ראש הממשלה בטקס השבעת הממשלה: בחירות היו עולות הרבה יותר מהממשלה המוקמת

מ"מ ראש הממשלה גנץ: "הגיע הזמן לסיים את עידן השיסוי והפילוג"

בטקס השבעת הממשלה הסביר ראש הממשלה מדוע נאלצו להקים ממשלה כה גדולה בעלויות כה גבוהות:

"מתוך אחריות כבדה בחרנו לפעול להקמת ממשלת חירום ואחדות לאומית ולמנוע בחירות נוספות. בתוך שנה אחת מדינת ישראל עברה שלוש מערכות בחירות הן העמיקו את הקיטוב בעם גבו מחיר כבד מקופת המדינה. בחירות רביעיות העלות הייתה שני מיליארד שקלים נוספים. שלא נדבר על הנזק העצום ליציבות המשק ולאמון הבינלאומי בכלכלה".

ראש הממשלה גם התייחס לחשיבות הקמת ממשלת האחדות דווקא בעת הזו:

"השעה דוחקת משבר הקורונה מטלטל יבשות מדינות גבה חיים של מאות אלפי אנשים ברחבי העולם ראינו את המגפה, את הסכנה ולכן החלטנו יחד להסית הצידה את המחלוקות ולהתייצב כתף אל כתב מול אתגרי הקורונה בבריאות בכלכלה".

בהמשך עלה לדבר ראש הממשלה החלופי, חה"כ בני גנץ שאף הוא התייחס לחשיבות האחדות:

"הגיע הזמן לסיים את עידן השיסוי והפילוג ולהתחיל באחדות ופיוס. שלוש מערכות בחירות בשנה וחצי. העם אמר את דברו הותיר לנו המנהיגים משני צידי הבית שתי אפשרויות – אחדות או מלחמת אחים סוגל של .העם אמר תפסיקו לריב תתחילו לעבוד בשבילם".

גנץ התייחס גם לשותפיו אך לא מזמן:

"אני מבקש לפנות הערב לא רק לשותפיי העתידיים אלא גם למי שאני רואה עדיין, למרות הכל, כשותפיי לתפיסת העולם הממלכתית והמרכזית, מי שצעדו עמי את צעדיי הראשונים בפוליטיקה – יאיר, בוגי והחברים הנוספים הנמצאים כאן באולם.

אתם יודעים היטב שרציתי שתהיו חלק מהמסע הזה לאחדות פוליטית וישראלית. שיחד אתכם יכולנו להיות חזקים יותר ולהביא את הכוח הפוליטי שלנו לממשלה בצורה משותפת", המשיך גנץ והוסיף, "אתם גם יודעים ששום תרגילים פוליטיים ופרלמנטרים לא היו משנים את המציאות שבתוכה החברה בישראל חיה, ובמציאות הקורונה.

אחרי שלוש מערכות בחירות זה היה המצב שוחחנו על כך שעות ארוכות. אני שומע את המתקפות שלכם, אך עדיין מכבד אתכם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *