רשות ניירות ערך הישראלית ורשות ניירות ערך הצרפתית חתמו על הסכם שיתוף פעולה

יו"ר רשות ניירות ערך הישראלית (ISA), ענת גואטה ויו"ר רשות ניירות ערך הצרפתית (AMF), רוברט אופל, חתמו היום (14.5.2019) על הסכם שיתוף פעולה לעידוד חדשנות פיננסית.
ההסכם נחתם במסגרת הכינוס השנתי של הארגון הבינלאומי לרשויות ניירות ערך בעולם, IOSCO, אשר מתקיים בימים אלה בסידני, אוסטרליה.
ההסכם נועד לחזק את תחום החדשנות, לשמור על עניינם של ציבור המשקיעים ולהגביר את התחרותיות בשווקי ההון של המדינות, בהתאמה.
על פי ההסכם, שתי הרשויות יחליפו מידע בתחום החדשנות והמגמות בתחום הפינטק.
בנוסף, שתי הרשויות ידונו יחד על סוגיות רגולטוריות הקשורות בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, נכסי קריפטו, בינה מלאכותית, ניתוח ושימוש בנתונים ומידע ובהתפתחות של שירות ייעוץ השקעות אוטומטי.
במסגרת ההסכם, שתי הרשויות הצהירו על כוונתן לתמוך בחברות חדשניות להן עניין בצמיחה והרחבת פעילותן ברמה הבינלאומית.
הרשויות יעניקו ליווי וייעוץ להעמקת ההבנה של היבטי הרגולציה בכל אחת מהמדינות. תמיכה זו תינתן לחברות אשר הרגולציה עבורן חיונית לצורך מימוש פעילותן העסקית.
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, אמרה היום במעמד החתימה על ההסכם כי "ישראל היא אומת הסטארט-אפ ולכן טבעי שנשאף לאפשר לחברות שצומחות כאן את התשתית הרגולטורית והסביבה התומכת לפיתוח חדשנות טכנולוגית בתחום הפיננסים. הצבנו את נושא החדשנות כיעד אסטרטגי, הקמנו מרכז חדשנות ואנו מלווים כבר מספר סטארט-אפים, חתמנו על שיתוף פעולה עם ה – GFIN, הפורום הבינלאומי לקידום חדשנות טכנולוגית בתחום הפיננסים ואנו שותפים לצוות הסאנדבוקס הממשלתי. ההסכם עם צרפת, שמקדמת גישה חדשנית גם ברגולציה עצמה, הוא צעד נוסף לפיתוח התחום שיעניק לרשות ולחברות הישראליות הסתכלות בינלאומית רחבה על המגמות העדכניות ביותר ועל ההזדמנויות ויתמוך בצמיחת הפינטק בארץ ובעולם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *