ריבלין לפוליטיקאים: שימרו על נקיות הויכוח

נשיא המדינה קרא בנאום שנשא לשינוי השיח הפוליטי בישראל ולהנמכת רף הביקורת הבין מפלגתית

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קורא לראשי המערכת הפוליטית לייצר שיח שונה במערכת הבחירות המרכזית.

"ארץ ישראל שלנו משגשגת. נולדתי לפני עשרות שנים ואם היו אומרים לי בחלום הכי דמיוני שכך יהיה לא הייתי מאמין כאשר שאלו אותי בגיל עשר כאשר הכנסת הגיעה לירושלים מה החלום שלי, אמרתי לפוליטיקאים שהגיעו כבר אז, לרכוש את לבם של ילדים בני עשר, שהחלום שלי הוא שבשנת אלפיים יהיו בארץ ישראל שני מיליון יהודים… המורים שלי ביקשו שאבדק אצל פסיכולוג… בשנת אלפיים היו כאן בארץ ישראל שישה מיליון יהודים… מי היה חולם?", פתח הנשיא את נאומו בכנס בשבע ירושלים ה-16.

ריבלין הוסיף, "אבל כל זה חייב שמירה. אין לכל איש לפגוע באף אחת מרשויות השלטון. לא ברשות המחוקקת, לא ברשות המבצעת ולא ברשות השופטת. אפשר להתווכח אבל אסור להרוס את הבית שלנו. יש לנו רק מדינה אחת רק ארץ אחת לה ייחלנו אלפי שנים ויש לשמור עליה כבבת עינינו".

"אנחנו בתקופה של בחירות והימים מטבע הדברים מתוחים. אני רוצה לבקש מהפוליטיקאים שעוד יבואו כאן, להתארח בכנס הזה, אל תבקרו את האחרים, אלא הציגו את העמדה שלכם. זכרו שאחרי הבחירות תצטרכו לשבת ביחד ולפעול ביחד לטובת המדינה שהיא בבת עינינו".

"בפרשת תצווה מופיע החושן בו מופיעים שמותיהם של השבטים. על לוח לבו של הכהם הגדול שמותיהם של כל השבטים. עלינו לנהל בחכמה את השיח ולהיזהר מלחדד עוד ועוד את הקצוות ולעמעם את המשותף", סיכם הנשיא את דבריו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *