רבה של ברלין: אמשיך ללכת עם כיפה בגאווה

רבה של ברלין מגיב להמלצה של נציג הממשל הגרמני למאבק באנטישמיות שקרא ליהודים ללכת בלי כיפה בגרמניה.

רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, מגיב היום (א') להמלצה של נציג הממשל הגרמני למאבק באנטישמיות שקרא ליהודים ללכת בלי כיפה בגרמניה.

"המאבק באנטישמיות הוא בראש סדר העדיפויות ולכן אנחנו מעריכים כי הממשלה נותנת לזה את תשומת הלב מטעם נציגה בעניין זה. עם זאת אסור להתבלבל: הכיפה היא סמל מובהק לזהות יהודית ולכן נמשיך ללכת איתו בגאווה וכך נמליץ לכל יהודי", הצהיר הרב.

לדבריו, "הסתרת הזהות היהודית מעולם לא הייתה הפתרון. אנחנו תמיד צריכים להיות מודעים לזהות שלנו. בלי עבר איו עתיד. עם ישראל חי".

מוקדם יותר אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין כי "דבריו של הממונה על המאבק באנטישמיות בגרמניה המתארים מציאות לפיה עדיף שיהודים לא יחבשו כיפה ברחבי המדינה, מחשש לבטחונם, הותירו בי זעזוע עמוק".

"האחריות לשלומם, חירותם וחופש אמונתם של בני הקהילה היהודית בגרמניה מונחת על כתפי רשויות האכיפה והממשלה בגרמניה. אנו מוקירים ומעריכים את עמדתה המוסרית של ממשלת גרמניה ומחויבותה לקהילה היהודית החיה במדינה, אך החשש לבטחונם של יהודי גרמניה מהווה כניעה לאנטישמיות. כניעה שכזו כמוה כהודאה בכך שיהודים אינם בטוחים, שוב, על אדמת גרמניה. לעולם לא ניכנע, לא נשפיל מבט ולא נגיב בתבוסתנות אל מול האנטישמיות ואנו מצפים ודורשים מבנות בריתנו לנהוג באותו האופן", דברי ריבלין.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *