שופרסל ו"רמי לוי" מצטרפות לתחרות על גבינות קשות

ועדת מכסות של משרד הכלכלה תתכנס בימים הקרובים על מנת לדון בהצעות שהוגשו ותפרסם החלטתה בנוגע לזוכים במהלך חודש נובמבר

ועדת מכסות של משרד הכלכלה תתכנס בימים הקרובים על מנת לדון בהצעות שהוגשו ותפרסם החלטתה בנוגע לזוכים במהלך חודש נובמבר

שר הכלכלה אריה דרעי:אמר בעקבות כך  "חרטתי על דגלי את הסיוע לחלשים והמלחמה ביוקר המחייה, שמחייבת לעיתים צעדים גדולים ולעיתים לנקוט בפעולות נקודתיות שיעזרו לצרכן הישראלי במוצר כזה או אחר. המכרז ליבוא גבינות קשות נועד לסייע בהגברת התחרות והורדת מחירן של הגבינות הצהובות לצרכן הישראלי. התיקון שערכנו, מתנה את קבלת ההטבה בהורדת המחיר לצרכן, כך אנו מבטיחים שהפעולות שאנו נוקטים בהן באמת יגיעו לצרכן ויביאו לירידת המחיר".
עניין רב מצד גורמים בשוק  המזון, לרבות קמעונאים ויצרנים, בהליך התחרותי ליבוא גבינות קשות שפרסם משרד הכלכלה: ביום חמישי נסגר ההליך התחרותי שפרסם משרד הכלכלה לחלוקת מכסות פטורות ממכס ליבוא גבינות צהובות קשות. לראשונה, ניגשו למכרז רשתות המזון הגדולות, שופרסל  ו"רמי לוי", שמבקשות להתחיל ולייבא גבינות באמצעות מכסה עצמאית. בכך מצטרפות שתי הרשתות הגדולות ליבואנים גדולים שניגשו אף הם, לראשונה, לקבלת מכסה, דוגמת ויליפוד ואחרים ולרשתות ויבואנים, אשר זכו בהליך אשתקד ונגשו אליו בשנית, גם השנה. מחלבת גד נותרה המחלבה היצרנית היחידה שבחרה להגיש הצעה גם השנה.

לפני מספר שבועות פירסם משרד הכלכלה הזמנה לגורמים בשוק המזון, להגיש הצעות ליבוא גבינות קשות בתנאים של פטור מכס, זאת במסגרת הליך תחרותי. כזכור, זו השנה השנייה ברציפות שמפרסם המשרד את ההליך התחרותי כאמצעי לחלוקת המכסות עליה סוכם בהחלטת ממשלה  משותפת למשרדי הכלכלה, האוצר, החקלאות ורשות ההגבלים העסקיים, מלפני כשנתיים.

במסגרת ההליך התחרותי מתחרים המציעים על הקצאות מן המכסה העומדת לחלוקה, כאשר התחייבות למחיר מקסימום לצרכן הסופי מהווה את הקריטריון לפני ועדת מכסות , בבואה לשקול את ההצעות השונות.

לאחר בדיקה ראשונית של ההצעות שהוגשו, נמצא כי הוכפל מספר המגישים, לעומת אשתקד. בין הגורמים הרבים שהגישו הצעות, ניתן למנות יבואנים גדולים ובינוניים, רשתות שיווק מובילות ויצרני מוצרי חלב.

עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה: "מדובר במהלך משמעותי בעל השפעה ניכרת על התחרות והמחירים בתחום זה. בעקבות ההליך הקודם, נכנסו לשוק הישראלי  מותגים חדשים, הנמכרים לצרכנים במחירים נוחים, הזולים מן המחיר המפוקח, כאשר הן נרכשות במעדניות, וחלקם אף משווק באריזות של גבינה פרוסה על גבי המדפים". הצלחת ההליך הראשון, הביאה לביקושים גבוהים מאוד במקצה החדש, אשר יחזק את התחרות בתחום ויביא להמשך הפחתת המחירים לצרכן הישראלי. ההליך הקודם הביא לכניסתם של מותגים חדשים לשוק הגבינות הצהובות, בהם הגבינה הצהובה של גד, גבינת עלמה, גבינת עדן ועוד, ובעקבות המקצה החדש, צפוי שוק זה עוד להתרחב".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.