שבת חכמה מקדם: משמיעים את הקול של יוצאי עדות ספרד בציונות הדתית

שבת "חכמה מקדם", מבית מדרשם של פרויקט מונטיפיורי ותנועת נאמני תורה ועבודה, המתקיימת זו השנה השנייה, שמה למטרה להנכיח את הקול הספרדי בקרב הציונות הדתית ולהעצימו באמצעות שיח ולימוד בקהילות. במסגרת שבת זו ילמדו תלמידי ותלמידות חכמים, יוצאי עדות המזרח, במגוון קהילות ברחבי הארץ, ויעבירו שיעורים שיעסקו בנושאים סביב תורתם של חכמים יוצאי ארצות האיסלאם.

השבת מתקיימת בכ-40 קהילות שונות ברחבי הארץ, כאשר בשנה שעברה השתתפו בשבת כ-35 קהילות ברחבי הארץ, עם שיעורים במגוון רחב של נושאים: הלכה, אגדה, רוח, פיוט, לשון, ועוד.

שבת זו מבקשת לתת במה לרעיונות ונושאים שעסקו בהם חכמים יוצאי ארצות האיסלאם, ולהפוך אותם לבשר מבשרה של הציונות הדתית.
מארגני השבת מאמינים כי הציונות הדתית תיתרם רבות מהשיח הדתי המזרחי, מחדשנותו ויצירתיותו, ובאמצעותו העולם הרעיוני, ההלכתי והרוחני שאנו חיים בתוכו יהיה מגוון ורחב יותר.

שמואל שטח, מנכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה: "באופן אישי כספרדי, גדלתי ולמדתי שנים במוסדות הציונות הדתית, אך רק אחרי גיל 30 התחלתי להיחשף לחכמת חכמי ארצות האסלם. למרבית תורתם כמעט ולא היה זכר במסגרות הלימוד השונות בהן למדתי. בשנים האחרונות יש שינוי מבורך ומטרת השבת הינה לפעול ברמה הארצית על מנת לחבר את הציונות הדתית לעבר מפואר של תורה, דרשות, סברות והנהגה רוחנית. להחזיר עטרה ליושנה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *