שבת של אזעקות: מאות רקטות נורו לעבר ישראל

כ- 300 רקטות נורו החל משבת בבוקר מעזה לישראל. אזעקות נשמעו בבית שמש, רחובות, אשדוד, גדרה, נתיבות וישובי עוטף עזה. צהל תקף בעוצמה, 6 פלסטינים נהרגו, 2 פצועים מירי רקטה בקריית גת.

כ-300 רקטות נורו החל משבת בבוקר מעזה לישראל. אזעקות נשמעו בבית שמש, רחובות , אשדוד, גדרה, נתיבות וישובי עוטף עזה. צה"ל תקף בעוצמה, 6 פלסטינים נהרגו, 2 פצועים מירי רקטה בקריית גת. גם אחרי צאת השבת נורו עשרות רקטות לעבר אשדוד, נתיבות תפרח ויישובי עוטף עזה.

לאחר 12 שעות של ירי לא פוסק אל עבר דרום הארץ, סמוך לשעה 23:00 נשמעו מספר אזעקות במרחב באר שבע – פעם ראשונה מאז תחילת ההסלמה הנוכחית.


דובר צה"ל מסר בתדרוך לכתבים הצבאיים כי ירי הצלפים לעבר עמדות צה"ל אמש גם הוא בוצע בידי הג'יהאד. למרות זאת מהבוקר ישנו ירי מתואם ומתוזמן של החמאס והג'יהאד, אותו הוא מכנה "ירי פראי". על פי מנליס גל התקיפות ברצועה צפוי להתרחב משמעותית.

טיל פגע בבית בקריית גת, במקום 4 פצועים, למרכז הרפואי ברזילי הובאה על ידי מד"א מקרית גת פצועה במצב קשה בת 80. סובלת מחבלת ראש קשה. מטופלת בחדר הלם.

מהבוקר התבצעו למעלה מ-150 שיגורים עם עשרות יירוטים של מערכת כיפת ברזל, באחוזי הצלחה גבוהים. דקות לאחר מכן הנתון עודכן ל-200 שיגורים, בעקבות קצב האש הגבוה שנמשך כל העת לעבר הדרום. במקביל, בשטח מתגברים את כוחות כיפת ברזל ופיקוד העורף לקראת גל ירי נוסף מהרצועה. כמו כן יחידות קרקעיות של צה"ל נערכות להורדה לעזה.

עוד נודע כי הקבינט צפוי להתכנס מחר בעקבות ההסלמה בדרום הארץ. בכיר בחמאס אמר ל'כאן 11': "אם ישראל תכניס לנו 30 מיליון דולר, המצב עשוי להירגע". 25% מהתושבים עזבו את עוטף עזה למקום מרוחק יותר עד יעבור זעם.

מוקדם יותר הודיע פיקוד העורף כי בעקבות המצב הביטחוני בעוטף עזה, מרכז הנגב, לכיש ודרום השפלה לא ניתן להתכנס אלא עד 300 אנשים וזאת בשטח סגור בלבד.

כמו כן, עבודה חקלאית אינה מאושרת, ומתחמי קניות בשטח פתוח לא יפעלו. ניתן להגיע למקומות עבודה חיוניים וזאת בתנאי שיש בהם מרחב מוגן קרוב. בשאר הארץ אין הנחיות מיוחדות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *