"רשימת העדים המנופחת נראית כמו מחווה ל'דפי זהב'"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לרשימת העדים  המרובה בתיקי החקירה שלו וליגלג. "כשיש טענה אמיתית לא צריך 333 עדים, וכשאין טענה אמיתית גם 333 עדים לא יועילו. רשימת העדים המנופחת נראית כמו מחווה נוסטלגית ל'דפי זהב'

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לרשימת העדים  המרובה בתיקי החקירה שלו וליגלג. "כשיש טענה אמיתית לא צריך 333 עדים, וכשאין טענה אמיתית גם 333 עדים לא יועילו. רשימת העדים המנופחת נראית כמו מחווה נוסטלגית ל'דפי זהב'", עקץ נתניהו.

 

נתניהו כתב עוד: "תשפטו בעצמכם. אם רק היום הגישה התביעה כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו הכולל את רשימת העדים, מה אצה לה הדרך להציג ליו״ר הכנסת מסמך חסר ולקוי בלי רשימת עדים לפני שבועיים, בדיוק ביממה שבה בני גנץ החזיר לנשיא את המנדט להרכיב ממשלה? נראה שהאופן החפוז והלקוי שבו הוגש המסמך ליו"ר הכנסת, כשכתב האישום עדיין לא היה מוכן, מעיד על לוח זמנים משפטי שמושפע מלוח זמנים פוליטי. הצורך להידרש למאות עדים מעיד על הקושי לשכנע בנכונות הטענות המופרכות נגד ראש הממשלה".

נתניהו עוד אמר: "הוציאו רבע מיליארד שקלים בחקירות ברחבי העולם על סיגרים וכמה כתבות רכילות בוואלה. לא ייאמן!".

מוקדם יותר, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מסר היום ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, כתב אישום נגד ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, הכולל את מקום מושבו של בית המשפט אליו יוגש כתב האישום, ככל שלא תוענק לראש הממשלה חסינות, ואשר שובצה בו רשימת שמות עדי התביעה.

מנדלבליט חשף כי החל מהיום, יש לנתניהו 30 יום על מנת לבקש חסינות מהכנסת. מנדלבליט פרסם את רשימת 333 עדי התביעה – בהם יאיר לפיד, מס' 2 בכחול לבן, והשרה לשעבר ציפי לבני – כמו גם בן דודו של נתניהו, נתן מיליקובסקי.

רשימת העדים כוללת 333 שמות, וביניהם השרים גלעד ארדן, יריב לוין, זאב אלקין וצחי הנגבי. שמות נוספים שנכללים ברשימת העדים: אבי ליכט, אור אלוביץ', דוד שרן, גיל שפר, הראל לוקר, ינון מגל, סטלה הנדלר, רן ברץ, רון לאודר, יהודה וינשטיין, ארנון מילצ'ן, ג'יימס פאקר, לן בלווטניק, יאיר לפיד, תמיר פרדו, יובל דיסקין, איתן כבל, רון ירון, בני הזוג אדלסון וציפי לבני,

במכתבו ליו"ר הכנסת כותב היועץ המשפטי לממשלה, כי הוא סבור שכתב האישום המקורי שהניח בפניו מקיים את הוראות חוק חסינות חברי הכנסת ושבוודאי מקיים את תכלית החוק, על אף שלא כלל את רשימת עדי התביעה ואת בית המשפט המחוזי אליו בכוונתו להגיש את כתב האישום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *