ראש הממשלה מזהיר: "כחול לבן מובילים עלינו בסקרים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק עם צאת השבת ריאיון לרינה מצליח והזהיר מפני נפילת שלטון הימין. "אם לגנץ יהיה פער של 5 מנדטים ברור שהנשיא ימליץ עליהם".

שלושה ימים לפני הבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק עם צאת השבת ריאיון לרינה מצליח והזהיר מפני נפילת שלטון הימין. "אם לגנץ יהיה פער של 5 מנדטים ברור שהנשיא ימליץ עליהם".

בראיון בחדשות סוף השבוע ממעונו הרשמי בירושלים אמר נתניהו כי הדרך היחידה להבטיח את המשך שלטון הימין היא להצביע לליכוד."מה שאנחנו רואים זה דבר כזה ונשיא המדינה הגדיר את זה היטב: הוא אמר שאם לאחד המועמדים אין רוב של 61 ממליצים אז מה שאולי יקבע זה המפלגה הגדולה. לנו יש 61 ממליצים, משום שכמה ממפלגות הימין מסרבות להגיד בצורה ברורה שהם ימליצו עליי. במצב כזה מסתכלים על המפלגה הגדולה".

נתניהו הדגיש כי על פי הסקרים כחול לבן מובילה עליו: "בסקרים האחרונים יש לצערי 4 מנדטים בין כחול לבן וליכוד והסיבה היא שמצביעים הליכוד הם שאננים אבל יאיר לפיד בעצמו אומר דבר אמיתי – אם יהיה פער של 4 מנדטים בין הליכוד למפלגה שלהם והם יובילו, אין כוח בעולם שיעצור אותם מלהרכיב ממשלה ולכן כיוון שיש פער כזה צריך להבין מה יקרה כי זה לא פיקטיבי, הדרך היחידה להבטיח את שלטון הימין זה להצביע ליכוד".

לשאלתה של רינה מצליח – מדוע הוא לא סיפח את גוש עציון, השיב נתניהו, "אנו דנים גם על החלת ריבונות ישראלית על מעלה אדומים וגם בדברים אחרים. כל אחד מבין שהקדנציה הבאה תהיה גורלית לשני כיוונים, אחד האם נוכל להבטיח את הביטחון שלנו ועל השטח החיוני של יו"ש – שהוא פי 20 מעזה. נקבל עזה ביהודה ושומרון. זה מה שעומד על הפרק".

"הבעיה הראשונה מה לא לעשות, גנץ ולפיד אמרו שהם יעקרו 80-90 אלף יהודים ויעשו את היהודה ושומרון לעזה", אמר. "אני לא אחלק את ירושלים ולא אעקור אף יישוב ואדאג שאנחנו נשלוט בשטח ממערב לירדן. האם נעבור לשלב הבא? התשובה היא כן. אני הולך להחיל ריבונות – אבל אני לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות היישוב הבודדות. כל נקודת יישוב כזאת היא ישראלית ויש לנו אחריות כממשלת ישראל. אני דואג לכולם, אבל אני גם דואג לביטחון ישראל. אני לא הולך למסור את ליבה של מדינת ישראל".

על מחאת תושבי עוטף עזה, אמר נתניהו: "תושבי הדרום יקרים לי בצורה בלתי רגילה ואני רוצה להגיד לך מה קרה מאז צוק איתן, הייתה התרחבות אדירה ביישובי עוטף עזה, צמיחה אדירה, יש עדיין בעיות וזה לא נגמר – לשמחתי אף אזרח ישראלי לא נהרג מאז צוק איתן ולא לשמחתי אלא בזכות המדיניות שלנו. קרוב ל-300 מחבלים פלסטינים נהרגו כשניסו להתקרב לגדר. אני מקווה, לא יכול, להבטיח רגיעה מסוימת, אנחנו עם היד על הדופק".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חקירה פלילית נגד גפני לחץ שלא לחקור רב ידוע מאנשי דגל התורה החשוד בפלילים...

    חקירה פלילית נגד גפני לחץ שלא לחקור רב ידוע מאנשי דגל התורה החשוד בפלילים…

    מבקר המדינה המליץ בפני היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ משה גפני – כך נחשף בחדשות כאן 11.

    על פי הדיווח של מוטי גילת, הייתה חקירה או בדיקה במשרד הרווחה של אנשי המבקר, שהגיעו בשלב מסוים אל יחידת האכיפה, שם התברר להם כי במהלך חקירה פלילית של אנשי היחידה, להם יש סמכויות כמו למשטרה, הגיעו לרב ידוע שמקורב לדגל התורה, שנגוע בחשדות למעשים פליליים.

    הרב הוזמן לחקירה – ולא הופיע. הוזמן לחקירה פעם שנייה, ושוב לא הופיע. אנשי מבקר המדינה התחילו לבדוק מה קרה, ומה פשר הביטחון העצמי הזה, שהוא מרשה לעצמו לצפצף על אנשי מערכת האכיפה.

    מדווח גילת, כי התברר שח"כ משה גפני, כך על פי החשד, הפעיל את קשריו במשרד הרווחה, פנה לבכיר מאוד במשרד וביקש ממנו לחלץ את אותו רב. יצוין כי על פי הדיווח הערב, נגד מעורבים אחרים באותו פרשה, הוגש כתב אישום בסיום החקירה, ממנה כאמור חמק אותו רב, על פי החשד בסיועו של גפני.

    בעקבות חשיפת החשדות, אותם הפנו אנשי משרד מבקר המדינה אל המבקר, הגיש יוסף שפירא את המלצתו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה נגד גפני שר"י.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב