שבוע בלוס אנג'לס: יהודה וייס מסכם טיול

'אקטואליק' ממשיך עם יומני המסע החרדיים בחופשת הקיץ ובין הזמנים. והפעם: יהודה וייס מסכם שבוע של טיול בלוס אנג'לס

בשורות הבאות אנסה לתאר היכן היינו בלוס אנג'לס, לפי ימים, והמלצות לפי מה שאנחנו חווינו. לנו יש משפחה בלוס אנג'לס, כך שהסעיף של מלון והוצאותיו נחסכו מאיתנו, אבל אפשר להשיג בעיר גם מלונות זולים יחסית, דרך אתר "בוקינג".

יום ראשון

אחרי טיסת אל על במוצ"ש, שיוצאת ישירות ללוס אנג'לס בשעה 1 בלילה, ומגיעה לאחר 15 שעות בלתי נגמרות, הגענו, ונסענו היישר לתפילת שחרית בבית הכנסת "בית יהודה", בשכונת "הנקוק פארק" המלאה בדתיים וחרדים ובתי כנסת. משם, להמלצת מארחנו, נסענו לקניה בסופר הכשר הגדול "גלאט מארט" שבשכונת "פיקו" היהודית גם היא והמלאה במסעדות כשרות, שם הצטיידנו בקצת דברי מזון ושתיה. ארוחת צהרים, בשעת צהרים מוקדמת: המבורגרים ושניצלים במזללת "ג'ף" ברחוב פיקו.
היעד הראשון – המצפה שב"פארק גריפית'", מצפה מפורסם הצופה מלמעלה על כל העיר. ממצפה גריפית', צפינו אל שלט ה"הוליווד" המפורסם. משם הרכב לקח אותנו לשכונת היוקרה "לוס פליז" שבהוליווד, שם רואים בתים מדהימים וחווילות שקשה להאמין שקיימות בכלל. מאוחר יותר נסענו לביקור ב"שדרת הכוכבים" המפורסמת בהוליווד וטיילנו לכל אורכה. משם יצאנו לטייל מעט בשכונת היוקרה "בוורלי הילס".
את הערב המשכנו בטיול בשדרת הקניות היוקרתית והמהממת רחוב "רודיאו דרייב" המפורסם הכולל חנויות מעצבים ומחירים גבוהים. לראותם בלבד. את היום הגדוש חתמנו בביקור בחוף היפה והתוסס, גם בלילה, של "סנטה מוניקה", הכולל חנויות, להטוטנים ולונה פארק. לאחר תפילת מעריב ב"כולל לוס אנג'לס", שוב בהנקוק פארק הדתית ברובה, חזרנו למארחינו.

ביהכנ"ס בית יהודה
מוצרים ב'גלאט מארט'
השכונה החרדית בלוס אנג'לס, הנקוק פארק

שני

את יום שני הקדשנו ללאס וגאס, הרחוקה מלוס אנג'לס כארבע שעות. התחלנו את היום בתפילה ב"יאנג יזרעאל" ב-6:30 בבוקר, ולאחר מכן בקניה והצטיידות בסופר הכשר קטן "אריאל" ב"הנקוק פארק", סמוך לבית מארחינו וכן בחנות "ראלף'ס" המחזיקה אזור כשר. משם נסענו היישר ללאס וגאס, נסיעה ישירה של כ-4 שעות.
לפני שהגענו ללאס וגאס, עצרנו לביקור בעיירה המדהימה "הנדרסון" ובתחילתה מפלים מדהימים, ובהמשך מלון "הילטון" המדהים שלשפת "אגם לאס וגאס", כולל השטחים הבלתי נתפסים. משם נסענו לסכר "הובר" המדהים, סכר עצום, בין הגבוהים בעולם, ומשם המשכנו ללאס וגאס עצמה. עצרנו בראש ובראשונה בבית חב"ד הגדול בעיר (כמדומה שיש כמה בתי חב"ד בלאס וגאס. יש גם קהילה חרדית ואפילו כולל), שם התפללנו מנחה-מעריב, ועל פי המלצתם נסענו למסעדת "אניס" הבשרית, אחת מתוך עשר כשרות, בערך, בלאס וגאס. שם נהנינו מ…שניצל עם פירה וטבעות בצל, המבורגר ומנת קבב. משם נסענו להתמקם במלון שהזמנו ב"בוקינג", מלון "סירקוס סירקוס", שעלה לנו …30 דולר לחדר, כולל הכל (לקחנו שני חדרים). אחרי התמקמות קלה נסענו ל"סטריפ" המפורסם של לאס וגאס, רחוב המלונות הסוער, וראשית צפינו במופע המזרקות המרהיב שבמלון "בלאג'יו", הלכנו לבדוק אם יש את מופע רעידת האדמה במלון "מיראז'" (הפסדנו אותו לצערנו), וסיימנו את היום המעייף עם טיול במדרחוב רחוב "פרימונט" התוסס, בו אנשים עפו מעל לראשינו, מעל גבי כבלים מיוחדים.

מתפללים ב'יאנג יזראעל' בלוס אנג'לס
לאס וגאס
המנה ב'אניס'

שלישי

גם את יום זה הקדשנו ללאס וגאס. פתחנו את היום עם תפילה ב-7 בבוקר בבית חב"ד, ולאחר מכן הצטיידות באזור הכשר והענק שבסופר "סמית'", שהחזיק אפילו כבד קצוץ וקוגל תפוחי אדמה כשרים למהדרין.
את חוויות הבוקר פתחנו בקפיצת הבנג'י הגדולה בעולם ממלון "סטרטוספיר". לא לבעלי לב חלש. משם קפצנו למלון sls הצמוד, ומשם נסענו ל"סטריפ" ועברנו כמעט מלון מלון, ביניהם: מלון ונישיאן (ונציה) עם התעלה והגונדולות, הטיילת היפה שבתוך הסטריפ, מלון "פריז" ומגדל אייפל, מלון "פלאנט הוליווד", מלון אם.ג'י.אם הענק שמציע סרטים בלובי, חנות מוצרי קוקה קולה, שם ישבנו לשתות קוקה קולה בבר שמגיש קולה בלבד, מלון "ניו יורק ניו יורק", ולסיום מלון "מנדליי ביי" בו אירע הפיגוע הרצחני השנה.
בהמשך הלכנו להצטלם גם ליד מלון "לוקסור", המלון בצורת הפירמידה, שמדמה את מצרים. יודגש שאת כל ההליכות וכו' – עשינו ברגל. בסוף היום, כשאנחנו כבר גמורים, לקחנו מונית עד החניה של מלון "ונישיאן" (ונציה) המפורסם, שם המתין לנו רכבנו. משם נסענו לאכול פיצה מדהימה ב"סיימון את ג'ו", ומשם נסיעה ארוכה חזרה ללוס אנג'לס.

ממרומי מגדל אייפל בלאס וגאס
מלון ונישיאן, ונציה
הבנג'י הגבוה בעולם במלון סטטוספר
הבר של קוקה קולה
שיעור בבית חב"ד בלאס וגאס

רביעי

בחזרה ללוס אנג'לס – יום "יוניברסל סטודיו", פארק החוויות המדהים והבלתי נשכח.
את היום פתחנו בארוחת בוקר במסעדת היוקרה הצרפתית "דליס". ובהמשך, היינו יום שלם במקום המדהים "יוניברסל סטודיו", מין פארק שעשועים עצום מימדים שבנוי לפי אולפן הסרטים של יוניברסל, ובין השאר חווינו חוויות מטלטלות גוף בביתנים של הארי פוטר, משפחת סימפסון, ביתן שדימה טיסה לחלל, וכן נסענו בסירה שירדה ירידה מסירת פעימות לב.
עלינו – פעמיים – לרכבת ההרים, נכנסנו למנהרת האימה המפחידה (באמת), ובסיום צפינו במחזה המדהים על האגם, שבו נפל פתאום אפילו מטוס במפתיע. וכמובן נסענו גם ברכבת שלקחה אותנו בין אתרי הצילום, שפכה עלינו מים בביתן שדימה תחנת "סאבווי" בניו יורק, והיה מדהים. את היום סיימנו במרק עוף צח וטעים, במסעדת "גוט כושר" בשכונת "פיקו", החרדית גם היא.
יוניברסל סטודיו הוא מקום לבילוי לפחות של יום שלם, והמהדרין ירכשו כרטיס מוזל לביקור בן יומיים במקום. אגב, עוד כעשרה פארקים מהסוג הזה נמצאים בלוס אנג'לס, ואותם השארנו לביקורים הבאים.

יוניברסל סטודיו, הכניסה
שכונה שלמה ביוניברסל. פייק ניוז. רק לצרכי סרטים
מסעדה חלבית צרפתית. דליס

חמישי

את הבוקר פתחנו, לאחר תפילת שחרית מוקדמת בבית הכנסת יאנג יזרעאל, בארוחת בוקר במסעדה פשוטה בשם "קפה עלית". קיבלנו ארוחת בוקר, ב-10 דולר בלבד.
משם נסענו ל"מוזיאון גטי" המפורסם, אליו הגענו ברכבת. לאחר מכן, ממול, ביקרנו בשכונת היוקרה "בל אייר", שם ראינו בתים שלא ראינו מעולם כל חיינו. פאר לא נורמלי. אגב, ספרנו שם הרבה יותר מ-3 מזוזות, אם כי חלקם – התברר – שייכים לרפורמים…
משם נסענו ל"דאון טאון" של לוס אנג'לס, שנראה ממש כמו מנהטן, הצטלמנו ליד בניין עיריית לוס אנג'לס המפורסם, ולא עלינו על המטוס לניו יורק לפני ארוחת ליל שישי, על טשולנט וקוגל במסעדת האוכל היהודי "לידר". בתחילה ניסינו את מזלנו בסניף החדש של "לידר" שנפתח בשכונת הנקוק פארק באותו יום, אך בבואנו למקום המוכר כבר סגר את הסניף, ובהמשך הגענו למסעדת לידר בשכונת פיקו.
טיול מהנה ביותר, את שאר הכתובות והשמות המדויקים באנגלית של המקומות שהזכרנו, ניתן למצוא בחיפוש פשוט בגוגל.