שביתת המעבדות: "ראש הממשלה, ושריו, מנותקים מהעם"

"בתי החולים יאלצו להסגר"

עובדי המעבדות הציבוריות יפגינו אחה"צ (17:00) מול בית ראש הממשלה בירושלים, בדרישה להתערבותו המיידית והבהולה בפתרון המשבר.

בשעות האחרונות מתעצמת הדרמה בבתי החולים, עקב השביתה והפגיעה הקשה בפעילות השוטפת הרפואית.

*"אני מתנצלת בפני הציבור הרחב על השביתה הקשה והנוראה הזו ובפני עמיתיי במערכת הבריאות.
לצערי. אין לנו ברירה. אין לי כבר מילים לתאר עד כמה ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושריו, ישראל כץ והאחרים, מנותקים מהעם. אני מודעת לקריסה במערכת. יום שלישי של שביתה שלנו, זה כבר ארוע חסר תקדים, ואנו מוצפים בלחצים כבדים בוועדות החריגים לאשר תרומות דם ובדיקות שונות מצילות חיים.
אבל, האדישות וההתעלמות של ראש הממשלה ושריו היא שערורייתית. מעבר למילים. אני מבינה בצער שאין הנהגה בישראל".
אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות:

"בשנים האחרונות, ממשלת ישראל ריסקה את המעבדות בבתי החולים ובקופות החולים, ייבשה אותן תקציבים. כשבאה הקורונה ונמצאו פתאום תקציבים, קרה דבר לא נתפס. חומר נהדר לסרטים בהוליווד, במקום להשקיע במעבדות הציבוריות, הוחלט בסתר להפריט את המערך המעבדתי, בלי לספר לציבור. עובדה. ההסכמים שנחתמים עם המעבדות הפרטיות הם הסוד השמור במדינה. אולי נצטרך את עזרת המוסד כדי לפתוח אותם".

אם הממשלה הייתה משקיעה אפילו רק 10% מ – 4 מיליארד השקלים שהוקצבו ולמעבדות הפרטיות, לא היתה סיבה לשבות. בינתיים יש עליי לחצים כבדים מהשטח. לעובדים אצלנו נמאס ונשבר. לוטדים עיניים למקצועות אחרים, או למעבר לסקטור הפרטי. אם לא יהיה פתרון מהיר היום, אני מבקשת להגיד שזה פשוט הסוף. הרפואה נשענת עלינו. אם העובדים אצלנו יממשו את כוונתם להתפטר מתוך תסכול וכעס גדול על המדינה, כל המערכת תקרוס".

ד"ר יפעת אלקלעי בראיון לארי המניק בקול ברמה:

"השביתה של עובדי המעבדה היא ללא הגבלת זמן אם לא ימצא מענה, בתי החולים יאלצו להסגר. מפנים את כל המשאבים לקורונה, אנחנו נותנים תשובות חיוביות לקורונה כדי לעצור את שרשרת ההדבקה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *