ראש-השנה היסטורי בתל-אביב 52,000 איש שמעו קול שופר

אלפי משפחות, רובן כאלו שאינן מגדירות עצמן כ'דתיות', עמדו והמתינו בהמוניהן בסביבות המוקדים עוד לפני השעה היעודה

מאז צאת החג של ראש השנה שנת תשפ"א הדיווחים אינם מפסיקים לזרום אל מרכז חב"ד תל-אביב, כמו גם התגובות הנלהבות ומכתבי התודה המגיעים ללא הרף אל 70 שלוחי חב"ד בעיר. ניסיון ראשוני לסכם את המספרים והכמויות איננו מותיר מקום לספק: שנת תשפ"א כבר עשתה היסטוריה בתל-אביב.

"האמת, שלא חשבנו שנגיע לשיאים שכאלו", מודה שליח הרבי לתל אביב-יפו, הרב יוסף גרליצקי, "לקראת ראש-השנה והגבלות ה'קורונה' הצפויות, היה ברור לנו שתושבים רבים בתל-אביב לא יוכלו לבוא לבתי-הכנסת לשמוע את תקיעת השופר, ויזמנו רעיון שנועד להנגיש אליהם את תקיעת השופר – פרסום רחב-היקף של כל המוקדים והשעות שבהם שלוחי חב"ד בעיר יערכו תקיעות שופר במרחב הציבורי".

אנשי מרכז חב"ד הדפיסו את מפת העיר כשעליה מצוינים מיקומים של למעלה ממאה מוקדי תקיעה בשופר. המפה והמידע התפרסמו בעיתונות ובפייסבוק למאות אלפי תושבי העיר, וגם עיריית תל-אביב התנדבה לסייע בפרסום באתר העירייה ובמידע לתושבים. התוצאה הדהימה את כולם:

אלפי משפחות, רובן כאלו שאינן מגדירות עצמן כ'דתיות', עמדו והמתינו בהמוניהן בסביבות המוקדים עוד לפני השעה היעודה, הכל כמובן תוך שמירה על הנחיות הריחוק החברתי. מלבד מאות הנאספים ניתן היה להבחין ברבים-רבים שהקשיבו מחלונות הבניינים שנפתחו לרווחה, כשהם משתתפים גם באמירת הפסוקים כנהוג בקול רם.

"את 'מבצע שופר' שיזם הרבי מליובאוויטש, אנחנו מקיימים כבר עשרות שנים", מספר הרב יצחק ביר, ממרכז חב"ד בתל-אביב, "אך מעולם לא היו מספרים שקרובים לשיאים שנשברו השנה. שלוחי חב"ד בכל שכונה בעיר מספרים על גידול של פי עשרה ויותר במספר האנשים שהקשיבו לתקיעת השופר. אספנו את כל המספרים שדיווחו לנו השלוחים עד כה, והגענו ל-52,000 אנשים נשים וילדים, שהתאספו לשמוע קול שופר במוקדים שפרסמנו, ובאירועי תקיעת שופר נוספים, שאורגנו על המקום עקב הביקוש הרב. והמניין הוא עדיין לא סופי…"

"לב ישראל ער הוא", מסכם הרב יוסף גרליצקי, "ברור שעם ישראל כולו רוצה להתחבר למורשת אבותיו ולאביו שבשמים. רק צריך להקל על כולם את הדרך, ולעשות זאת בדרכי נועם כפי שהרבי ביקש. בעזרת ה' נשחזר ונכפיל את ההצלחה הגדולה גם בחגים הנוספים הבאים עלינו לטובה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. וואו, הרב גרליצקי עמוד האש ההולך לפני המחנה!

    הלוואי שכל הרבנים ילמדו ממנו!

    תל אביבי |
    הגב