שניתן לאורך הטיפול ברב הבר. מומחי היחידה לטיפול נמרץ כללי ופנימי ורפואה פנימית, כמו גם מומחי נפרולוגיה אשר עקבו אחר מצבו כמושתל כליה, טיפלו בו יום וליל.

הנהלת בית החולים הייתה בקשר עם משפחתו ועדכנה אותה כל העת באשר להתקדמות המחלה. לצערנו, מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו. רופאי היחידה לטיפול נמרץ נאלצו לקבוע את מותו לאחר מאמצי החייאה ממושכים".

הרב ישעיהו הבר, יו״ר ארגון מתנת חיים ומי שהקים בעצמו את המפעל החשוב שהציל מאות אנשים, היה ידיד אמת וקרוב של הדסה לאורך השנים.
פועלו לחיבור בין חולי כליה לבין תורמים אלטרואיסטים היה מן הבולטים בעידוד תרומת איברים מן החי, ובהדסה בוצעו ניתוחים רבים שהצילו חיי אדם בזכותו. מנהלי הדסה בעבר ובהווה, צוות מרכז ההשתלות, הנפרולוגיה, חדרי הניתוח ובעצם כל יחידות בית החולים, הכירו מקרוב את האיש אשר היה בן בית אצלנו.
הוא נגע בלבבות של כולנו, בצניעות ובאישיות יוצאת דופן, בחוכמתו ובאהבת האדם שהייתה לסמל – הן של האיש הפרטי, והן של הארגון בראשו עמד.
הדסה כולה משתתפת בצערה העמוק של משפחת הבר ומחזק אותה בשעה קשה זו.

בן 55 היה בפטירתו. ייסד את עמותת מתנת חיים, שמטרתה לסייע במציאת תורמי כליה לטובת חולי כליות בישראל. הרב הבר הגיע לעיסוקו זה לאחר שנאלץ לעבור בעצמו השתלת כליה:

לפני חצי שעה חלה הידרדרות חמורה במצבו של יו"ר ארגון 'מתנת חיים' שחלה בקורונה.

מקורבו של הרב הבר ירח טוקר ביקש בטוויטר להתפלל עבורו: "הרב ישעיהו הבר נלחם בשעה זו על חייו. אנא עצרו הכל וקרעו שמים בתפילה. היהודי המלאך הזה חייב לחיות פה!".

רק בשבוע שעבר קיבל הרב הבר תרומת פלאסמה בנייסון לייצב את מצבו אך , הערב חלה הידרדרות חמורה במצבו – ובהוראת הרבנים הוסיפו לו שם רפאל אברהם ישעיהו בן הדסה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *