שאשא ביטון ציפצפה על נתניהו – הבריכות וחדרי הכושר ייפתחו

נתניהו ביקש שחדרי הכושר יישארו סגורים ויפוצו כלכלית בהתאם, אך ראש הוועדה יפעת שאשא ביטון החליטה יחד עם חברי הועדה לפתוח את חדרי הכושר. בליכוד החליטו להדיח את ראש הועדה

בניגוד לעמדת ראש המשלה  ועדת הקורונה אישרה את פתיחת הבריכות וחדרי הכושר. ראש הממשלה ושר הבריאות החליטו היום (שני) לצמצם ההתקהלויות סביב הבריכות ובכך לפתוח את בריכות השחייה הלא מקורות תוך תגבור האכיפה במקומות אלה. נתניהו ביקש שחדרי הכושר יישארו סגורים ויפוצו כלכלית בהתאם, אך ראש הוועדה יפעת שאשא ביטון החליטה יחד עם חברי הועדה לפתוח את חדרי הכושר. בעקבות כך,  בליכוד מבקשים להחליף את שאשא ביטון.

נתניהו התייחס במהלך הדיון להכנות לקראת שנת הלימודים הקרובה. "יש לקיים דיון נפרד בהקדם על מערכת החינוך", אמר. "מסתמן שנצטרך לפתוח את שנת הלימודים במתכונת של קפסולות". שאשא ביטון, החליטה לפתוח בכל זאת את חדרי הכושר וזאת בשל הנתונים שהתקבלו המעידים על שיעורי הדבקה זעומים במקומות הללו.

 

מכתב ההדחה של ביטון

גורם בכיר בליכוד איים להדיח את יושבת ראש ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון "אם לא תיישר קו". אותו גורם אמר כי אם יושבת ראש הוועדה לא "תיישר קו עם החלטות הממשלה – ניאלץ להחליף אותה".

גורמים  בליכוד טוענים כי "בשבוע האחרון היא מערימה קשיים, למרות שברור שהתנאים האובייקטיביים בחדרי הכושר לא מאפשרים את פתיחתם".

ח"כ שאשא-ביטון כבר הבהירה בריאיון לתוכנית "סדר יום" עם ליאת רגב בכאן רשת ב': "אני מוכנה לשלם את המחיר כדי לעשות את הדברים הנכונים".

על פי הנתונים, במהלך החודש האחרון אותרו 170 מקרי הדבקה שמקורן בחתונות, לעומת 35 מקרי הדבקה בלבד שמקורם בחדרי כושר, 21 מקרים שמקורן ממסעדה ו-6 מקרים שמקורן בבר. לא הוצגו נתונים לגבי מספר מקרי ההדבקה בבריכות השחייה.

במקביל, משרד הבריאות לא מפרסם את נתוני הקורונה העדכניים בישראל מאז אתמול בשעה 19:00. עם כניסתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין לתפקיד, הושק אתר חדש והובטח כי נתוני המגפה יעודכנו בו 3 פעמים ביום (ב-11:00, 19:30 ו-23:00) אבל למרות זאת הנתונים ביממה האחרונה לא פורסמו לציבור

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *