ראשי 'כחול לבן' בגבול: "אותנו לא ילמדו איך להגן על המדינה"

ראשי רשימת כחול לבן בגולן: " לעולם לא נוותר על רמת הגולן – ההתיישבות בגולן תוכפל"

ראשי רשימת כחול לבן בגולן: " לעולם לא נוותר על רמת הגולן – ההתיישבות בגולן תוכפל"

ראשי רשימת כחול לבן הגיעו היום (ב') לסיור בטחוני ברמת הגולן והצהירו כי לא יוותרו על הגולן.

בני גנץ אמר: " אנחנו נדרשים להתמודד עם אתגרים ביטחוניים מגוונים. גם גבי, גם אני וגם בוגי לחמנו פה. יש מולנו חזית איראנית שמתבססת פה. כמו בעזה בלבנון, ישנם איומים משמעותיים. נמצאים לפניכם 3 רמט"כלים ושר לשעבר שהיה בקבינט. 117 שנות ניסיון צבאי. אנחנו נבנה קבינט תקיף וננהל מול צה"ל והגורמים המוסמכים את התהליכים הנכונים והאחראים – לא מול התקשורת. אותנו לא ילמדו איך להגן על המדינה ואיך להילחם בטרור. אנחנו נעצור את ההתבססות האיראנית ב3 חזיתות – בסוריה, בלבנון וברצועת עזה. צה"ל וכוחות הביטחון יקבלו חופש פעולה וגיבוי מהדרג המדיני. יהיה לנו קבינט אחראי ומאוזן. נגדיל את ההתיישבות בגולן בצורה שתשדר לעולם בצורה ברורה – לעולם לא נרד מהגולן – להפך, הוא יפותח ויוכפל! יש לרתום את ארה"ב ואת הקהילה הבינלאומית לפעול למען האינטרסים הביטחוניים של ישראל בגזרה הצפונית".

יאיר לפיד אמר: "רמת הגולן היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. היא נכס אסטרטגי ויש לנו עליה זכות היסטורית. ישראל לא תחזיר לעולם את רמת הגולן. היא שלנו, והיא תשאר שלנו.
בשנתיים האחרונות אנחנו מנהלים קמפיין שיוביל להכרה אמריקאית בריבונות הישראלית על רמת הגולן. גם מול הקונגרס, גם מול הבית הלבן. בעקבות פניות של צביקה האוזר ושלי, הגישו שני סנטורים אמריקאים, טום קוטון וטד קרוז, הצעת החלטה לסנאט האמריקאי להכיר בריבונות שלנו על הרמה.
לפיד הוסיף: לפני שנה, בביקור בסנאט, הבאתי במתנה לחברי הטוב, הסנטור טום קוטון, מטבע שנמצא בחפירות הארכיאולוגיות ברמת הגולן. המטבע הוא משנת 67 לספירה, מימי המרד ברומאים. כתוב על המטבע "לגאולת ירושלים".
היסטורית הגולן הוא שלנו. אסטרטגית, הגולן הוא שלנו. ממשלה בראשותנו לעולם לא תחזיר את רמת הגולן. בצד השני של הגבול יושב רודן שרצח חצי מיליון בני אדם, מבני עמו. מי שמחזיק את המשטר שלו הם האיראנים והחיזבאללה. אנחנו קוראים גם לאיחוד האירופי ולאו"ם להכיר במציאות. להכיר במה שנכון וצודק. להכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן".

משה בוגי יעלון מסר: ״הגבול שלפנינו הוא לא רק גבול בין מדינות, הוא גם גבול בין ציוויליזציות: הירוק, המלבלב, הפורח והמשגשג שבצד שלנו מול השחור, השרוף, המדמם שבצד הסורי. זהו גבול התקווה מול הרשע.
במשך כל מלחמת האזרחים העקובה מדם שהתחוללה על אדמת סוריה, ידענו להציב קווים אדומים, להכות היכן ומתי שצריך כשניסו לפגוע בנו ובריבונותנו. ידענו למגר כל ניסיון איראני ישיר או באמצעות שליחים לפתוח חזית מולנו כאן. גבינו מחירים כבדים מהאוייב, שמרנו על העיקרון של – לבצע ולשתוק, וכח ההרתעה שלנו הוכיח את עצמו.
המדיניות הזו, אותה קבעתי כשר הביטחון ולפיה פעל צה״ל , הוכיחה את עצמה ואני שמח שהיא נמשכת ומקוימת. צריך גם לחזור לעיקרון של לבצע ולשתוק.
אנחנו יחד, עם כמעט 120 שנות ניסיון ביטחוני מצטבר, שנים שגם האוייב למד להכירנו ואת נחת זרוענו לא רע, נדאג שהאינטרסים הביטחוניים הלאומיים של ישראל יישמרו בעוצמה ובאחריות. לא נאפשר, לא לאיראן ולא לחיזבאללה להתבסס ולהתעצם בסוריה ובלבנון ונמנע כל ניסיון לפגוע בנו ולאיים עליינו בכח ובנחישות.
רמת הגולן היא נכס אסטרטגי ראשון במעלה ונפעל כדי לחזק אותה ולהכיל עליה בהקדם האפשרי ריבונות ישראלית מלאה.
הוכחנו כי אנו נאמנים לערכים אנושיים במבצע החשוב שהתנהל כאן תוך כדי הלחימה – מבצע ״שכנות טובה״ שהייתה לי הזכות להיות מאחוריו, הוכחנו שאנו יודעים להילחם ולהישאר בני אדם.
אל יטעו אויבינו – אנחנו נכונים וערוכים להגן על מדינת ישראל בנחישות ובמסירות כפי שעשינו כל חיינו".

גבי אשכנזי מסר: "אני רוצה לומר דבר אחד לכל אויבנו בסוריה ובמרחב כולו. מול כל איום קיומי על מדינת ישראל- אנחנו נפעל ולא נכיל. פעולה- לא הכלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *